Anvendt klapvogn med lift som barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.206 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

Mussen2

Er der nogen der har erfaringer med om en teutunia mistral klapvogn kan bruges med en lift i som barnevogn ex. de første 6 mdr? Det skal siges den skal bruges fra februar måned, men jeg har en voksipose.

Det ville nemlig spare os for at skulle udvide vognparken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

T&T

JA! Det har jeg.

Jeg bor i Grønland og her sover børn ikke ude. Så der var ikke rigtig nogen grund til og anskaffe en barnevogn. Hvis du spørger mig, så er der absolut intet andet argument for og anskaffe sig sådan et monstrum, end at de kan sove i den til de bliver 3 år.

Jeg lånte en Emmaljunga, som min kollega havde købt for 8.000,- Mage til apparat og slæbe rundt på! Og jeg bor i en by, hvor der hverken er bil eller bus. Jeg kunne ikke forestille mig det bøvl det ville være og skulle få den bakset ind og ud af et transport middel!

Jeg tog på ferie i Danmark og købte en Teutonia Mistral. Det er tysk kram, når det er bedst. Der kan Emmaljunga ikke følge med. Min kollegas barnevogn kunne ikke holde til det arktiske klima, men det kan min :-) Den er købt i sort og er lige så pæn som den dag den trillede ud af butikken for 1 1/2 år siden. Den har været i is, sne og op og ned af fjeldene.

Min søn lå udelukkede i liften til han var 4 mdr., herefter kom han indimellem op i klapvognen, med ryglænet i skråstilling, så han også kunne se lidt ud. Det var han glad for.

Jeg har også en voksi og jeg bor nord for den arktiske cirkel, med kun 3 snefrie måneder om året og temperaturer ned til -30. Intet problem.

Teutonia har den store fordel senere, at når barnet er 6 mdr. så kan kalechen hives helt ned over hovedet på barnet, så det kan sidde helt indelukket for vind og vejr og kigge ud af et lille vindue. Genialt, når man skal afsted i sne og vindstyrke 10!

Derudover kan man med et snuptag ændre kørselsretningen, så man undgår den værste vind og sne.

Det er kun Danmark der sælger de store barnevogne. Vores naboer i Tyskland, Sverige, Norge og England køber næsten udelukkende kombi-vogne. Det er kun danskerne der har den sindsyge idé, at stakkels mødre skal slæbe rundt på sådan noget skrammel.

Tænk også på komforten. I barnevognen er der ikke noget ordentlig ryglæn. Kun sådan en klap man hiver op. Gad vi andre sidde i den stilling ret længe? Næppe.

Jeg har købt en brugt barnevogn til 500,- som min søn kan sove i, når vi er i DK. Tilgengæld har jeg været istand til og købe en god klapvogn til 5.000,- i ordentlig kvalitet og komfort, som min søn har glæde af i mange år.

Den kan klappes helt sammen og være i baggagerummet på bilen. I mine forældres Peugeot 206'er skal den godt nok på cykelstativet. Nemt.

Der rygen nemt ind og ud af bus og tog.

Jeg har så suppleret den med en rigtig god luksusparaply klapvogn fra Cybex. Igen. Penge jeg har sparet på barnemonstrumet er brugt på en kanon rejse klapvogn, der lige ryger ind bag i peugeot'n, op i tagboksen, ind i flyveren eller hvor man nu vil hen......

Anmeld

5. oktober 2011

Mussen2

Tusind tak for svar jeg har faktisk en Tetounia mistral som er købt godt brugt. Jeg overvejer derfor at sælge den og købe en ny/nyere. Måske bruger jeg bare den jeg har. Det var rigtig fedt med dit svar. For hvis du/ kan holde varmen deroppe så kan de vel også her. Jeg kan ikke helt læse om din søn står udenfor og sover i den eller det kun er når i er ude og gå osv

Anmeld

5. oktober 2011

Koen.

Altså nu venter jeg først nr 2 og har derfor ingen erfaringer med det, men fordi vi ikke har plads til at have 3 vogne stående (tvillinge klapvogn, barnevogn og alm klapvogn) Så er planen at junior bare kommer i lift og så ned i div. klapvogne og så ryger barnevogne sig en tur

Anmeld

5. oktober 2011

anmaj

jeg kender ikke til teutonia men har kun hørt godt.

Jeg bruger selv en emmaljunga klapvogn med lift.. dog kunne han kun ligge i liften til han var ca 2 mdr. men så bruger vi bare liftmadrassen så han stadig ligger dejligt. og vi har også en pose, dog lidt billigere version en voksi .

Anmeld

6. oktober 2011

T&T

Min søn har aldrig sovet udenfor, her hvor jeg bor. Der er for mange løse slædehunde + at det selvfølgelig ofte er meget, meget koldt. Heroppe sover børnene deres middagslur indenfor, det gælder også i børnehave/vuggestue.

Min søn sover kun ude, når vi er på ferie i DK. Da han var lille sov han i en brugt barnevogn, som jeg købte for 500,- og nu sover han faktisk ofte i klapvognen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.