Gratis skolemad til fattige børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Kristeligt Dagblad

SF og Socialdemokrater vil forskelsbehandle de københavnske børnefamilier, så børn af fattige forældre får gratis skolemad

Børn fra fattige hjem skal have gratis skolemad. Socialdemokraterne og SF i København er klar til at forskelsbehandle de københavnske børnefamilier, så folk med en lav husstandsindkomst får betalt skolemaden for deres børn i folkeskolen, mens andre selv må betale de omkring tyve kroner, et måltid i dag koster.

- Vi er nødt til at fokusere vores indsats i stedet for som hidtil at sprede midlerne. Ikke mindst i lyset af finanskrisen, der vil skabe flere fattige familier. De, der skal have gratis skolemad, er de børn, der virkelig har brug for det, siger Jan Andreasen, der sidder i Børne- og Ungdomsudvalget for Socialdemokraterne i Borgerrepræsentationen.

Partiet har endnu ikke fastsat, hvor lidt en familie skal tjene, før de kan slippe for at betale for deres børns mad.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2009

Honningblomst

Det manglede da bare og så håber jeg det bliver sådan i hele landet-smiler

Anmeld

30. januar 2009

Miamaja

ja, men med forbehold. det skal ikke kunne misbruges af folk der vaelger at faa flere born end de selv kan tage sig af, og naegter at arbejde

Anmeld

30. januar 2009

monstar99

Det kunne da være rigtig godt.
Er selv delvist opvokset under fattige forhold.
Og der var da dage hvos jeg ikke fik noget at spise hvor det kunne have været rart med en gnavemadpakke.

Så man havde mere energi til at klare sig igennem dagen.

Anmeld

30. januar 2009

Pia.

Eva skriver:

Det manglede da bare og så håber jeg det bliver sådan i hele landet-smiler

helt enig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.