2½ måned og mælk er ikke nok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

Sabina

Hej allesammen ..

Jeg står som et stort spørgsmåls-tegn lige nu (Jeg ved jeg bare kan ringe til min SP, men ville hører om nogen havde oplevet noget lign i denne alder)

Min Søn fylder 3 måneder d. 16 oktober. Han for kun min mælk og han tager meget fint på. Han vejer nemlig 6,5 kg :-) Hihi han er en dejlig basse . Men nu er det sådan at han er begyndt at ville have mad når der er gået to timer, selvom han ligger til i lang tid ad gangen. Og ja min mælk er der rigeligt af. For når han stopper med at sutte, står der en stråle mælk ud fra mit bryst .

Så nu tænker jeg at det kan være, at han ikke synes mælk er nok for ham? Vi skal jo supplere op med grød, når han er 4 mdr.

Nogen der har oplevet ligende ?

- Sabina -

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ikke prøvet det, men det lyder som om han ikke bliver mæt nok. Jeg ville dog ikke prøve med grød, da hans tarme ikke er udviklet endnu til, at kunne tage fast føde. Har du evt. prøvet med MME og se om det mætter mere - måske din mælk er for "tynd"

Anmeld

4. oktober 2011

Mother-love

Sabina skriver:

Hej allesammen ..

Jeg står som et stort spørgsmåls-tegn lige nu (Jeg ved jeg bare kan ringe til min SP, men ville hører om nogen havde oplevet noget lign i denne alder)

Min Søn fylder 3 måneder d. 16 oktober. Han for kun min mælk og han tager meget fint på. Han vejer nemlig 6,5 kg :-) Hihi han er en dejlig basse . Men nu er det sådan at han er begyndt at ville have mad når der er gået to timer, selvom han ligger til i lang tid ad gangen. Og ja min mælk er der rigeligt af. For når han stopper med at sutte, står der en stråle mælk ud fra mit bryst .

Så nu tænker jeg at det kan være, at han ikke synes mælk er nok for ham? Vi skal jo supplere op med grød, når han er 4 mdr.

- Sabina -

Vi fik også problmer med Isabella da hun var 2,5 månede. Hun er flaskebarn. Vi begyndt at give hende vælling om aftenen og så gik det fint igen. Hun begyndte på grød da hun var 3,5 månede. Hun er 4 måneder nu og vi er lige gået op til 2 ske måltider om dagen.
Men synes du skal snakke med sp. Det gjorde jeg også. Bare lige for at få grøn lys for vællingen.

Anmeld

4. oktober 2011

1000Ben

Sabina skriver:

Hej allesammen ..

- Sabina -

Jeg har hørt at man ikke kan "ovrefodre" ammebørn, så tror da bare du skal give ham alt den mælk han vil have. Men ja måske er det en god idé at tale med SP om noget fastere føde når han er omkring de 4 måneder, for han lyder da som en lille sulten mand. Min datter er på samme alder og har vidst ind til videre mere end nok i mælk, he he... 

Anmeld

4. oktober 2011

Sabina

Stefanie8 skriver:

Jeg har hørt at man ikke kan "ovrefodre" ammebørn, så tror da bare du skal give ham alt den mælk han vil have. Men ja måske er det en god idé at tale med SP om noget fastere føde når han er omkring de 4 måneder, for han lyder da som en lille sulten mand. Min datter er på samme alder og har vidst ind til videre mere end nok i mælk, he he... 

Altså Oliver gylper når han ikke vil have mere mælk . Og lige efter han har gylpet vil han have mere mad (/Sutten er ikke nok)

Tror jeg ringer til Sp :-) Så kan hun måske rådgive mig lidt ..

Anmeld

4. oktober 2011

Sabina

MoarHvidovre skriver:

Jeg har ikke prøvet det, men det lyder som om han ikke bliver mæt nok. Jeg ville dog ikke prøve med grød, da hans tarme ikke er udviklet endnu til, at kunne tage fast føde. Har du evt. prøvet med MME og se om det mætter mere - måske din mælk er for "tynd"

Jeg har mælket ud ret mange gange efterhånden. Og der kan jeg se at det første der kommer, er ret tyndt , men det der kommer ud efter 100 ml er ret ''tykt'' så tror ikke det har noget med min mælk af gøre, tror bare han er rigtig sulten. :-)

Anmeld

4. oktober 2011

1000Ben

Sabina skriver:

Altså Oliver gylper når han ikke vil have mere mælk . Og lige efter han har gylpet vil han have mere mad (/Sutten er ikke nok)

Tror jeg ringer til Sp :-) Så kan hun måske rådgive mig lidt ..

Ja det må du nok hellere. Det plejer jo at være et tegn på at de er mætte når de gylper. Din mælk smager nok bare mums, he he 

Anmeld

4. oktober 2011

Sabina

Nårh nu har jeg fået svar, efter en lang samtale med vores SP

Oliver hare simpelthen lavet det, de kalder et appitit-spring. Så jeg skal baregive ham mad(mælk) hver gang han ber' om det.

Men tak fordi i har budt ind :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.