At ligge på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

Alexander&Lærke

det skulle jo være så sundt for de små at ligge på maven, herhjemme er vi bare ikke for gode til at få det gjort, mest fordi at Lærke ikke er for god til at ligge selv når hun er vågen, vil allerhelst ligge i mors og fars arme. Men nu er vi så småt begyndt på da da sp sidst hun var her sagde at hun skulle og ikke kom langt nok op med nakken.

men når jeg vende hende på maven så tilter hun om på siden igen lynhurtigt.... Hvad gør man lige ved det, for hvis man finder noget at støtte hende med så forhindre det vil hendes bevægelse frihed.... Der går heller ikke længe før hun brokker sig og så kan det være svært at trøste hende igen.... Så nej det er ikke et hit her... Hvordan er det hos jer, er de gode til det... Lærke er nu 10 uger.  Har i nogle triks 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

kirsti

prøv at sætte et spejl over puslebordet. vend hende mod spejlet så hun kan se sit eget og jeres spejlbillede og lav lidt grimasser og sjov så hun ser spejlbilledet. hvis i bare bruger et par min hver gang i skifter hende kommer det hurtigt

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

Silas var heller ikke god til at ligge på maven, han er dog kommet efter det nu. 

Men når vi lagde ham fra os, så var det altid på maven. 1 min her og dér giver mange minutter på 1 dag, så i længden så må det jo også give noget. Her hjalp det også at ligge ham foran et spejl, har i prøvet det? 

Anmeld

3. oktober 2011

Sara.

Hvis hun ligger på jeres bryst, ben så ligger hun også på maven og "træner"

Evt lig en sammenrullet viskestygge under hende, sådan under brystet, så hun kommer lidt op :-) så er det ofte lidt sjovere...

Gør det til en vane at når i ligger hende fra jer, så lig hende på maven :-) hvis hun så brokker sig, så vend hende om...

Bare bliv ved... for det er vigtigt :-)

Anmeld

3. oktober 2011

Angelspot

I starten når Oliver skulle om på maven, lagde jeg ham med armene udover ammepuden på sofaen og satte mig på gulvet foran ham. Så skulle ham ikke helt nede fra gulvet fra starten af, men kunne få lidt hjæl i begyndelsen og da han så var blevet stærkere så ned på maven med ham. Det med ammepuden kan evt gøres et par gange om dagen og resten er så på maven

Anmeld

5. oktober 2011

Alexander&Lærke

Tak for de gode råd jeg vil afprøve dem og se om det hjælper på den lille pige.... tak tak

Anmeld

5. oktober 2011

foto på lærred

Her virker det også med spejlet (vi har sådan et Lamaz-spejl) Vi går også med hende på armen hvor hun ligger på maven på en vandret arm.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, dåbsinvitationer og fødselsdagskort

Anmeld

5. oktober 2011

MorDk

Her var spejlet og puslebordet vejen frem!

Victor NÆGTEDE at ligge på maven i laaang tid. Troede aldrig han skulle blive god til det *puha*

Prøv at lægge dit barn på puslebordet med hovedet ud mod rummet og sæt dig ned i øjenhøjde med baby  Det hjalp meget her... og han blev hurtig rigtig god!!

Anmeld

6. oktober 2011

tine1985

Vi har gået til kiropraktor med vores datter, da det viste sig, at hun havde nogle låsninger i ryggen og nakken. Han fik heldigvis fjernet dem, så hun ikke længere havde ondt. Men hun var jo stadig lidt bagefter, så han gav os en rigtig god øvelse. Det går ud på at man ligger baby op af en træningsbold. Altså du holder godt fast omkring hofterne, mens du sådan sætter baby med maven helt op mod bolden, i mere eller mindre lodret position. Så skal i stille og roligt trille med bolden, så babys position bliver mere og mere vandret på bolden, og baby vil automatisk løfte hovedet, jo længere i kommer op. Og sådan kan man bare trille baby stille og roligt frem og tilbage, gerne med far på den anden side, som siger hej, hver gang baby kommer op på toppen og dermed kan se far. Håber det gav mening Men det har i hvertfald været super effektivt herhjemme. Allerede efter 3 dage, hvor vi havde trænet i ca 3 x 5 min, kunne hun sagtens ligge 10 min af gangen på maven og smile og pludre. Nu her 10 dage senere tilbringer hun faktisk størstedelen af sin legetid på maven, og er sågar begyndt, at række ud efter legetøj foran sig (hun er 12 uger). Men spørg endelig, hvis min beskrivelse af øvelsen er lidt uigennemskuelig (vil absolut ikke bebrejde dig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.