Vi har gået til kiropraktor med vores datter, da det viste sig, at hun havde nogle låsninger i ryggen og nakken. Han fik heldigvis fjernet dem, så hun ikke længere havde ondt. Men hun var jo stadig lidt bagefter, så han gav os en rigtig god øvelse. Det går ud på at man ligger baby op af en træningsbold. Altså du holder godt fast omkring hofterne, mens du sådan sætter baby med maven helt op mod bolden, i mere eller mindre lodret position. Så skal i stille og roligt trille med bolden, så babys position bliver mere og mere vandret på bolden, og baby vil automatisk løfte hovedet, jo længere i kommer op. Og sådan kan man bare trille baby stille og roligt frem og tilbage, gerne med far på den anden side, som siger hej, hver gang baby kommer op på toppen og dermed kan se far. Håber det gav mening

Men det har i hvertfald været super effektivt herhjemme. Allerede efter 3 dage, hvor vi havde trænet i ca 3 x 5 min, kunne hun sagtens ligge 10 min af gangen på maven og smile og pludre. Nu her 10 dage senere tilbringer hun faktisk størstedelen af sin legetid på maven, og er sågar begyndt, at række ud efter legetøj foran sig (hun er 12 uger). Men spørg endelig, hvis min beskrivelse af øvelsen er lidt uigennemskuelig (vil absolut ikke bebrejde dig

)
Anmeld