Samme navn som ægtefællen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

LinLin

Min KÆRESTE og jeg har samme mellem- og efternavn. Vi er ikke gift, men tog hinandens navn (hans mellemnavn og mit efternavn) da Adam blev født.

Vi ville bare gerne hedde det samme (og det skulle IKKE være hans efternavn, da det bare var Jensen )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Nettemor

jeg har stemt andet.

vi har lavet lidt en kombo

jeg hed Annette R. G. Poulsen
og han hed Frank Lyngsø.
mit Poulsen blev skiftet ud med Lyngsø og han fik mit det ene mellemnavn som vores søn så også hedder.

så nu hedder jeg Annette R. G. Lyngsø og min mand hedder Frank R. Lyngsø og vores søn hedder jo så Sebastian R. Lyngsø

(bare forbogstaverne da det er lidt specielle efternavne og behøver ikke kunne søges frem af alle )

Anmeld

3. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Ciss skriver:

Inspireret af en anden debat om efternavne begyndte jeg at spekulere på, hvor almindeligt det egentlig er i dag at have fælles navn med sin ægtefælle....

En gang i tiden var det jo automatisk sådan, det skulle være.

Nu har vi jo i et par generationer haft mulighed for at vælge.

Og hvor normalt er det egentlig, at han tager hendes navn?

Min mand har taget mit efternavn

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

Vi er ikke gift endnu, men min kæreste tager mit navn i stedet for it -sen navn, og så beholder vi hvert vores mellemnavn Babyen i maven skal have mine navne 

Anmeld

3. oktober 2011

1000Ben

Ciss skriver:

Inspireret af en anden debat om efternavne begyndte jeg at spekulere på, hvor almindeligt det egentlig er i dag at have fælles navn med sin ægtefælle....

En gang i tiden var det jo automatisk sådan, det skulle være.

Nu har vi jo i et par generationer haft mulighed for at vælge.

Og hvor normalt er det egentlig, at han tager hendes navn?

Ind til videre har jeg mit eget efternavn, mens manden og 2 børn har samme navn. Jeg satser stærkt på at få det samme efternavn som dem.... en dag.. he he

Knus

Stefanie 

Anmeld

3. oktober 2011

L.J.L

Jeg har beholdt mit mellemnavn og taget min mands mellemnavn til efternavn. Min mand hedder så noget helt tredie til efternavn men bruger i hverdagen kun hans fornavn og mellemnavn. Puha det blev indviklet

Anmeld

6. oktober 2011

Ciss

Det er lidt morsomt - og lidt overraskende synes jeg -  at så langt er det kun 24 % som har krydset af for, at begge parter har beholdt sit eget navn. Jeg troede egentlig at det var lidt flere....

Men samtidig er der jo tydeligvis også mange som "blander" sine navne for at få noget fælles, så der er åbenbart ikke længere så stor automatik i, at damen tager mandens navn, samtidig som at ideen om at en familie skal have et fælles navn lever i bedste velgående.

Tak for svar alle sammen! Dette var lærerigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.