Sushi!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

katrineoerum

Hej

Jeg ville lave sushi i aften men har ikke på forhånd købt fisk og fryset ned som man jo ellers skal.

Er der nogen der ved om man kan købe noget hos en fiske handler som kan bruges uden at skulle fryses?

Hvordan kombinere i jeres sushi ruller. Hvad putter i sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Filippa & Liva

mmmmh, sushi ...

nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men ligger der måske en sushi/asiatisk butik i nærheden af dig?

jeg plejer at købe min fisk hos dem og det er altid super godt.

ellers elsker jeg at lave sushi ruller med flødeost, agurk, forårsløg, purløg.

Anmeld

3. oktober 2011

Caroline86

nogle fiskehandlere har "sushifisk" som de har frosset ned og ligger klar - stykkerne er også skåret specielt så det er egnet til sushi!

Ring til din lokale fiskemand og hør ad

og mht. hvordan jeg laver det... pyyyh! det kommer an på hvilket humør jeg er i kun fantastien sætter grænser og jeg kan godt lide at eksperimentere lidt med forskellige grøntsager, frugter, fisk og skaldyr

det er SJOVT at lave sushi bare sørg for at risene er perfekte

Anmeld

3. oktober 2011

Mi

Jeg laver ikke selv sushi, men jeg har et par veninder som laver det til os. De kommer advokado og agurk og mayonaise med whasabi (staves?) i. De laver også sådan nogle pakker, og små risklatter med laks på og med et bånd af tang. Vi spiser syltet ingefær, soya, sesamfrø og den der mayonaise og selvfølgelig whasabi til. UHMMMM det smager bare så godt.

Vi får forresten både med røget og rå laks. Den rå laks har været frosset ned inden

Anmeld

3. oktober 2011

katrineoerum

Okay jeg kan høre at jeg helt sikkert skal have fat i noget frosen fisk......

Anmeld

3. oktober 2011

Maja_4000

Hvis du ikke kan finde noget som er eller har været frossent kan du jo "nøjes" med røget fisk , og evt. tigerrejer

Anmeld

3. oktober 2011

katrineoerum

Ja det kan jeg jo

Anmeld

4. oktober 2011

katrineoerum

Nå jeg fik ikke sushi i går da fiske handleren har lukket om mandagen og de to sushi butikker der ligger ved mig ikke solgte ud af deres fisk

Og jeg har bare de vilde sushi crevings under denne graviditet. I aften skal jeg i skole så der får jeg heler ikke noget men måske i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.