Køb af hvalp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. januar 2009

lonemus

Vi overvejer at købe en hundehvalp af racen Golden Retriever.
Vi har altid ønsket os en hundehvalp, en dejlig familiehund.

Men, har nogle af jer en hund af denne race? - hvordan er den ved børn?

Hvor ofte skal en hund til dyrlæge - ormekur osv?

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2009

Diana...

Vi har en golden retriever og han er snart 6 måneder og vi ELSKER ham han er super dejlig. Personligt synes jeg selv at golden og labrador er de 2 bedste hunde... Jeg har jo ikke selv børn endnu men det har jeg inden for en måned hi hi men jeg er ikke en dag i tvivl om at det nok skal go og at de bliver bedste venner jeg er født og opvokset med de 2 raser som jeg nævnte oppe over en golden da jeg blev fød og den var meget beskyttende over for mig og passet rigtig meget på mig og da jeg blev 10 fik jeg så en labrador og vi blev bedste venner og den hund jeg husker bedst fra min barndom. selvfølgelig er der meget arbejde i starten og det kan være rigtig hård en gang i mellem men de er jo os kun hvalpe og skal jo afprøve os osv. vi går til hvalpe træning med vores hund ikke fordi vi ikke selv kan opdrage den men fordi det er så sund for dem og så lære de os og andre mennesker og hunde er i orden...

Kan klart anbefale en golden retriever, der er jo en grund til det bliver kald for en rigtig god familie hund. de har bare så godt et sind... ikke at andre hunde ikke har for det har det fleste og jeg elsker alle hund men jeg synes bare golden er den bedste...

Anmeld

28. januar 2009

FrkC

Fandt lige det her link..

http://www.koegedyreklinik.dk/

Ved ik om der er det du skal bruge.. Ellers prøv at søg på google..
Min Walther er vaccineret 2 gange som hvalp (mener det var inden han blev 4 mdr) og har kun fået ormekur 1 gang.. (et råd fra vores dyrlæge) og så ellers vaccination ca. en gang om året..

Anmeld

28. januar 2009

Diana...

2 vaccinationer en når de er 8 2l 12 uger gamle og den næste 4 uger efter. og en ormekur når i får den med det samme de fleste steder har de fået den første vaccination og ormekur så man kun skal sørge for den anden.

Anmeld

28. januar 2009

Lykkelig Mor til 2

Jeg har haft 2 golden R. De er bare super søde og riktig dejlig familie hund.
Men den trenger en del mosjon..(Men det gjør jo nesten alle hunde)..

Ang dyrlæge er det jo ikke så nemt å svare på , da noen hunder nesten har klippekort hos dyrlægen!..Vi har en boxer og en Amerikans bulldog, vår Boxer har kostet oss en formue i dyrlægeregninger, da han tit kommer til skade, får urinvejsinfeksjoner osv.. Men har mand først anskaffet sig en hund, så er det bare å bet...

Held å lykke med valget..

Anmeld

28. januar 2009

Diana...

Der er nogen hunde der nemmere til sygedomme end andre og der er golden ikke en af dem, vores dyrlæge sagde at nogen raser sagde de faktisk til ejerne at de skulle anskaffe sig en sygeforsikring fordi den rase var nemt til sygedomme men det sjældent at en golden har det men selvfølgelig kan det ske... vi kæmper selv med noget hud sjov med vores hund vi tror det en allagi (staves) af en art men vi ved det ikke endnu så hos os har det kostet nogen penge men vi os en af de meget sjældne og så snart de finder ud af hvad det er så det jo slut med alle de lægebesøg. men vi synes stadig det er det vær. køber man en hund høre det hele jo med til.

Anmeld

28. januar 2009

Lykkelig Mor til 2

Diana/Claus skriver:

Der er nogen hunde der nemmere til sygedomme end andre og der er golden ikke en af dem, vores dyrlæge sagde at nogen raser sagde de faktisk til ejerne at de skulle anskaffe sig en sygeforsikring fordi den rase var nemt til sygedomme men det sjældent at en golden har det men selvfølgelig kan det ske... vi kæmper selv med noget hud sjov med vores hund vi tror det en allagi (staves) af en art men vi ved det ikke endnu så hos os har det kostet nogen penge men vi os en af de meget sjældne og så snart de finder ud af hvad det er så det jo slut med alle de lægebesøg. men vi synes stadig det er det vær. køber man en hund høre det hele jo med til.

Ja vår golden hadde også hud alergi, den fik nemt vådeksem..Men det er nå en riktig dejlig hund...
Ja kan jo være uheldig med alle raser!! Men herrebevares vi har brukt mange penger på vår boxer,den må også ha spesilafoder for den kan ikke tåle almhunde foder,så får den eksem på ben og i ørene.. Men den er højt højt elsket..

Anmeld

28. januar 2009

Diana...

Lykkelig Mor til 2 skriver:

Ja vår golden hadde også hud alergi, den fik nemt vådeksem..Men det er nå en riktig dejlig hund...
Ja kan jo være uheldig med alle raser!! Men herrebevares vi har brukt mange penger på vår boxer,den må også ha spesilafoder for den kan ikke tåle almhunde foder,så får den eksem på ben og i ørene.. Men den er højt højt elsket..

Ja man elsker dem jo alligevel... vi ved ikke hvad det er for noget endnu den klør sig bare rigtig meget og det er ikke lopper mere. men vi tror det er fodret så dyrlægen gav os en ny foder vi skal prøve...

Anmeld

28. januar 2009

DK

En golden retriever er faktisk en engelsk jagthund oprindeligt. Fordi det er sådan en glad hund, er der så blevet opdrættet på de hunde der er "hvide" i farven og lidt choppy i det.

Men "rigtigt" er de lidt mere "røde" i pelsen. Man kan sagtens finde denne originale type, og de er lidt mere stærke mod sygdomme, da de er avlet efter sundhed/lydighed frem for farve/pels. Prøv at tjekke jagt-hjemmesider ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.