Hjælp til mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

Nea85

Hej med jer!
Jeg er begyndt at give min datter en flaske MME at falde i søvn på. Her til aften nåede hun at falde i søvn hos mig, mens min kæreste var i gang med at lave flasken.
Må jeg gemme det i køleskabet og varme det i microen, hvis hun vågner i løbet af natten? Den er lavet på kogt vand, som er kølet til ca. 40 grader. Det er forresten NAN2

Mange hilsner
Linnea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Kindfed

Når det er lavet på vand, der er ca. 40 grader varmt, må du ikke gemme det. Der kommer for mange bakterier i - du må generelt aldrig gemme noget, der har været varmet op. En lunet flaske kan kun holde sig i ca. 2 timer. Skal du have en flaske i køleskabet til natten, skal den være lavet på koldt vand.

Anmeld

2. oktober 2011

Nea85

Det tænkte jeg nok.. I princippet kan jeg vel så fylde kogt vand i en flaske, varme den i microen og putte pulver i bagefter. Er ret ny i det her, da jeg har ammet fuldt indtil nu - hun er 5 måneder.
Tak for svar!

Anmeld

2. oktober 2011

Rødhætte

Nea85 skriver:

Det tænkte jeg nok.. I princippet kan jeg vel så fylde kogt vand i en flaske, varme den i microen og putte pulver i bagefter. Er ret ny i det her, da jeg har ammet fuldt indtil nu - hun er 5 måneder.
Tak for svar!

Når hun er 5 mdr er det slet ikke nødvendig at koge vandet.. Din lille pus er nu så stærk i maven at det kan hun nemt klare.. Jeg plejer at lave flaskerne med koldt vand fra hanen, kommer pulvert i og så i køleskabet. Så kan du nemt varme det når du skal bruge flasken

P.s du behøver heller ikke koge sutteflaskerne mere..

Anmeld

2. oktober 2011

K&S

Nea85 skriver:

Tak for svar!

Vi har altid fyldt flaskerne med vand i den rette mændge (først kogt, senere bare fra hanen) og sat i køleskabet, varmet vandet når det skulle bruges og derefter tilsat pulver.

Jeg har altid hørt, at man ikke må varme vandet op iblandet MME, da næringsstofferne bliver væsentligt forringet.

Anmeld

2. oktober 2011

Nea85

Rødhætte skriver:

Når hun er 5 mdr er det slet ikke nødvendig at koge vandet.. Din lille pus er nu så stærk i maven at det kan hun nemt klare.. Jeg plejer at lave flaskerne med koldt vand fra hanen, kommer pulvert i og så i køleskabet. Så kan du nemt varme det når du skal bruge flasken

P.s du behøver heller ikke koge sutteflaskerne mere..

Det lyder godt i mine ører! Især det, at jeg ikke længere behøver at koge sutteflaskerne
Så tager det heller ikke så lang tid at lave det, synes det tager en evighed at køle vandet ned til en passende temperatur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.