Hvor længe må baby sidde i autostolen om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

Mira0911

Jeg er ret sikker på det er 45 min om dagen? 

Eller er det ændret? 

Har en bekendt der siger at de må gerne sidde i længere tid, da man har fundet ud af det ikke skader deres ryg...? Jeg har aldrig hørt om det før... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

BinaMor

altså generelt sys jeg det er logisk tankegang der er det bedste og der lyder 45 min. fornuftigt.så skal baby have lov til at strække ryggen. self ikke hvis baby sover. men ellers skal man køre langt så lad baby komme op. vi andre for jo også øm røv hvis vi ikke lige glider en smule eller automatisk flytter lidt rundt på ballerne under køreturen

men bortset far det så menrjeg også det er det man anbefaler.

Anmeld

2. oktober 2011

Janni.

I de første par måneder kan barnet bruge stolen op til ca. 30-45 minutter om dagen. På en længere tur kan barnet dog godt sidde ca. 2 timer ad gangen i babystolen, uden at der sker noget ved det. Hold øje med om barnet trænger til at skifte stilling, er sultent eller skal have en ren ble. Så er det tid til at holde en pause og tage barnet op.
Hvis barnet er faldet i søvn, kan du ”rykke lidt rundt” på det ind i mellem, præcis som du selv ville gøre, hvis du har siddet i den samme stilling i lang tid. 

Taget fra  http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=TRANSPORT%20OG%20FERIE&id=10242

Anmeld

2. oktober 2011

Mira0911

Janni. skriver:

Taget fra  http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=TRANSPORT%20OG%20FERIE&id=10242

Okey... Jeg er en af de pive mødre, der slet ikke vil byde Lina en laaaaang køre tur på over 1 time... 

Anmeld

2. oktober 2011

Mira0911

BinaMor skriver:

altså generelt sys jeg det er logisk tankegang der er det bedste og der lyder 45 min. fornuftigt.så skal baby have lov til at strække ryggen. self ikke hvis baby sover. men ellers skal man køre langt så lad baby komme op. vi andre for jo også øm røv hvis vi ikke lige glider en smule eller automatisk flytter lidt rundt på ballerne under køreturen

men bortset far det så menrjeg også det er det man anbefaler.

Mente nok det var 45 min... 

Anmeld

2. oktober 2011

Janni.

Mira0911 skriver:

Okey... Jeg er en af de pive mødre, der slet ikke vil byde Lina en laaaaang køre tur på over 1 time... 

Der gik nu også lang tid før vi kørte så langt omkring. Så måtte folk komme til os hvis de ville se Silas. 

Og der var forståelse fra de fleste... 

Anmeld

2. oktober 2011

Mira0911

Janni. skriver:

Der gik nu også lang tid før vi kørte så langt omkring. Så måtte folk komme til os hvis de ville se Silas. 

Og der var forståelse fra de fleste... 

Ja, for begge vores familier bor langt væk fra os, og jeg ønsker altså ikke at køre så langt med hende allerede... Vi har også snakket om, hvis folk vil se hende så må de altså komme ned til os... 

Anmeld

2. oktober 2011

Janni.

Mira0911 skriver:

Ja, for begge vores familier bor langt væk fra os, og jeg ønsker altså ikke at køre så langt med hende allerede... Vi har også snakket om, hvis folk vil se hende så må de altså komme ned til os... 

forstår jeg sørme godt

Anmeld

2. oktober 2011

Nolle

Min søn på 4 mdr. sidder i den 3 timer afganen - Når vi køre fra norjylland til fyn, men hvis han er vången holder vi pauser og tager ham op der fra, men hvis han sover hele turen så køre vi bare. 

Vi sankket med SP'en om det, og hun anbefat vi fik sådan en ligge autostol - som man kan leje ved babysam , i de første 2- 3 mdr, så det gjorde vi. da han blev få stor til den kom han over i han normale autostol. 

Skal lige sigs han nyder virklige at side i den autostol, 

Anmeld

2. oktober 2011

Clisolka

Vi havde Isabella med i autostol på vej hjem fra sygehuset - det tog ca. 45 -60 min i bil. Hun sov hele turen hjem. Nu har vi ikke selv bil, så det var begrænset hvor tit vi ville bruge den 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.