Hjælp til min amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

annec

Nu er min søn snart 6 uger gammel, har ammet hele tiden. & jeg har virkelig elsket det. Men da han var 4 uger gammel begyndte jeg at give ham en flaske inden han skulle sove, da han ikke kunne blive mæt af det jeg havde.

Men efter det er min amning blevet total kaos. Han skriger, sparker og bliver total hidsig når han skal ammes. Man kan se at det er rent skav. Min sp siger det er fordi han har fundet ud af at det er nemmere for ham med flaske, for der skal han ikke arbejd for at få noget og der går det også hurtigere.

Men så begyndte jeg at give han en flaske engang imellem om dagen, hvis det blev alt for træls med amningen. Fo rjeg kunne sidde og prøve i en time, hvor han faktisk kun blev mere hidsig. Men nu har jeg jo ikke nok mælk til ham om dagen heller og han bliver stadig hidsig.

Ønsker bare at jeg kunne amme ham fuldt ud. Så er der nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Michael healer

annec skriver:

Nu er min søn snart 6 uger gammel, har ammet hele tiden. & jeg har virkelig elsket det. Men da han var 4 uger gammel begyndte jeg at give ham en flaske inden han skulle sove, da han ikke kunne blive mæt af det jeg havde.

Men efter det er min amning blevet total kaos. Han skriger, sparker og bliver total hidsig når han skal ammes. Man kan se at det er rent skav. Min sp siger det er fordi han har fundet ud af at det er nemmere for ham med flaske, for der skal han ikke arbejd for at få noget og der går det også hurtigere.

Men så begyndte jeg at give han en flaske engang imellem om dagen, hvis det blev alt for træls med amningen. Fo rjeg kunne sidde og prøve i en time, hvor han faktisk kun blev mere hidsig. Men nu har jeg jo ikke nok mælk til ham om dagen heller og han bliver stadig hidsig.

Ønsker bare at jeg kunne amme ham fuldt ud. Så er der nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?

du kan prøve at købe noget ammethe, det skulle kunne hjælpe med at du for mere mælk se f.eks. her

http://www.helseriet.dk/shop/ammete-fra-urtekram-1599p.html

eller i en helsekost butik nær dig

Du kan også prøve med hvidtøl, men der er jo så alkohol i, så det er både godt og skidt 

Anmeld

2. oktober 2011

Michael healer

2. oktober 2011

1000Ben

annec skriver:

Det lyder da ikke som det sjoveste du har rodet dig selv ind i 

Jeg læste et ekspertsvar forleden, hvor der stod at man bare skulle give sig god tid, ikke lave nogen aftaler og evt. ligge sig ned for at amme og så tit han ønsker. Han skal jo nok spise når han bliver sulten nok (uden at det skal lyde ondt ) Du kan så evt. holde din mælkeproduktion igang med en brystpumpe. Min søn havde også en periode da han var helt lille, hvor han blev sur, men så begyndte jeg bare at gå lidt rundt med ham mens jeg ammede og det hjalp. Desværre skulle han jo så vænnes af med at blive rokket mens han blev ammet, men i det mindste blev han da ikke sur når jeg lagde ham til  

Knus

Stefanie 

Anmeld

2. oktober 2011

Happiness

Ved ikke helt hvad du kan gøre. Andet at blive ved med at tilbyde ham mad Der kommer jo mere mælk, jo mere han spiser. Så efter en lille uge burde det blive reguleret

Måske kan du malke ud efter han har spist, så du får sat rigtig godt gang i den Mener at have læst at man producere mest mælk om natten , så måske du skal malke ud der efter han har fået mad. Det er self surt, når man hellere vil sove, men der er jo kun tale om en lille uge, så mon ikke det går

Men noget helt andet.... Lukas sparker også og "skælder" ud nogle gange når jeg ammer. Det kan bl.a. være fordi der er meget "larm" omkring ham. fx. hvis vi er ude, hvor der er meget snak eller anden larm, vil han ikke spise ordentligt uden at brokke og sparke løs. Og til tider er han ekstra "sart" herhjemme, og gør det samme, bare radioen er tændt....

Her hjælper det enten at slukke for lyden, eller finde et sted uden larm Men ved self. ikke om det er gældende ved dig, men bare så du er obs på at det kan være andet end at mælken ikke kommer hurtigt nok

Anmeld

2. oktober 2011

annec

Michael healer skriver:

du kan prøve at købe noget ammethe, det skulle kunne hjælpe med at du for mere mælk se f.eks. her

http://www.helseriet.dk/shop/ammete-fra-urtekram-1599p.html

eller i en helsekost butik nær dig

Du kan også prøve med hvidtøl, men der er jo så alkohol i, så det er både godt og skidt 

Ja ookay, tak for hjælpen

Anmeld

2. oktober 2011

BinaMor

hvis du ønsker forsætte amningen så ville jeg pakken flasken væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.