Tømmer begge bryster på 5-10 min :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.110 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

Jemion

Min søn er kun 3 uger og 5 dage gammel og indtil Igår og idag har amningen kørt fint men nu får lillemanden ikke nok at spise og græder hjerteskærende og søger efter brystet selvom han ligger ved det allerede så nu har jeg suppleret med mme, synes godt nok det er lidt svært at acceptere i hjertet at jeg ikke har nok mælk til ham 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Toshiba

Jemion skriver:

Min søn er kun 3 uger og 5 dage gammel og indtil Igår og idag har amningen kørt fint men nu får lillemanden ikke nok at spise og græder hjerteskærende og søger efter brystet selvom han ligger ved det allerede så nu har jeg suppleret med mme, synes godt nok det er lidt svært at acceptere i hjertet at jeg ikke har nok mælk til ham 

du skal kun amme ved et bryst af gangen - ellers får han kun den tynde tørst slukkende mælk og ikke den fede og mættende..

Anmeld

2. oktober 2011

Valle81

Jemion skriver:

Det kunne godt lyde som om at han er ved at tage appetitspring, så skal de ammes hele tiden:0) Han er ved at sætte din mælkeproduktion op, det plejer at tage et par dage - desværre med lidt skrig og skræl.

Og når han har tømt det ene bryst, så skal han selvfølgelig lægges til det andet:0)

Anmeld

2. oktober 2011

Ellie79

Hejsa - kunne det være et appetitspring ? mener det var omkring samme tid jeg også troede min produktion var gået i stå. Jeg lagde ham hele tiden til og selvom det var mega hårdt kom produktionen hurtigt tilbage og med dobbelt styrke. Jeg gav intet ekstra, men selvfølgelig skal du gøre det hvis han sulter. Men vent med at give til han har diet ved hvert bryst så du er sikker på han stimolere produktionen.

Jeg håber det vender for dig, men hold ud et par dage mere synes jeg du skal prøve )

Anja

Anmeld

2. oktober 2011

Ellie79

forresten vil lige anbefale ammenet.dk det hjalp mig

Anmeld

2. oktober 2011

BJL2010

Jeg ville snakke med min sundhedsplejerske om det. Vi havde lidt samme problem i perioder... Min sundshedsplejerske sagde at det bedste man kan gøre for at øge produktionen er at tage fx en weekend hvor mor sover så meget hun kan og spiser og slapper af. Så jeg skulle bare lave ingenting og lade mig opvarte af kæresten - og så selvfølgelig amme. Og det hjælper altså! Kroppen skal have lov til at sætte produktionen i vejret og det gør den bedst ved at koncentrere sig kun om det.

Anmeld

4. oktober 2011

RiUL

Hej søde

Vi har samme "problem" her, sundhedsplejersken sagde at vi kunne supplere med mme, men er jeg stoppet med igen, da lillemanden gylper voldsomt af det, og jeg har læst at det er en dårlig ide, for så vænner de sig til flasken, og vil ikke amme.

Men var da heller ikke klar over at der var noget der hedder appetitspring, men nu får han bare lov at spise lige så længe han vil, og har hørt at brystet aldrig bliver helt tømt

Håber at I har det godt!

Anmeld

4. oktober 2011

sne190810

RiUL skriver:

Hej søde

Vi har samme "problem" her, sundhedsplejersken sagde at vi kunne supplere med mme, men er jeg stoppet med igen, da lillemanden gylper voldsomt af det, og jeg har læst at det er en dårlig ide, for så vænner de sig til flasken, og vil ikke amme.

Men var da heller ikke klar over at der var noget der hedder appetitspring, men nu får han bare lov at spise lige så længe han vil, og har hørt at brystet aldrig bliver helt tømt

Håber at I har det godt!

Vil give dig ganske ret i det som du skriver.

Jeg ville også mene at det er dumt at begynde med supplering af MME, hvis du gerne vil amme. For så bliver mælkeproduktionen ikke øget, hvilket er det som den lille gut er igang med.

I starten føles det meget som om du har en baby hængende konstant, men i skal jo alle lige ind i rytmen, og selvom han er 3 uger så er det jo stadig ikke meget  

Jeg fik afvide af min SP at ca. 15-20 min på hvert bryst, da det hjælper med til at sørge for han både for den tynde mælk (det som nærmest sprøjter ud) som er i starten, og så det tykke (den mættende og fede mælk) som kommer løbende efter det tynde.

Anmeld

4. oktober 2011

Tulle28

Der er et appetitspring ved 3 ugersbalderen, så det bedste du kan gøre er at amme amme og atter amme:-) Drop flasken, den har den stik modsatte effekt, idet du i stedet for at øge din mælkeproduktion faktisk sætter den ned, fordi du springer en amning over... Du har helt sikkert nok mælk, du skal bare tro på det og... amme alt hvad du kan:-) Tag et par dage ud af kalenderen, læg dig i sengen og få din kæreste/mand til at varte dig op, så du kun skal tænke på at slappe af og amme... Så skal din mælkeproduktion nok komme i vejret lynhurtigt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.