Nogen der har prøvet en Lotus Fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2011

D-Micka

Rose <3 skriver:

jeg tænkte faktisk det samme, hvor pokker gør man af moderkagen imens den hænger fast på baby....

Når man ammer, lægger moderkagen så i skødet på moderen, hvis bedsteforældre skal holde lille baby- værsgo mormor her bebes OG moderkagen....

Jeg har læst mig til at den lægger i et fad eller en taske (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

twinboys

Rose <3 skriver:

Hænger baby så fast i moderkager i 3-7 dager efter baby er født

google er min ven

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article2199343.ece

Anmeld

1. oktober 2011

Lise

Rose <3 skriver:

jeg tænkte faktisk det samme, hvor pokker gør man af moderkagen imens den hænger fast på baby....

Når man ammer, lægger moderkagen så i skødet på moderen, hvis bedsteforældre skal holde lille baby- værsgo mormor her bebes OG moderkagen....

Her ligger den i en spand ved siden af. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. oktober 2011

merle2010

jeg synes det lyder som en fantastisk smuk måde at føde på

jeg tror at jeg vil prøve det næste gang, eller måske vælge en sen afnavling som ikke er lige så vildt...'

synes ikke det er ulækkert, da det jo er en helt naturlig ting og vi altså har båret på moderkagen i 9 mdr også..

tror at manden ville væmmes ved en lotusfødsel, da han besvimede sidst da han så moderkagen..

men stod det kun til mig, kunne jeg da godt finde på at vælge det..

Anmeld

2. oktober 2011

JeNoVa

Ravnholt skriver:

Jeg kunne ikke finde på at få en lotus-fødsel... men den forsinkede navlestrengsklipning tror jeg at jeg vil prøve...

altså at baby og moderkagen hænger sammen indtil navlestreng/moderkage holder op med og pulssere.... (½ time til 2 timer)

Det tror jeg også, jeg ville have forlangt, hvis jeg havde kendt til det forinden fødslen af mine børn.

Anmeld

2. oktober 2011

modesty

Jeg tænkte umiddelbart også da jeg læste artiklen at det ikke giver mening at gå rundt med en helt død moderkage, der ikke producerer noget som helst. Men det med sen afnavling lyder interessant. Det tror jeg at jeg vil prøve at snakke med min jordemoder om (hvis jeg når at se hende igen inden jeg skal føde).

Anmeld

2. oktober 2011

Mikkel's mor <3

wow lyder det spændene, kunne jeg nu godt finde på at prøve kæresten er dog ikke med på den..

Anmeld

23. oktober 2011

Mette Schatter

Hej, ja vi valgte lotus fødsel med vores søn, der blev født hjemme den 3 august 2011 (vores første barn). Noget specifikt du gerne vil vide? I så fald er jeg meget åben mht. at dele vores erfaring, skulle det have din interesse.

Kh Mette

Anmeld

23. oktober 2011

mariamiss6

Mette Schatter skriver:

Hej, ja vi valgte lotus fødsel med vores søn, der blev født hjemme den 3 august 2011 (vores første barn). Noget specifikt du gerne vil vide? I så fald er jeg meget åben mht. at dele vores erfaring, skulle det have din interesse.

Kh Mette

Måske kunne du oprette et indlæg med diverse oplysninger, og din egen erfaring, under anmeldelser eller sådan noget?

Overskriften kunne jo bare være 'lotusfødsel' eller 'min lotusfødsel'

Anmeld

9. april 2012

raasofie

Hej tøser

Jeg har lavet to lotusfødsler. Det lugter IKKE, og moderkagen går IKKE i forrådnelse. Derimod lugter en navlestump, og den er ulækker!

Moderkagen er barnets organ og selvom den ikke længere har en funktion så omslutter barnets aura moderkagen i nogle dage efter fødslen.

I gennemsnit tager det 3 dage for en lotusfødsel-navle at hele op, 5 dage for en sen afnavlings-navle og 9 dage for en navlestumps-navle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.