Jerndråber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. oktober 2011

Lotte14

Hejsa.

Min søn er 8 måneder, og han får 200-300 ml. mælk om dagen, hvor mange jernedråber skal han så have? Og må jeg godt give ham jerndråber i forbindelse med et "mælke-måltid"? Spørger da jeg kan huske at jeg fik at vide af min læge at jeg ikke måtte tage mine jernpiller sammen med mælk, så kunen jo være at det sammen glæder med dråberne til min søn.

//Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

MorDk

Det er godt at give dråberne med noget appelsinjuice da C-vitamin gør at kroppen nemmere optager Jern...

Du skal vidst give det der står på flasken...?!

Vi har givet pulver istedet.... da det andet svinede tøjet + smagte afskyeligt... så Bassen ville ikke have dem.

Anmeld

1. oktober 2011

K&S

Charlotte89 skriver:

Hejsa.

Min søn er 8 måneder, og han får 200-300 ml. mælk om dagen, hvor mange jernedråber skal han så have? Og må jeg godt give ham jerndråber i forbindelse med et "mælke-måltid"? Spørger da jeg kan huske at jeg fik at vide af min læge at jeg ikke måtte tage mine jernpiller sammen med mælk, så kunen jo være at det sammen glæder med dråberne til min søn.

//Charlotte

Da Anton fik dråber, puttede vi dem i en lille smule mælk i koppen, det fungerede fint - men mest optimalt er blandet med lidt appelsinjuice (det kunne Anton bare ikke lide)  men vi gik hurtigt over til jernpulver, det virkede bedre for Antons mave!

Du skal give den dosis, der står på flasken

Anmeld

1. oktober 2011

Valle81

Charlotte89 skriver:

Hejsa.

//Charlotte

Hey,

Hvis ikke de får 400 ml mme om dagen, så er det fuld dosis jerndråber om dagen. Man kan ikke sige 200 ml så skal han have 2 dråber osv:0)

Christina

Anmeld

1. oktober 2011

Lotte14

MorDk skriver:

Det er godt at give dråberne med noget appelsinjuice da C-vitamin gør at kroppen nemmere optager Jern...

Du skal vidst give det der står på flasken...?!

Vi har givet pulver istedet.... da det andet svinede tøjet + smagte afskyeligt... så Bassen ville ikke have dem.

Okay tak Kunne være at jeg skulle prøve at give pulver i stedet for.

Der står ikke noget på flasken, først fra 1 år af?!

Anmeld

1. oktober 2011

K&S

Charlotte89 skriver:

Okay tak Kunne være at jeg skulle prøve at give pulver i stedet for.

Der står ikke noget på flasken, først fra 1 år af?!

Hvilket mærke er det?

Anmeld

1. oktober 2011

Lotte14

K&S skriver:

Da Anton fik dråber, puttede vi dem i en lille smule mælk i koppen, det fungerede fint - men mest optimalt er blandet med lidt appelsinjuice (det kunne Anton bare ikke lide)  men vi gik hurtigt over til jernpulver, det virkede bedre for Antons mave!

Du skal give den dosis, der står på flasken

Okay

Der står desværre ikke noget på flasken til en på 8 måneder, der står først fra 1 år af?

Anmeld

1. oktober 2011

Lotte14

Valle81 skriver:

Hey,

Hvis ikke de får 400 ml mme om dagen, så er det fuld dosis jerndråber om dagen. Man kan ikke sige 200 ml så skal han have 2 dråber osv:0)

Christina

Mange tak

Anmeld

1. oktober 2011

Valle81

Charlotte89 skriver:

Mange tak

Var så lidt:0)

Vi havde for en uge siden kostmøde med Sp i mødregruppen, og der gennemgik vi lige det med jern igen:0)

Anmeld

1. oktober 2011

Lotte14

K&S skriver:

Hvilket mærke er det?

Der står bare "JERN DRÅBER medic"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.