Boller i Karry..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.416 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. september 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jep som overskriften lyder, boller i karry..

"bollerne"  har jeg styr på.. Men synes tit at jeg ikke får selve karrysovsen til at smage som jeg vil ha det.. Måske jeg gør noget forkert.. Har prøvet nogle opskrifter fra nettet før, men ikke lige det jeg har søgt..

De opskrifter med æble i, synes jeg ikke om..

Har i nogle forslag tøser?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Vi former bollerne, sjovt nok  Og så koger vi dem selvfølgelig, men det havde du jo styr på!

Så smelter vi noget margarine i en gryde og kommer karry og mel i til vi synes det har den rette tykkelse. Så putter vi vandet FRA bollerne ned i (selvfølgelig når bollerne er færdig kogte) og tja, så tager vi den derfra. Så putter vi salt og pebber i, og rører rundt og smager på den. Og mangler den karry, putter vi mere i og hvis ikke ja, så venter vi bare på den er ordentlit færdig

Men vi bruger også ENORMT meget karry hver gang, den karry vi køber har åbenbart ikke smag nok

NÅR JA, lidt vand af gangen så det ikke bliver for tyndt

Anmeld

30. september 2011

Nettemor

Jeg laver altid en almindelig opbagt sovs og så inden jeg kommer mel i så skal karryen lige i fedtstoffet så det bruser lidt op.

Men hvordan gør du?

Anmeld

30. september 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Altså..

Steger noget magarine, og kommer karry i så det lige bliver svitset "af"..

og så har jeg sådan en hvid dims, hvor jeg kommer mel og vand i.. ryster den og kommer i gryden, så sovsen bliver "opbagt", derefter tilsætter jeg enten noget hønse eller grøntsags buillion i og til sidst smager til med salt/peber..

Anmeld

30. september 2011

Nettemor

LiChris skriver:

Altså..

Steger noget magarine, og kommer karry i så det lige bliver svitset "af"..

og så har jeg sådan en hvid dims, hvor jeg kommer mel og vand i.. ryster den og kommer i gryden, så sovsen bliver "opbagt", derefter tilsætter jeg enten noget hønse eller grøntsags buillion i og til sidst smager til med salt/peber..

Når du alligevel smelter margarine først behøver du ikke jævne det ( i den hvide dims ) bare melet i margarinen. Ikke for meget for så vil det gerne klumpe. Så bruger jeg både vand fra bollerne og mælk. Syns det smager bedst når der også er mælk i

Anmeld

30. september 2011

Mig med maven

Det kan godt komme an på hvilken karry ma bruger, om sovsen kommer til at sidde i skabet!

Jeg kan anbefale en der hedder thai karry fra føtex... uh lala den er god!

Anmeld

30. september 2011

skønneunger

LiChris skriver:

Jep som overskriften lyder, boller i karry..

"bollerne"  har jeg styr på.. Men synes tit at jeg ikke får selve karrysovsen til at smage som jeg vil ha det.. Måske jeg gør noget forkert.. Har prøvet nogle opskrifter fra nettet før, men ikke lige det jeg har søgt..

De opskrifter med æble i, synes jeg ikke om..

Har i nogle forslag tøser?

Knus

hvis du lige brænder din karry af først kommer smagen frem, jeg plejer at komme godt med karry i en gryde uden margarine og rører det hele tiden rundt i et minuts tid og så margarine og så bare en opbagt sovs jeg bruger dog kokosmælk før jeg kommer jævning på, men det passer nok bedre til kylling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.