bange for at føde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.835 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. september 2011

Anonym trådstarter

Min smertetærskel er så lav!! Og er virkelig bange for fødslen tror i jeg ku få et kejsersnit? Og kan jeg overhovedet ku overtale min jm til det????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

GitteC78

Jeg synes da du skal spørge hende. En fra min mødregruppe var skrækslagen for at skulle føde og hun fik kejsersnit. Måske er du også så heldig

Anmeld

30. september 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Min smertetærskel er så lav!! Og er virkelig bange for fødslen tror i jeg ku få et kejsersnit? Og kan jeg overhovedet ku overtale min jm til det????

Ellers så prøv at læse den her debat, jeg oprettede forleden. Der kom så mange gode svar, og jeg blev selv ret beroliget af at læse dem!

https://www.baby.dk/debat/136755pi1/foedsel/ret-ban ge-for-at-foede.aspx

Anmeld

30. september 2011

AA10

Prøv og spørg din jm.. Jeg var selv rigtig rigtig bange så kan godt følge dig.. Jeg fik deværre bare nej  Men bagefter er jeg glad for jeg ikke fik det.. Det var faktisk slet ikke så slemt som jeg havde frygtet Man skal også tænke at der er en masse smerter efter et kejsersnit.. Men kan godt følge dig

Anmeld

30. september 2011

SjeBets

har hørt ,ved ikke om det passer, at man får veerne alligevel selv om man får et kejsersnit. og seriøst hvis jeg skal have de forp*let veer, skal der også være en grund til det, ikke om jeg gider ligge med veer uden at skulle udvide mig eller føde ... Næææh nej..

Men var også selv panisk, det tror jeg 90 % afalle førstegangs er på et eller andet tidspunkt, jeg var sq også ved nummer to ,fordi 1. gik a røven til. det var bare uheld på uheld ... men har lært mig ... MASSER af drugs hvis jeg skal have flere .... damn you 

Anmeld

30. september 2011

Christine

Anonym skriver:

Hvis det er pga. smerter du helst vil have et kejsersnit, må jeg nok anbefale dig at tænke det igennem. Nu er der gået næsten 12 uger siden mit andet kejsersnit og jeg LOVER dig det gør sindsoprivende ondt! Det gør det stadig (eller igen).

Hvis der (også) er andre grunde til det er kejsersnit du ønsker, så er du nødt til at bede din læge og jordemoder om hjælp. Det dog ikke alle steder muligt at tigge sig til et kejsersnit uden fysisk grund til det.. desværre..

Anmeld

30. september 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Jeg har 2 børn. Den første var normal fødsel og den anden var ved kejsersnit. Jeg vil KLART anbefale en normal fødsel. Selve kejsersnittet er i sig selv nemt og yderst smertefrit, men NØJ hvor er der mange mange smerter bagefter. Jeg havde så mange smerter at jeg ikke kunne fokusere på min lille nye datter og lå bare i sengen og græd. Der gik næsten 4 uger før jeg selv kunne komme ud af sengen. Ved en normal fødsel kan du jo få alle de smertelindrende ting som idag findes og skal derfor ikke igennem så meget smerte. Bagefter er du stort set smertefri (jeg var i hvert fald) og kan komme op og gå næsten med det samme bagefter. Jeg skal aldrig mere have kejsersnit, det var så gruefuldt. 

Jeg kan godt forstå at du er bange for at føde, det er noget ukendt og derfor skræmmende, men jeg lover dig at det også er den største oplevelse du nogensinde kommer til at prøve. Du skal også have med i dine overvejelser, at det jo siges at være bedst for et barn at blive født ved normal fødsel, da de her får de nødvendige "tryk" på vej ud. 

Det var lidt om mine erfaringer. Uanset hvad du vælger, skal du nok klare det. 

Knus

Stefanie 

Anmeld

30. september 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg fik kejsersnit,da jeg også var rigtig bange for smerten,og har en meget lav smertetærskel.Det er DIN beslutning!

Anmeld

30. september 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Jeg synes du skal tage snakken med din jordemoder... Men de ser jo helst at man føder selv - Vi kvinders kroppe er skabt til at føde... 

For at få kejsersnit, skal der jo være en grund til det, og måske det er nok i dit tilfælde... 

da jeg ventede mit første barn, var jeg selv skrækslagen for at føde, og spurgte min jordemoder om jeg kunne få et kejsersnit - Det kunne jeg ikke da jeg var førstegangsfødende og at min krop er skabt til at føde... 

Hun fik mig talt væk fra det - og jeg fødte selv... 

Tag snakken med din jordemoder og se om I ikke få det så bedst muligt for din skyld... Du kan jo få bedøvelse under fødslen... Hvis det er noget... ? 

Anmeld

1. oktober 2011

sandratobias

Kan helt klart anbefale at føde selv.. 
Har prøvet begge dele, og et kejsersnit er i hvert fald ikk smertefrit.. Håber du finder den bedste løsning..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.