Åh det gør så ondt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. september 2011

Anonym trådstarter

På den ene side  har jeg lyst til bare at have min dreng (2 år) herhjemme og hygge med ham, på den anden side så driver han mig sommetider til vanvid og jeg kommer til at skælde ham ud/råbe af ham Og bare har lyst til nogen skal tage ham så jeg kan få alenetid.

Og når jeg så afleverer ham idag, efter en lidt dårlig morgen herhjemme, og jeg ser hans ansigt - hvor han er lige ved at græde da jeg går, ÅH HVOR GØR DET ONDT Nu har jeg bare lyst til at hente ham med det samme... Men kan jeg jo ikke. Jeg ved også han har det godt i dagplejen, men han har bare svært ved "farvel-scenen" - og det har jeg nu efterhånden også fået

De sidste 2-3 dage har han bare været SÅ pyldret og sur.... Men det er vel også ok? Han har lige været syg, var i gæstedagpleje igår, og nu idag ved sin sædvanlige dagplejemor. Men jeg har selv været stresset og har skældt ham temmelig meget ud på det sidste - men nogle gange er det bare for meget! Føler han kører rundt med mig.... Så vil han ha æble, så skærer jeg det ud, så vil han ikke have det alligevel - så vil han se dvd - så tænder vi, så vil han ikke det alligevel og sådan kører det dagen lang - hopper og springer for ham. og det kan bare være så træls når han ikke er til at gøre tilfreds....

Bare et øv indlæg for en der føler sig som en dårlig mor idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Hvem?

Anonym skriver:

På den ene side  har jeg lyst til bare at have min dreng (2 år) herhjemme og hygge med ham, på den anden side så driver han mig sommetider til vanvid og jeg kommer til at skælde ham ud/råbe af ham Og bare har lyst til nogen skal tage ham så jeg kan få alenetid.

Og når jeg så afleverer ham idag, efter en lidt dårlig morgen herhjemme, og jeg ser hans ansigt - hvor han er lige ved at græde da jeg går, ÅH HVOR GØR DET ONDT Nu har jeg bare lyst til at hente ham med det samme... Men kan jeg jo ikke. Jeg ved også han har det godt i dagplejen, men han har bare svært ved "farvel-scenen" - og det har jeg nu efterhånden også fået

De sidste 2-3 dage har han bare været SÅ pyldret og sur.... Men det er vel også ok? Han har lige været syg, var i gæstedagpleje igår, og nu idag ved sin sædvanlige dagplejemor. Men jeg har selv været stresset og har skældt ham temmelig meget ud på det sidste - men nogle gange er det bare for meget! Føler han kører rundt med mig.... Så vil han ha æble, så skærer jeg det ud, så vil han ikke have det alligevel - så vil han se dvd - så tænder vi, så vil han ikke det alligevel og sådan kører det dagen lang - hopper og springer for ham. og det kan bare være så træls når han ikke er til at gøre tilfreds....

Bare et øv indlæg for en der føler sig som en dårlig mor idag

Er det fordi du har travlt med alt muligt andet når du har ham hjemme og gerne vil det??

Når drengene er hjemme her - så er det altså dem der er på - så må alt andet vente, mine er lige startet i DP her d. 01 Sep, og jeg holder dem tit hjemme, også er det altså deres lege der blir leget.

Anmeld

30. september 2011

babymus77

Du er blot mor;-))) En god en af slagsen;-)) Tá en dyb indånding tæl til ti, smil og giv ham et knus når det bliver svært;-)) (min kæreste datter bliver 8 og hun kører ham rundt konstant) jeg griner bare, og tænker ja det går jo nok;-))) hold fast så godt du ka og når du ikke kan, så husk du er en dejlig mor!!!!!! Knuser

Anmeld

30. september 2011

inpe

hvad med at lave nogle faste uge dage hvor du har ham hjemme fra dp, og så tage i svømmehallen med ham i 30 min og en anden dag hvor i bare tager en lang gå tur i det fri, og nyder de mange efterårsfarver der er i naturen og samler kastanjer, eller viser ham de mange forskellige frø der falder af træerne, min datter elskede det da hun var i den alder, eller lave en lille leg med at kaste visne blade efter hinanden. Og så tager i hjem og spiser en lun bolle og drikker lidt kakao. Børn elsker den slags og så få de brugt noget af deres energi. Samtidig får en nogle gode og sjove oplevelser sammen og du behøver ikke at skælde så meget ud. 

Anmeld

30. september 2011

Anonym trådstarter

Tro mig vi hygger rigtig meget...

Tager i svømmehal, til stranden og gå ture,samle kastanjer, bager osv. osv. Og der er han også glad og hygger sig! Han får MEGET opmræksomhed i løbet af dagen...

Nogle gange er jeg bare TRÆT og har lyst til alt andet end underholde barn...

Men sådan får vi alle det nok indiemllem....

Tak for svar

Anmeld

30. september 2011

kirsti

mit bud er at han nok har fundet ud af han får din opmærksomhed når han hele tiden skifter hvad han vil og han kan højst sandsynlig mærke du er stresset.

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er men prøv at spørge om han er sikker på han vil se tv og er han det så hold fast i at det er det han gør. Det lyder meget som om han prøver grænser af og måske er lidt usikker fordi han kan mærke din sindstilstand så jeg tror det vil hjælpe hvis du står fast og ikke lader ham skifte fra det ene til det andet.

Noah havde en periode hvor han skreg så hele byen kunne høre det og det var drøn pinligt i supermarkeder o.lign men jeg sagde impelthen til ham at han kunne skrige lige så tosset og længe han ville men svaret var nej (hvis han havde spurgt om han måtte få et eller andet) og der gik ikke ret længe før han fandt ud af at det ikke hjalp

Anmeld

30. september 2011

Lucas og Mathilde <3

puha jeg kender din følse! - det er bestemt IKKE sjovt. f.eks imorges havde min søn gemt hans sko, så ville han ikke have tøj på og det irritere mig også grænseløst når man i forvejen har en lidt travl morgen, skældte ham også ud - og han har også været temmelig strid de sidste 14 dage, og har nærmest boedet i skammekrogen, fordi han laver det ene efter det andet. men sådan er det men lige imorges da vi gik i børnehave kom jeg til at kigge på hans smukke ansigt og tænkte "åh han har det hårdt engang imellem" han er 3år og 10mdr, og derfor skal han klare mange ting selv, og begynde og hjælpe til, og jeg føler bare lige nu at jeg ikke laver andet end at skælde ud. - og fik MEGA dårlig samvittighed. men der imod synes jeg også det er vigtigt at man bruger tiden med sine børn, når de kommer hjem fra dagpleje/børnehave så bruger jeg KUN min tid med dem, og indrager dem i f.eks madlavning eller støvsugeren vis der skal støvsuges, så føler han også at han er en god dreng der hjælper mor, og det nyder ham helt vildt. men det er ekstrem hårdt, og det bliver ikke mennere før de er noget ældre (tror jeg), de vil blive ved at prøve grænser af. Jeg gør det vis mig og lucas virkelig har diskuteret meget på en dag, at jeg ligger mig i hans seng og snakker med ham om det, og så giver vi hinanden et kys og et kram, og vi giver evt hinanden en undskyldning inden der bliver sagt godnat. Det hjælper hvertfald på min samvittighed at vi lige får snakket om det inden vi begge sover, og det synes jeg er fantastisk - så kan man gå i seng med god samvittighed hver dag

Anmeld

30. september 2011

eElak

Anonym skriver:

Tro mig vi hygger rigtig meget...

Tager i svømmehal, til stranden og gå ture,samle kastanjer, bager osv. osv. Og der er han også glad og hygger sig! Han får MEGET opmræksomhed i løbet af dagen...

Nogle gange er jeg bare TRÆT og har lyst til alt andet end underholde barn...

Men sådan får vi alle det nok indiemllem....

Tak for svar

Det er altså kun menneskeligt.. 

Som du selv skriver, så laver du en masse ting sammen med ham. Men han kan altså også godt (have brug for at) lege selv.

Jeg kender godt de der morgener og problematikker... Men alligevel så glæder jeg mig til når han bliver afleveret i DP. For så får han leget en masse med andre børn, og bliver stimuleret på en måde som jeg bare ikke altid kan.

Jeg tænkte også meget førhen at jeg skulle underholde ham - men er kommet frem til at han også må lege selv, for jeg har også brug for lige at sidde selv lidt. Så han er begyndt godt at kunne lege lidt selv - med sine biler f.eks., men indimellem skal jeg også være med, f.eks. når han laver mad til mig og sådan.

min knægt er 2,5 år, bare til sammenligning. ;-)  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.