Muhmi skriver:
Ja... Jeg har så valgt at tage opgaven som kagelaver til min svigermors føsdag...
ARGH! Jeg vil jo så gerne imponere, men jeg har ALDRIG lavet en fondant-kage eller noget i den retning....
Jeg har ingen fondant hjemme og jeg skal lave den til lørdag
Kan jeg bruge noget andet, evt. lave det selv??? 
Og så er der jo det med bunde... Jeg har en hjerteform, sådan en bøjelig én som vist ikke behøver smøres... Men kan jeg bruge mudcakebunde, altså at jeg bager en mudcake og så skærer den over til to bunde? 
Fyld: Vil gerne lave en hindbær/jordbær mouse, men jeg har ingen anelse om hvordan
Så, hvordan??

Jeg har INGEN af de der prof ting som i har jer, altså udstikkere og sådan, men jeg ville gerne lave en rose at stille ovenpå eller evt. en masse små... Har i en god idé til hvordan jeg gør uden alle de gode redskaber?
Håber i kan hjælpe mig.. 
MVH en virkelig jomfru til kager 

Du kan lave MMF - jeg bruger altid denne opskrift:
100 gram skumfiduser (jeg køber dem fra Toms i Netto)
2 spsk. olie
1 spsk. vand
Varmes i mikroen ca. 1 minut (de skal være til at trykke "flydende")
Flormelis blandes i, indtil det bliver en "dej" 
Du skal huske, at kagen skal smøres op, inden du kommer MMF over, for ellers vil syren i bærmoussen smelte MMF´en 
Jeg bruger denne opskrift på bærmousse:
300 gram frostne bær kommes i en gryde og koges svagt med sukker og vaniliesukker (mængde efter smag og behag) - jeg kan godt li' at den er lidt syrlig. Bærene blendes med en stavblender.
Derefter kommes 5 blade husblads (som har ligget i blød i 10 min) op i bærmassen og røres rundt, og dernæst skal der 1 1/2 dl youghurt natural i. Der røres godt rundt.
Afkøl bærmassen til stue-temepartur og bland det med stift pisket flødeskum (lavet af 3 dl fløde). Stil moussen på køl til næste dag.
Mudcake har jeg aldrig prøvet at lave