Hilfe please :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.069 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. september 2011

Muhmi

Ja... Jeg har så valgt at tage opgaven som kagelaver til min svigermors føsdag...

ARGH! Jeg vil jo så gerne imponere, men jeg har ALDRIG lavet en fondant-kage eller noget i den retning....

Jeg har ingen fondant hjemme og jeg skal lave den til lørdag Kan jeg bruge noget andet, evt. lave det selv???

Og så er der jo det med bunde... Jeg har en hjerteform, sådan en bøjelig én som vist ikke behøver smøres... Men kan jeg bruge mudcakebunde, altså at jeg bager en mudcake og så skærer den over til to bunde?

Fyld: Vil gerne lave en hindbær/jordbær mouse, men jeg har ingen anelse om hvordan  Så, hvordan??

Jeg har INGEN af de der prof ting som i har jer, altså udstikkere og sådan, men jeg ville gerne lave en rose at stille ovenpå eller evt. en masse små... Har i en god idé til hvordan jeg gør uden alle de gode redskaber?

Håber i kan hjælpe mig..

MVH en virkelig jomfru til kager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

Muhmi

Ejjj.. Ingen?? Hvis i bare kan hjælpe med én af tingene er det også fiiiint!

Anmeld

29. september 2011

Maja_4000

Hold op , det er modigt !

Mener hindbærmousse er 200 g hindbær, 0,25 l. fløde og .. 4 blade husblads ? Og noget sukker .. Den ligger vidst i opskriftmappen herinde .. Bare søg på "hindbærmousse" ..

Roser kan du finde på youtube .. Dem kan man "sagtens" lave uden udstikkere .. Jeg kan dog ikke finde ud af det xD

Og du kan jo lave mmf i stedet for fondant .. Det er lavet af skumfiduser .. Jeg synes bare fondant er meget nemmere at arbejde med

Anmeld

29. september 2011

Muhmi

Maja_4000 skriver:

Hold op , det er modigt !

Mener hindbærmousse er 200 g hindbær, 0,25 l. fløde og .. 4 blade husblads ? Og noget sukker .. Den ligger vidst i opskriftmappen herinde .. Bare søg på "hindbærmousse" ..

Roser kan du finde på youtube .. Dem kan man "sagtens" lave uden udstikkere .. Jeg kan dog ikke finde ud af det xD

Og du kan jo lave mmf i stedet for fondant .. Det er lavet af skumfiduser .. Jeg synes bare fondant er meget nemmere at arbejde med

mmf???

Tjaa, de har ikke bedt om andet end en lagkage... Vil bare gerne prøve noget jeg aldrig har prøvet før

Anmeld

29. september 2011

Maja_4000

Muhmi skriver:

mmf???

Tjaa, de har ikke bedt om andet end en lagkage... Vil bare gerne prøve noget jeg aldrig har prøvet før

Det kan du også finde herinde Det er skumfiduser , olie og flormelis .. Mener jeg Har kun prøvet det en gang , og det var ikke nogen succes :b Men der er mange som er glade for det (:
Har du ikke en kagebutik i nærheden ? De plejer at være rigtig søde til at hjælpe

Anmeld

29. september 2011

Muhmi

Maja_4000 skriver:

Det kan du også finde herinde Det er skumfiduser , olie og flormelis .. Mener jeg Har kun prøvet det en gang , og det var ikke nogen succes :b Men der er mange som er glade for det (:
Har du ikke en kagebutik i nærheden ? De plejer at være rigtig søde til at hjælpe

Hihi jeg bor på lars tyndsk**s mark

Og tror næppe at nykøbing mors har en kagebutik jeg kan bruge til noget... Men måske Skive...  Det må jeg lige søge på

Anmeld

29. september 2011

Malonde1985

Jeg er også meget ny på det her område, men MMF er marshmellow fondant. Det er der også en opskrift på i kageklubben. Noget med skumfiduser, olie og vidst nok vand.. Så i mikroovnen blandet op med flormelis bliver det til en sukkermasse/ dej som så skal æltes og på kagen :-) Ik så let at forklare, men utrolig nemt at lave :-))) kan bare ik huske opskriften :-D

Anmeld

29. september 2011

Malonde1985

Hvis du har en kop og kande butik i nærheden, sku du gerne kunne finde fondant osv der :-)

Anmeld

29. september 2011

Muhmi

Malonde1985 skriver:

Hvis du har en kop og kande butik i nærheden, sku du gerne kunne finde fondant osv der :-)

Okay... der er en kop og kande i Skive, men det ser ikke ud til at de sælger fondant eller noget kageting inde på deres hjemmeside

Anmeld

30. september 2011

K&S

Muhmi skriver:

Ja... Jeg har så valgt at tage opgaven som kagelaver til min svigermors føsdag...

ARGH! Jeg vil jo så gerne imponere, men jeg har ALDRIG lavet en fondant-kage eller noget i den retning....

Jeg har ingen fondant hjemme og jeg skal lave den til lørdag Kan jeg bruge noget andet, evt. lave det selv???

Og så er der jo det med bunde... Jeg har en hjerteform, sådan en bøjelig én som vist ikke behøver smøres... Men kan jeg bruge mudcakebunde, altså at jeg bager en mudcake og så skærer den over til to bunde?

Fyld: Vil gerne lave en hindbær/jordbær mouse, men jeg har ingen anelse om hvordan  Så, hvordan??

Jeg har INGEN af de der prof ting som i har jer, altså udstikkere og sådan, men jeg ville gerne lave en rose at stille ovenpå eller evt. en masse små... Har i en god idé til hvordan jeg gør uden alle de gode redskaber?

Håber i kan hjælpe mig..

MVH en virkelig jomfru til kager

Du kan lave MMF - jeg bruger altid denne opskrift:

100 gram skumfiduser (jeg køber dem fra Toms i Netto)

2 spsk. olie

1 spsk. vand

Varmes i mikroen ca. 1 minut (de skal være til at trykke "flydende")

Flormelis blandes i, indtil det bliver en "dej"

Du skal huske, at kagen skal smøres op, inden du kommer MMF over, for ellers vil syren i bærmoussen smelte MMF´en

Jeg bruger denne opskrift på bærmousse:

300 gram frostne bær kommes i en gryde og koges svagt med sukker og vaniliesukker (mængde efter smag og behag) - jeg kan godt li' at den er lidt syrlig. Bærene blendes med en stavblender.

Derefter kommes 5 blade husblads (som har ligget i blød i 10 min) op i bærmassen og røres rundt, og dernæst skal der 1 1/2 dl youghurt natural i. Der røres godt rundt.

Afkøl bærmassen til stue-temepartur og bland det med stift pisket flødeskum (lavet af 3 dl fløde). Stil moussen på køl til næste dag.

Mudcake har jeg aldrig prøvet at lave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.