tidlig pubertet eller skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.295 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. september 2011

businesstigger

Jeg ved godt at alle siger at hvis det er skoldkopper er man ikke i tvivl, men det er vi altså. Hvad vil I sige er det her skoldkopper eller en tidlig pubertet?

Alexander havde jo sidste år et lign. tilfælde med 15-20 knopper i alt og der tænkte vi at det nok havde været skoldkopper. Ved godt at de kloge siger at hvis det er meget milde tilfælde kan de godt risikere at få det igen. Så vi er super meget i tvivl når vi ser de her knopper de er gullige med puds inden i så synes det ligner bumser, men ved heller ikke hvordan en rigtig skoldkop ser ud inden den får sår på. Hvad tror I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

afrobabies

businesstigger skriver:

Jeg ved godt at alle siger at hvis det er skoldkopper er man ikke i tvivl, men det er vi altså. Hvad vil I sige er det her skoldkopper eller en tidlig pubertet?

Alexander havde jo sidste år et lign. tilfælde med 15-20 knopper i alt og der tænkte vi at det nok havde været skoldkopper. Ved godt at de kloge siger at hvis det er meget milde tilfælde kan de godt risikere at få det igen. Så vi er super meget i tvivl når vi ser de her knopper de er gullige med puds inden i så synes det ligner bumser, men ved heller ikke hvordan en rigtig skoldkop ser ud inden den får sår på. Hvad tror I?

Har lægen ikke et bud?

Anmeld

30. september 2011

businesstigger

afrobabies skriver:

Har lægen ikke et bud?

Da vi først har set knopperne i går aftes havde vi ikke snakket med lægen endnu, men har da tænkt mig at ringe i dag.

Men hvad synes I det ligner?

Anmeld

30. september 2011

lucas<3

det kunne godt ligne det, eller varme knopper..

Anmeld

30. september 2011

TbCp

Jeg synes det ligner skoldkopper!

Min datter havde, i 2 års alderen ca. 10 stk.
Men så her først på året (3 1/2 år) blev hun ramt igen og fik virkelig mange!!!

Jeg synes de ligner dem min datter havde, men hold øje med om der kommer flere over de næste dage

Anmeld

30. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
afrobabies skriver:

Har lægen ikke et bud?

Altså helt ærligt.....så er jeg ret sikker på at lægen ville få nok at lave, hvis han skulle kigge på samtlige små røde knopper som børn får i løbet af livet!

Hvis det er skoldkopper bliver det værer inden for 1 døgn, er det bumser.....ja så forsvinder de af sig selv. Det kunne også være myggestik, de går selv væk efterhånden, eller bid efter lopper (hvis der er dyr i hjemmet). de forsvinder også selv!

Synes simpelhen det er misbrug af lægen, at bruge ham/hende pga  røde knopper.......

Anmeld

30. september 2011

afrobabies

Tin skriver:

Altså helt ærligt.....så er jeg ret sikker på at lægen ville få nok at lave, hvis han skulle kigge på samtlige små røde knopper som børn får i løbet af livet!

Hvis det er skoldkopper bliver det værer inden for 1 døgn, er det bumser.....ja så forsvinder de af sig selv. Det kunne også være myggestik, de går selv væk efterhånden, eller bid efter lopper (hvis der er dyr i hjemmet). de forsvinder også selv!

Synes simpelhen det er misbrug af lægen, at bruge ham/hende pga  røde knopper.......

Undskyld da!!!!!!

Anmeld

30. september 2011

afrobabies

businesstigger skriver:

Da vi først har set knopperne i går aftes havde vi ikke snakket med lægen endnu, men har da tænkt mig at ringe i dag.

Men hvad synes I det ligner?

Det kunne måske godt ligne skoldkopper, men synes bare ikke at der burde være noget gult i, som en bums, men det er jo en form for betændelse, og det kan der vel godt være?

Anmeld

30. september 2011

Carina1977

businesstigger skriver:

Ahh man går ikke i puberteten som 3-årig 

Det kunne sagtens ligne starten på skoldkopper, men igen mange former for knopper, kan ligne starten på skoldkopper. Det bedste du kan gøre, er at afvente. Kommer der flere knopper i løbet af de næste par dage, rundt omkring forskellige steder på kroppen, så er det højst sandsynlig skoldkopper 

Anmeld

30. september 2011

mortilflere

Loppe bid-......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.