Hvad ville I gøre?? (ikke børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. januar 2009

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg har brug for et godt råd.

Jeg har en rigtig dejlig og nær veninde...hun har været der for mig da jeg i en periode i mit liv havde virkeig havde det svært, med mange personlige problemer. Hun var der altid og hver gang.

Men nu har jeg ikke set hende i noget tid. Hun har selv en masse lige nu og jeg har virkelig lyst til og brug for at være der for hende. Det har jeg sagt og skrevet, men alligevel går der mange dage imellem vi skriver sammen. Ved jo godt at det tager meget af ens overskud hvis der er meget at tænke på og forholde sig til.

Jeg er der for hende også når hun har brug for det en gang, men jeg savner hende virkelig meget. Har også selv en masse jeg har lyst til at inddrage hende i.

Jeg har inviteret hende nogle gange, uden held. Hvad kan jeg gøre og kan jeg gøre noget anderledes eller skal jeg vente og give hende tid og rum, og så håbe på det hele falder i hak igen.

Frygter nok bare at vi kommer sålangt fra hinanden at det er svært at komme tilbage. Vi har været en del igennem allerede og jeg elsker hende meget højt, så det ville være en stor sorg.

Hvad synes I jeg skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2009

Pia.

Hej piger.

Jeg har brug for et godt råd.

Jeg har en rigtig dejlig og nær veninde...hun har været der for mig da jeg i en periode i mit liv havde virkeig havde det svært, med mange personlige problemer. Hun var der altid og hver gang.

Men nu har jeg ikke set hende i noget tid. Hun har selv en masse lige nu og jeg har virkelig lyst til og brug for at være der for hende. Det har jeg sagt og skrevet, men alligevel går der mange dage imellem vi skriver sammen. Ved jo godt at det tager meget af ens overskud hvis der er meget at tænke på og forholde sig til.

Jeg er der for hende også når hun har brug for det en gang, men jeg savner hende virkelig meget. Har også selv en masse jeg har lyst til at inddrage hende i.

Jeg har inviteret hende nogle gange, uden held. Hvad kan jeg gøre og kan jeg gøre noget anderledes eller skal jeg vente og give hende tid og rum, og så håbe på det hele falder i hak igen.

Frygter nok bare at vi kommer sålangt fra hinanden at det er svært at komme tilbage. Vi har været en del igennem allerede og jeg elsker hende meget højt, så det ville være en stor sorg.

Hvad synes I jeg skal gøre?

Det er rigtig svært... Ved hvordan du har det, har stået i samme situation som dig engang... og man vil så gerne gøre en masse og hjælpe alt det man kan og føler slet ikke man "får lov"

Men du gør det helt rigtige syntes jeg - hun ved du er der også selvom det er svært for hende lige nu - måske kan hun bare ikke overskue det der sker i hendes liv og derfor skubber alle væk, du er med sikkerhed ikke den eneste hun skubber væk ...

I har allerede været en del igennem og jeg er sikker på at I ALTID skal være sammen som de veninder I er og har været i mange år - det lyder som om I kender hinanden rigtig godt og derfor også har lært at vente den tid det tager...

Men søde dig, du gør det helt rigtige og jeg er sikker på din veninde sætter kæmpe stor pris på det du gør også selvom hun ikke lige tager imod det nu, men hun ved at hun kan når hun er klar....

De bedste tanker til dig og din veninde ....

Knus fra Pia

Anmeld

27. januar 2009

miver

Jeg synes du skal gi hende lidt tid selvom det er svært , jeg er sikker på hun ved du er der for hende og værdsætter det ,men som du skriver har hun osse selv meget omkring sig i øjeblikket .
Gør evt. klart for hende at du er der hvis hun har brug for det og ellers gi hende noget mer luft .
Har prøvet lign.. og slog dengang hånde af min veninde ( noget jeg idag er ked af ) mener at nogle gange kan man osse komme til at handle for hurtigt (og det kan koste en dyrt)

Sender de bedste tanker til dig og din veninde om at i snart finder hinanden igen
Knus Mie

Anmeld

27. januar 2009

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar.

Jeg har skrevet til hende at jeg er der for hende, så det ved hun godt. Er bare så bange for at hun forsvinder, at vi pludselig ikke mere er en del af hinandens liv og så er det svært at mærke at hun har det svært og har meget at forholde sig til og jeg ikke kan aflaste og tage noget af det for fra hende. Ville gerne sidde og lytte en masse og støtte, men ja, det har hun ikke brug for nu.
Jeg venter helt sikkert, men savner hende jo bare så meget, men det er jo lidt egoistisk også.

Men tak igen for jeres svar, Det betød rigtig meget.
Venner er virkelig noget af det vigtigste i ens liv, ikke??

Kh.

Anmeld

27. januar 2009

Pia.

Anonym skriver:

Jeg har skrevet til hende at jeg er der for hende, så det ved hun godt. Er bare så bange for at hun forsvinder, at vi pludselig ikke mere er en del af hinandens liv og så er det svært at mærke at hun har det svært og har meget at forholde sig til og jeg ikke kan aflaste og tage noget af det for fra hende. Ville gerne sidde og lytte en masse og støtte, men ja, det har hun ikke brug for nu.
Jeg venter helt sikkert, men savner hende jo bare så meget, men det er jo lidt egoistisk også.

Kh.

Er helt sikker på hun ved du er der.... uden tvivl... Du har fortalt hende det ved at skrive det til hende... tror bestemt ikke du mister hende og er sikker på hun en dag har mod på at åbne op og give lidt ud af alt der hun går med....

Jeg ville personligt sætte meget stor pris på hvis du var min veninde

Varmt knus fra Pia til dig ANO...

Anmeld

27. januar 2009

miver

Anonym skriver:

Kh.

Kan godt forstå det er svært (føler med dig).
og ja gode venner hænger ikke på træerne
pøj pøj med det
Knus Mie

Anmeld

27. januar 2009

Anonym trådstarter

PiaR skriver:

Er helt sikker på hun ved du er der.... uden tvivl... Du har fortalt hende det ved at skrive det til hende... tror bestemt ikke du mister hende og er sikker på hun en dag har mod på at åbne op og give lidt ud af alt der hun går med....

Jeg ville personligt sætte meget stor pris på hvis du var min veninde

Varmt knus fra Pia til dig ANO...

Tusind tak søde Pia.
Det er bare så svært at stå og se på, men du har ret...jeg venter og ved at hun ved jeg er der for hende.
Jeg har selv haft mit og der var hun der jo for mig, det er bare svært. Længere historie.
Tak igen for de søde ord.
KH.

Anmeld

27. januar 2009

Anonym trådstarter

miver skriver:

Kan godt forstå det er svært (føler med dig).
og ja gode venner hænger ikke på træerne
pøj pøj med det
Knus Mie

Tak søde.
Og nej, det gør gode venner bare ikke.
Jeg venter og glæder mig til at jeg igen rigtig kan være en del af hendes liv og hun af mit.
KH.

Anmeld

27. januar 2009

LauraLW

Jeg kunne lige nu være din veninde... Forstå mig ret :-) Jeg er selv i en periode nu hvor jeg føler at jeg er ved at drukne, der er sket den ene katastrofe efter den anden, og er helt nede. - Og jeg får konstant opringninger og beskeder fra venner og familie der er bekymrede. De varmer, også selvom jeg rent faktisk ikke har overskud til at snakke og skrive med dem, men jeg ved de er der, og at de forstår jeg bare lige skal lidt ovenpå.

Men giv hende tid, så skal hun nok komme til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.