Grød på NAN-pulver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. september 2011

Nea85

Hej med jer!
Jeg er begyndt at lave grød til min datter Clara på næsten 5 måneder. De første 14 dage brugte jeg allergivenligt MME, da Clara er disponeret for allergi. Jeg har så læst mig frem til, at de kun er i særlig risiko de første 4 måneder, og da det er væsentligt dyrere en f.eks. NAN, tænkte jeg, at vi ville prøve det almindelige.
Jeg koger f.eks. ris- eller majsmel og vand sammen til grød og pisker derefter pulveret i, når grøden har en passende temperatur (her går jeg ud fra de ca. 45 grader, der står på pakken). Efter ca. 10 minutter, bliver grøden mere og mere flydende, og til sidst er det fuldstændig flydende
Er der andre end mig, der har oplevet det, eller gør jeg et eller andet galt?
Clara mister efterhånen interessen for grøden, jo mere flydende det bliver, men hun kan jo heller ikke spise hurtigere end hun gør...

Mange hilsner
Linnea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Nea85

Slet ingen med erfaringer?

Anmeld

29. september 2011

Tona

Nea85 skriver:

Hej med jer!
Jeg er begyndt at lave grød til min datter Clara på næsten 5 måneder. De første 14 dage brugte jeg allergivenligt MME, da Clara er disponeret for allergi. Jeg har så læst mig frem til, at de kun er i særlig risiko de første 4 måneder, og da det er væsentligt dyrere en f.eks. NAN, tænkte jeg, at vi ville prøve det almindelige.
Jeg koger f.eks. ris- eller majsmel og vand sammen til grød og pisker derefter pulveret i, når grøden har en passende temperatur (her går jeg ud fra de ca. 45 grader, der står på pakken). Efter ca. 10 minutter, bliver grøden mere og mere flydende, og til sidst er det fuldstændig flydende
Er der andre end mig, der har oplevet det, eller gør jeg et eller andet galt?
Clara mister efterhånen interessen for grøden, jo mere flydende det bliver, men hun kan jo heller ikke spise hurtigere end hun gør...

Mange hilsner
Linnea

Prøv at få fat i sundhedsstyrelsens bog: "Mad til spædbørn og småbørn" (kan fås ved nogle sp'er eller evt købes på apoteket eller lånes på biblioteket). Der er rigtig gode opskrifter. I de opskrifter bruger man ikke pulver men færdiglavet mme. De erstatter simpelthen noget af vandet i grøden med mme. Og det virker

Anmeld

29. september 2011

Nea85

Den har jeg, og den er rigtig god
Som før nævnt har jeg tidligere lavet grød på Profylac (allergivenligt mme), og der havde jeg ikke problemet med at grøden blev flydende efter noget tid..
Det er langt dyrere at købe drikkeklar mme frem for pulver, derfor ville jeg prøve det
Men det ender nok med at blive drikkeklar alligevel, for det har jeg også god erfaring med..

Anmeld

30. september 2011

Albert/Alberthe1

Hejsa..

jeg laver det med pulver...

Men jeg blander pulveret op med vand inden jeg kommer det i!!

Først tager jeg f.eks 1/2 dl rismel og kommer 1 1/2 dl kold vand og pisker sammen med melet... koger det op og skruer ned på svag varme... derefter kommer jeg den færdig blandet mmepulver i, som er 1/2 dl. og en tsk fedtstof... synes du at grøden bliver for tyk, kan du bare tilsætte noget vand!!!

kram

Anmeld

30. september 2011

Nea85

Jeg har prøvet begge dele, altså både at piske pulveret i grøden og at blande færdig mme i.. Uanset hvordan jeg gør, bliver det flydende efter ca. 10 minutter

Anmeld

30. september 2011

Tona

Nea85 skriver:

Den har jeg, og den er rigtig god
Som før nævnt har jeg tidligere lavet grød på Profylac (allergivenligt mme), og der havde jeg ikke problemet med at grøden blev flydende efter noget tid..
Det er langt dyrere at købe drikkeklar mme frem for pulver, derfor ville jeg prøve det
Men det ender nok med at blive drikkeklar alligevel, for det har jeg også god erfaring med..

Du behøver ikke at købe drikkeklar mme for at lave det. Du kan bare ryste pulver og vand sammen ligesom hvis du ville lave en flaske til barnet og så i stedet for at give barnet det at drikke kommer du det i grøden

Anmeld

30. september 2011

Nea85

Det er det samme uanset om jeg bruger det ene eller det andet. Spurgte en fra min mødregruppe, og hun oplever det samme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.