Børnehavestart -Hvad skal jeg huske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.584 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. september 2011

Henri84

Så nærmer børnehavestarten sig.
Hvad skal jeg huske, udover madpakke og frugt, som han ikke har brugt i dp?
Skal jeg tænke på noget bestemt i forhold til påklædning?
Får de hjælp til toiletbesøg, eller forventes der at de kan klare det selv når de er blefrie?
Fortæl fortæl fortæl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

GitteC78

Henri84 skriver:

Så nærmer børnehavestarten sig.
Hvad skal jeg huske, udover madpakke og frugt, som han ikke har brugt i dp?
Skal jeg tænke på noget bestemt i forhold til påklædning?
Får de hjælp til toiletbesøg, eller forventes der at de kan klare det selv når de er blefrie?
Fortæl fortæl fortæl

Jeg har ikke selv børn i børnehave men har arbejdet som vikar...

Men ja de får hjælp til toiletbesøg. Børnene hvor jeg var kaldte når de var færdig og så kom der altid en voksen og hjalp.

Der hvor jeg var havde børnene det samme som på, som min søn har på i dp. Tøj efter årstiden.

Anmeld

28. september 2011

Stumpen

De får hjælp til toiletbesøg. I mathildes børnehave har de en ringklokke, så de ikke skal sidde og råbe..¨

Et sæt ekstra tøj

Forår: Termotøj, regntøj, sko og gummistøvler

Sommer: Jakke-regntoj, gummistøvler, skosanddaler-solcreme

Efterår: Termotøj, regntøj, jakke, hue, vanter,gummistøvler, sko

Vinter: Flyverdragt, jakke, støvler, gummistøvler, hue, vanter

Anmeld

28. september 2011

bullerbassen

Arbejder i en børnehave , en god ide er

Navn på madkassen ( de husker ikke altid hvilken der er deres eller der er flere af samme slags )

Tøj / sko han selv kan komme af / I ( de får selvfølgelig hjælp men i vores arbejder vi meget med de skal være selvstændige )

Ved toilet besøg får de hjælp

Tøj det samme som i dagplejen ( tøj til årstiden ) Gerne en del ekstra i kassen som undertøj , strømper alm tøj osv.

Anmeld

28. september 2011

Henri84

Stumpen skriver:

De får hjælp til toiletbesøg. I mathildes børnehave har de en ringklokke, så de ikke skal sidde og råbe..¨

Et sæt ekstra tøj

Forår: Termotøj, regntøj, sko og gummistøvler

Sommer: Jakke-regntoj, gummistøvler, skosanddaler-solcreme

Efterår: Termotøj, regntøj, jakke, hue, vanter,gummistøvler, sko

Vinter: Flyverdragt, jakke, støvler, gummistøvler, hue, vanter

Tak fro svar

Anmeld

28. september 2011

Henri84

bullerbassen skriver:

Arbejder i en børnehave , en god ide er

Navn på madkassen ( de husker ikke altid hvilken der er deres eller der er flere af samme slags )

Tøj / sko han selv kan komme af / I ( de får selvfølgelig hjælp men i vores arbejder vi meget med de skal være selvstændige )

Ved toilet besøg får de hjælp

Tøj det samme som i dagplejen ( tøj til årstiden ) Gerne en del ekstra i kassen som undertøj , strømper alm tøj osv.

Tak for svar, dvs. f.eks. cowboybukser han ikke selv kan knappe er 'no-go'?
Han er lige vokset og mangler tøj nemlig, så spørgsmålet er jo hvad jeg skal købe
Og hvad med overtøj og sko, er der noget der er nødvendigt med flere af? Har 2 flyverdragte, er det nok med 1 vinterjakke? Og hvad med vinterstøvlerne, 1 eller 2 par?

Anmeld

28. september 2011

bullerbassen

Henri84 skriver:

Tak for svar, dvs. f.eks. cowboybukser han ikke selv kan knappe er 'no-go'?
Han er lige vokset og mangler tøj nemlig, så spørgsmålet er jo hvad jeg skal købe
Og hvad med overtøj og sko, er der noget der er nødvendigt med flere af? Har 2 flyverdragte, er det nok med 1 vinterjakke? Og hvad med vinterstøvlerne, 1 eller 2 par?

Nej det er ikke no -go for de voksne er der jo til at hjælpe , men de små poder vil jo frygtelig gerne selv. Men ikke sagt han ikke kan have tøj på han ikke han selv.

Hvis du skal ud og kikke efter nye bukser, så kunne bukser med ribkant / snørre være en fordel ( men SKAL ikke være det ) for som skrevet er de voksne jo der til at hjælpe, men tit skal det gå stærkt med de små ( ved  ikke om han er blefri ) Men i starten sker der så meget , at de godt kan glemme det lidt.

Flyverdragter er det rigtig fint med 2 stk , vinterjakke vil jeg nøjes med en.

Vinterstøvler ville jeg også nøjes med et par evt et par termo gummeistøvler. Der kan være MEGET bladret på legepladsen senere på året og ikke mange støvler kan udstå dette.

Anmeld

28. september 2011

Henri84

bullerbassen skriver:

Nej det er ikke no -go for de voksne er der jo til at hjælpe , men de små poder vil jo frygtelig gerne selv. Men ikke sagt han ikke kan have tøj på han ikke han selv.

Hvis du skal ud og kikke efter nye bukser, så kunne bukser med ribkant / snørre være en fordel ( men SKAL ikke være det ) for som skrevet er de voksne jo der til at hjælpe, men tit skal det gå stærkt med de små ( ved  ikke om han er blefri ) Men i starten sker der så meget , at de godt kan glemme det lidt.

Flyverdragter er det rigtig fint med 2 stk , vinterjakke vil jeg nøjes med en.

Vinterstøvler ville jeg også nøjes med et par evt et par termo gummeistøvler. Der kan være MEGET bladret på legepladsen senere på året og ikke mange støvler kan udstå dette.

tak for svar Han har været blefri siden lige efter påske og har stort set ingen uheld. Men tænker der nok kommer lidt når han starter, for mon ikke han kommer til at glemme at gå på toilet i starten når det hele er nyt og spændende
Thermostøvler må vi vidst også have fat på

Anmeld

28. september 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

NAVN I ALT

Hilsen pædagogen...

Anmeld

28. september 2011

bullerbassen

Henri84 skriver:

tak for svar Han har været blefri siden lige efter påske og har stort set ingen uheld. Men tænker der nok kommer lidt når han starter, for mon ikke han kommer til at glemme at gå på toilet i starten når det hele er nyt og spændende
Thermostøvler må vi vidst også have fat på

Så er det ikke sikkert han glemmer det men det sker ofte fordi der sker så meget nyt. Men nu han har været blefri så længe tænker jeg ikke det er et problem.

Men bukser han selv kan er en god ide , hvis du alligevel skal ud og købe nye.

Termostøvler er gode på en våd legeplads

Håber det ellers går godt med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.