barn med gulsot

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. september 2011

Saka

Hej alle..
så kom min søn endelig til verden her d 20/9 men vi er lige blevet udskrevet her igår. han blev født med lidt for høje tal men det var ik så højt til de ville sætte ham i lys behandling. Nu er vi så blevet udskrevet og jeg er ret så usikker på det hele

han er meget sløv så skal for det meste vække ham og tvinge ham til at spise. men der kan gå fire timer også vil han kun spise et kvarter så sover han. har prøvet alt mht at vække ham men desværre uden held.

så vil høre med andre der har erfaring.

derudover fik vi afvide han sku lægge i lys men er det ik farligt at lægge ham i direkte sol lys??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Maja88

Saka skriver:

Hej alle..
så kom min søn endelig til verden her d 20/9 men vi er lige blevet udskrevet her igår. han blev født med lidt for høje tal men det var ik så højt til de ville sætte ham i lys behandling. Nu er vi så blevet udskrevet og jeg er ret så usikker på det hele

han er meget sløv så skal for det meste vække ham og tvinge ham til at spise. men der kan gå fire timer også vil han kun spise et kvarter så sover han. har prøvet alt mht at vække ham men desværre uden held.

derudover fik vi afvide han sku lægge i lys men er det ik farligt at lægge ham i direkte sol lys??

altså det er ikke farligt hvis han ligger i et vindue eller lignende.

men jeg ville vække hver 3 time og så holde ham igang med at sutte og så give lidt erstatning ved siden af på kop hver gang..

det gjorde vi den første uge med min datter og vupti så gik gulsoten væk

Anmeld

27. september 2011

Mka

Jeg ville helt sikkert ringe ind på barselsgangen igen, og fortælle dem det du skriver til os. Man må ikke gå og være bekymret som mor. Og hvad jeg ved af, så skal en lille baby ikke være så sløv.

Ring og snark med dem. Og hjertelig tillykke med jeres dreng

Anmeld

27. september 2011

Mka

Ja jeg ville også vække ham hver 3 time, så han er i gang.

Anmeld

27. september 2011

AnneBJ

Sørg også for der ikke er for lunt og godt mens han spiser.. Så falder han nemmere i søvn igen.. Ligeså snart han er kvik til at spise, kan man sagtens ptute med dynen imens...

Det er ikke farligt at lægge ham i sollys, men stil ham fx i vindueskarmen som en anden foreslår!

Anmeld

27. september 2011

AnneBJ

Mka skriver:

Jeg ville helt sikkert ringe ind på barselsgangen igen, og fortælle dem det du skriver til os. Man må ikke gå og være bekymret som mor. Og hvad jeg ved af, så skal en lille baby ikke være så sløv.

Ring og snark med dem. Og hjertelig tillykke med jeres dreng

Anmeld

27. september 2011

Clisolka

Min datter havde en smule gulsot da hun blev født - men ikke så meget så hun skulle i behandling. 

Jeg ville også som en anden skriver, ringe på barselsgangen og fortælle det du skriver her. 

Jeg synes ikke det lyder så godt, at han er så sløv - og slet ikke når han er så lille. 

Jeg fik at vide, at hun skulle drikke en hel masse brystmælk, så ville det gå i sig selv igen. Og vupti... Et par dage efter vi var kommet hjem var gulsoten væk igen 

Anmeld

28. september 2011

Mka

Hvordan går det med jeres søn?

Anmeld

30. september 2011

eElak

Hej alle..

Jeg ville ringe til barselsgangen (eller hvor du nu ringer til) hellere en gang for meget end en gang for lidt. 

Min søn blev født med svær gulsot, som krævede lysbehandling (og ekstra indlæggelse) og tog flere måneder før det var væk. 
Han skulle være i lys stort set konstant - når han ikke var i lyskasse, så lå han i et lift ved et vindue...

Jeg var meget striks på at han skulle spise hver 3. time, men bedømte også situtaionen fra gang til gang..  
Jeg kan ikke huske om han decideret var sløv - de små sover jo meget i starten og har ikke andet at sammenligne med...

Så gentager gerne igen - se at ringe derind.  

EDIT: opdager så bagefter at indlægget er 3 dage gammelt - hvordan står det til med lillemanden? 

Anmeld

30. september 2011

MaleneG

Min datter blev også født med gulsot, og havde også meget svært ved at slippe det. ( var ca en måned om at gå i sig selv)

Så som de andre også skriver over i vinduet med bebsen, og så masser af mad.

og ellers så giv barselsgangen et kald, eller din sp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.