Æv er lidt ked - episode i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. januar 2009

novembermor

Jeg har netop hentet min datter i børnehaven og får en god snak med pædagogen om hvordan min datter trives i institutionen, da jeg synes at det er længe siden at jeg har fået feed back dernede fra.
Vi taler sammen i et godt stykke og jeg får at vide at jeg har en velfungerende glad pige, der dog kan være en skrap dame når de andre tager hendes legetøj eller lignende, men er ikke involveret i særlig mange konflikter. Hun har lidt problemer med sin udtale, men taler gerne og meget.

Da jeg er ved at hjælpe min datter i tøjet kommer moren til garderobenaboen og finder noget af sit i min datters kurv. Jeg havde ikke set det lå der og der er altid rod i kurvene. Hun spørger så om det er vores. Nej det er det ikke vi har et andet mønster på vores.
Så kommer hendes barn ud og jeg ser ikke helt hvad der sker, men det ender med at min datter skubber til hendes datter hvorefter hun siger: Ja hun slår også meget. Jeg svarer: Vi prøver at få hende til at lade være (det er ikke meget vi oplever og det er kun i institutionen jeg ser det, hvor der altid er nogle der slår og sparker hinanden ... dette er ikke ment som en undskyldning). Hvortil hun igen svarer: Ja hun slår også meget!!
Herefter bliver jeg ignoreret. Æv hvor blev jeg ked, især når jeg lige havde fået den positive feed back fra pædagogen, hvor det at slå ikke blev nævnt som et problem.
Jeg blev helt mundlam og fik ikke fortalt hende at jeg flere gange er blevet mødt af min datter grædende når jeg henter hende fordi hendes søn på en af de større stuer har slået min pige.
Æv kan ikke finde ud af om jeg skal tage den op eller om jeg skal lade det ligge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2009

Pia.

Øv en dum situation.... Det er tydeligt at mærke du ikke har det rart med denne oplevelse, så jeg syntes så helt bestemt du skal tage den op igen... Både med pædagogen og med denne mor...

Syntes du skal fortælle pædagogen hvad en anden forældre fortæller dig og om det virkelig har noget på sig ?

Og bagefter skal du tage snakken med denne mor....

Held og lykke med det...

Din datter er uden tvivl en sød og kærlig pige, men som måske bare har svært ved at udtrykke sig og derfor bruger kroppen lidt mere end andre

Knus Pia

Anmeld

26. januar 2009

novembermor

Hej Pia
Tak for dit søde svar.

Ja, det var en rigtig dum situation og jeg kunne mærke at jeg blev ked af det, netop fordi jeg lige havde fået ryddet min tvivl af vejen om hun trivedes og fungerede i gruppen.

Jeg tager det op i morgen med pædagogen

Da jeg fortalte min mand om det sagde han med det samme at han vil tage det op med moderen, som han møder hver morgen når han afleverer vores pige. Jeg synes bare næsten at det skal være mig selv

Min pige har/har haft problemer med hørelsen, da hun har haft væske på ørerne og fik derfor lat dræn lige før jul, så det er jo det der er årsag til hendes dårlige udtale. Inden for de næste 14 dage skal hun sprogvurderes og vi er meget spændt på resultatet.

I det daglige er min pige sød og kærlig og får ros for sin opførsel når vi er ude. Hun krammer de andre børn hun møder og aer babyerne på håret. Hun har en god indfølelsesevner og kommer og fortæller hvis der er en der er ked og forsøger også at trøste selv. Derfor er denne her pige, der skulle slå meget, bare meget langt fra vores billede af hende.

Knus

Anmeld

26. januar 2009

Pia.

novembermor skriver:

Hej Pia
Tak for dit søde svar.

Ja, det var en rigtig dum situation og jeg kunne mærke at jeg blev ked af det, netop fordi jeg lige havde fået ryddet min tvivl af vejen om hun trivedes og fungerede i gruppen.

Jeg tager det op i morgen med pædagogen

Da jeg fortalte min mand om det sagde han med det samme at han vil tage det op med moderen, som han møder hver morgen når han afleverer vores pige. Jeg synes bare næsten at det skal være mig selv

Min pige har/har haft problemer med hørelsen, da hun har haft væske på ørerne og fik derfor lat dræn lige før jul, så det er jo det der er årsag til hendes dårlige udtale. Inden for de næste 14 dage skal hun sprogvurderes og vi er meget spændt på resultatet.

I det daglige er min pige sød og kærlig og får ros for sin opførsel når vi er ude. Hun krammer de andre børn hun møder og aer babyerne på håret. Hun har en god indfølelsesevner og kommer og fortæller hvis der er en der er ked og forsøger også at trøste selv. Derfor er denne her pige, der skulle slå meget, bare meget langt fra vores billede af hende.

Knus

Det kan også tyde på at denne mor måske ikke kender hele situationen... Børn siger jo en masse og hvis hendes barn kommer hjem og siger at din datter slår kan det jo tænkes at situationen er helt anderledes og din datter måske slet ikke slår men bare udtrykker sig på sin måde - jeg tror det er det der sker...

Men moren til det andet barn ser nok helt anderledes på det, det kender vi jo også selv.. - vi er jo helt fremme i skoene hvis vores børn kommer hjem og siger at ham eller hende gør det eller det, men når man så lige får talt med børnehaven så er historien slet ikke så slem ....

- Jeg syntes også du selv skal tage snakken med moren (og ikke din mand) men først efter du har talt med børnenhaven for at høre hvad det evt. kan være denne mor mener når hun siger din datter slår meget...

Jeg forstår godt du er ked af det - vi ønsker jo alle sammen at vores børn trives i børnehaven både alene og med de andre børn, men jeg tror altså ikke det er så slemt, for så havde børnehaven helt sikkert taget den med dig meget før...

Stort varmt knus fra Pia

Anmeld

26. januar 2009

Honningblomst

Måske det faktisk er fordi du er der at din pige siger fra over for de andre,,,,har mod til det og ikke finder sig i de andre.
Det har jeg oplevet med mine,....de slår ikke, men når jeg så er der så siger de virkelig fra også ved at skubbe barnet væk.
Jeg ville ikke tænke mere over hvad den mor sagde, når du lige har hørt at alt går godt,...den en mor ser i de få min. hun er i bh, det kan du ikke bruge til noget. Så ud til højre med den og glæd dig over dit barn siger fra...ja, det er ikke godt at slå, men hvem ved hvad det andet barnet mødte hende med...og hun skal nok lære de socialespilleregler med tiden.
Knus fra mig til dig...
Eva

Anmeld

26. januar 2009

Honningblomst

Måske det faktisk er fordi du er der at din pige siger fra over for de andre,,,,har mod til det og ikke finder sig i de andre.
Det har jeg oplevet med mine,....de slår ikke, men når jeg så er der så siger de virkelig fra også ved at skubbe barnet væk.
Jeg ville ikke tænke mere over hvad den mor sagde, når du lige har hørt at alt går godt,...den en mor ser i de få min. hun er i bh, det kan du ikke bruge til noget. Så ud til højre med den og glæd dig over dit barn siger fra...ja, det er ikke godt at slå, men hvem ved hvad det andet barnet mødte hende med...og hun skal nok lære de socialespilleregler med tiden.
Knus fra mig til dig...
Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.