Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. september 2011

BabyThilde

Vi var ved lægen igår, da Thilde har fået en masse røde pletter på numsen og op af benet. Mens vi var der var der også kommet en slags blæner på hendes hænder, de ligner bumser, rører man ved dem er de helt hårde, det er nu et døgn siden de er kommet, men burde de ikke snart "springe"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Pige2009

BabyThilde skriver:

Vi var ved lægen igår, da Thilde har fået en masse røde pletter på numsen og op af benet. Mens vi var der var der også kommet en slags blæner på hendes hænder, de ligner bumser, rører man ved dem er de helt hårde, det er nu et døgn siden de er kommet, men burde de ikke snart "springe"?

Der kan gå nogle dage inden der kommer sår på - tyspisk en hel uge, før der er sår på alle God bedring med hende

Anmeld

27. september 2011

BabyThilde

Baagøe skriver:

Der kan gå nogle dage inden der kommer sår på - tyspisk en hel uge, før der er sår på alle God bedring med hende

Åh så kan jeg bedre forstå, synes bare jeg havde læst et sted at der ville gå et par timer, og så synes jeg jo et døgn lige var i overkanten  1000 tak 

Anmeld

27. september 2011

Pige2009

BabyThilde skriver:

Åh så kan jeg bedre forstå, synes bare jeg havde læst et sted at der ville gå et par timer, og så synes jeg jo et døgn lige var i overkanten  1000 tak 

Ja, så forstår jeg godt din undren Masser af omsorg og så kan du duppe skoldkopperne med zinkliniment fra apoteket - det hjælper på kløen

Anmeld

27. september 2011

TbCp

Baagøe skriver:

Ja, så forstår jeg godt din undren Masser af omsorg og så kan du duppe skoldkopperne med zinkliniment fra apoteket - det hjælper på kløen

Og kartoffel mel i bleområdet

Anmeld

27. september 2011

Pige2009

TbCp skriver:

Og kartoffel mel i bleområdet

Den har jeg ikke hørt før

Anmeld

27. september 2011

TbCp

Baagøe skriver:

Den har jeg ikke hørt før

Jeg fortæller det til alle folk der snakker om skoldkopper

Nej, det er fordi da Liva havde skoldkopper, var der simpelthen så mange i blområdet og det gjorde virkelig ondt på hende! Det der zinklinement gjorde bare intet gode dernede.... så vi prøvede (tror faktisk det var efter råd herinde fra) at putte kartoffelmel på og det lindrede kanon godt! Selvom det er længe siden Liva havde skoldkopper snakker hun stadig om at hun fik mel på numsen når det gjorde ondt

Anmeld

27. september 2011

BabyThilde

Jamen i er da fantastiske, salven er nu købt og kartoffelmelet står allerede i skabet, så nu er vi klar til kamp mod de skoldkopper

Anmeld

28. september 2011

Pige2009

TbCp skriver:

Nej, det er fordi da Liva havde skoldkopper, var der simpelthen så mange i blområdet og det gjorde virkelig ondt på hende! Det der zinklinement gjorde bare intet gode dernede.... så vi prøvede (tror faktisk det var efter råd herinde fra) at putte kartoffelmel på og det lindrede kanon godt! Selvom det er længe siden Liva havde skoldkopper snakker hun stadig om at hun fik mel på numsen når det gjorde ondt

Griner højt! Vildt godt råd

Anmeld

28. september 2011

Koen.

TbCp skriver:

Jeg fik skoldkopper da jeg var 19 og jeg duppede mig ganske simpelt ind i kartoffelmel fra top til tå (havde en trillion) og det var bare fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.