Hvor tit glemmer jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Zeus skriver:

Isabella glemmer noget stort set dagligt.. Hun havde glemt sin drikkedunk igår, og kommer hjem med den idag - men har så glemt sin madkasse, for 3. gang.. Hun glemmer sine regnbukser, selv om det pisker ned.. Nu har hun mistet sin cykelnøgle..

Jeg kan stå og sige til hende, at hun skal lægge sin tandbørste ud på plads, og lægge sin børste frem på bordet. Så lægger hun tandbørsten ud, og har allerede glemt, at hun også skulle lægge børsten frem..

Hvis hende hoved ikke sad fast, er jeg sikker på, at det også ville ligge i sfo'en lige nu..

Er det normalt?? Er det noget vi kan træne, og hvordan?

Og er det normalt, at dem i sfo'en ikke siger til børnene, at de skal tage overtøj på, når det er koldt udenfor? Da jeg skulle hente hende den anden dag, rendte der en hel flok børn rundt udenfor uden overtøj på, mens pædagogen da havde jakke på

Pyha, godt at høre at min datter ikke er den eneste. Hun kom faktisk hjem uden hendes nye vinter jakke, og det regnede faktisk derude  

Jeg blev ikke sur, jeg spurte bare hvordan det føles og være jakkeløs og våd. Hun gjorde store øjne og sagde " jeg glemmer den aldrig igen mor!!!! Men jeg er sikker på at hun glemmer noget andet istedet for  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Mi

Jeg har jo to på 7 år, og af en eller anden grund så glemmer de ALTID ALTING, især Isabella. Måske er det navnet

De tager bussen hjem hver dag, og hvis ikke der mangler regntøj, så mangler der drikkedunk, sko eller jakker. Sådan er det vist bare, min mor griner i hvert fald bare når jeg beklager mig, og siger: At så kan jeg selv prøve hvordan det var. Jeg fik også altid at vide som barn, at jeg en dag ville glemme mig selv.

I dag sagde jeg til hende at hun skulle gå ud på badeværelset og sætte spænder i håret. Hun endte med at gå på wc i stedet, og komme ud i bilen uden spænder i. Det er en helt normalt ting herhjemme. Ofte har hun glemt min besked til hende, allerede inden hun er nået fem meter væk fra mig. Jeg prøver bare at lærer hende, at hun skal komme tilbage og spørge mig hvad det var jeg sagde, i stedet for bare at gå videre.

Det er PISSE træls, men jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det. Hun har altid gang i 1000 ting i hovedet, og tankerne flyver rundt, så det er nok derfor det er så svært for hende at holde fast i mine beskeder.

Anmeld

26. september 2011

Zeus

Mi skriver:

Jeg har jo to på 7 år, og af en eller anden grund så glemmer de ALTID ALTING, især Isabella. Måske er det navnet

De tager bussen hjem hver dag, og hvis ikke der mangler regntøj, så mangler der drikkedunk, sko eller jakker. Sådan er det vist bare, min mor griner i hvert fald bare når jeg beklager mig, og siger: At så kan jeg selv prøve hvordan det var. Jeg fik også altid at vide som barn, at jeg en dag ville glemme mig selv.

I dag sagde jeg til hende at hun skulle gå ud på badeværelset og sætte spænder i håret. Hun endte med at gå på wc i stedet, og komme ud i bilen uden spænder i. Det er en helt normalt ting herhjemme. Ofte har hun glemt min besked til hende, allerede inden hun er nået fem meter væk fra mig. Jeg prøver bare at lærer hende, at hun skal komme tilbage og spørge mig hvad det var jeg sagde, i stedet for bare at gå videre.

Det er PISSE træls, men jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det. Hun har altid gang i 1000 ting i hovedet, og tankerne flyver rundt, så det er nok derfor det er så svært for hende at holde fast i mine beskeder.

Årh jeg blev altså nødt til at grine højt dér.. 

Okay, så er det altså ikke bare herhjemme der er et barn, der glemmer ALT  

Anmeld

26. september 2011

Zeus

Aisha skriver:

Pyha, godt at høre at min datter ikke er den eneste. Hun kom faktisk hjem uden hendes nye vinter jakke, og det regnede faktisk derude  

Jeg blev ikke sur, jeg spurte bare hvordan det føles og være jakkeløs og våd. Hun gjorde store øjne og sagde " jeg glemmer den aldrig igen mor!!!! Men jeg er sikker på at hun glemmer noget andet istedet for  

Haha, og igen, jeg kommer altså til at sidde og grine lidt højt herhjemme i stuen..

Pyyyyhaaaaaa, er helt beroliget igen

Arhmen for pokker da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.