Køresyg - kaster morgenmad op efter meget kort køretur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. september 2011

Schelderup

Min datter på snart 10 måneder døjer meget med køresyge, og det har vi indtil nu godt kunnet håndtere, så hun ikke kommer til at kaste op under kørsel. Men nu er der dukket en anden side af køresygen op....

Når hun bliver kørt i dagpleje i bil om morgenen, kaster hun morgenmaden op, kort tid efter hun er ankomemt til dagplejen, og forsøg på at give hende noget mere mad derefter resulterer også i opkast.... Rigtig træls og rigtig synd for bettepigen! Hun er pylret det meste af dagen, npr det sker - nok mest fordi hun er sulten, og ikke rigtigt magter at spise sig ordentligt mæt bagefter.

Så hvad kan vi gøre?? Synes ikke rigtigt, at hun kan vente med at spise til hun er kommet i dagplejen, for hun er meget sulten om morgenen, og vi kan heller ikke give hende mad tidligere om morgenen, end vi allerede gør. Så hvad kan vi gøre???

I morgen prøver vi at sætte hende i den nye autostol, som vender fronten med køreretningen, og så må vi se, om det kan afhjælpe opkasten.... Selv om vi egentligt gerne ville beholde hende lidt længere i den bagudvendte stol.... Men hvis det kan hjælpe, så må det jo være sådan. Og det tager altså kun 5 minutter at køre hende derop, så det er jo egentligt utroligt at det kan nå at give hende køresyge :-(

Nogen der har erfaringer med lignende???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Janni.

Har ingen erfaringer med køresyge, men gud hvor er det synd for hende. Håber hun snart vokser fra det 

Anmeld

26. september 2011

sarahb

prøv at sætte hende i den nye stol og hvis man må, måske på passager sædet så hun kan se ud. Sørg for hun ikke har for meget tøj på og derved også er varm oveni kvalmen.

ellers kan man jo cykle over med hende i stedet for. Aflevere lidt tidligere så man kan komme hjem efter bilen igen, vel alt for at hun ikke skal være så skidt.

Anmeld

26. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville lade være med, at give hende morgenmad hjemmefra selvom hun er sulten. Hellere det end hele hendes dag bliver ødelagt.

Alternativt ville jeg gå op og aflevere hende i klapvogn. Der kan ikke være langt når det kun tager 5 min i bil.

Jeg ville IKKE lade hende sidde på forsædet, da det sikreste sted er på bagsædet (også selvom det er en kort tur).

Håber din datter snart vokser fra det

Anmeld

26. september 2011

Schelderup

Tak for de gode råd :-)

Der er ikke så langt, 1,5 km til dagplejen - men det er op ad bakke hele vejen, så det tager alligevel 20 minutter at gå derop, og så er jeg pænt svedende.... Og bestemt ikke lige arbejdsklar i den tilstand.... så det dutter ikke rigtigt :-)

Vi har lidt af et logistik-helvede, da min kæreste har en times kørsel til arbejde, jeg selv har 30 minutter med off.transport. Og så er der jo lige åbningstiden i dagplejen at tage hensyn til. Og med os begge to på fuld tid, så er der ikke meget at gi' af.... Så vi skal helst have det til at passe sådan, at min kæreste afleverer hende om morgenen, mens jeg møder lidt tidligt på arbejde for at kunne nå hjem og hente hende om eftermiddagen, når dagplejen lukker - og vi har kun én bil...

Så jeg håber virkelig, at det hjælper at sætte hende i den nye stol, og så kun give hende en lille portion morgenmad lige så snart hun vågner, og så kan hun få lidt mere oppe i dagplejen lige inden hun skal sove formiddagslur. Hvis det ikke dur, så må vi prøve om hun kan vente med at spise morgenmad til hun er kommet derop....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.