kage til mødregruppen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.039 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg vil gerne bage en kage, til min mødregruppe når de kommer næste gang, men jeg er ikke særlig god til at bage, så jeg mangler en opskrift på en nem og lækker kage som kan bages dagen før. Er der nogen der kan hjælpe???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

merethe

Slet ikke ikke nogen der kan hjælpe?

Anmeld

26. september 2011

Jakob'sMor

merethe skriver:

Jeg vil gerne bage en kage, til min mødregruppe når de kommer næste gang, men jeg er ikke særlig god til at bage, så jeg mangler en opskrift på en nem og lækker kage som kan bages dagen før. Er der nogen der kan hjælpe???

Hvad med de der nye cupcake pakker fra amo, det er da ret nemt og du kan sagtens lave dem dagen før,bare opbevar dem i en et sæt bøtte eller pose dog ville jeg vente med at pynte dem til selve dagen.

Eller tænker du bradepande kage, for så har jeg en som er rigtig god

Anmeld

26. september 2011

merethe

Jakob'sMor skriver:

Hvad med de der nye cupcake pakker fra amo, det er da ret nemt og du kan sagtens lave dem dagen før,bare opbevar dem i en et sæt bøtte eller pose dog ville jeg vente med at pynte dem til selve dagen.

Eller tænker du bradepande kage, for så har jeg en som er rigtig god

Ja jeg tænkte nu på en bradepandekage. Hvis du har en god en så ville jeg da gerne have opskriften

Anmeld

26. september 2011

Jakob'sMor

Ja jeg tænkte nu på en bradepandekage. Hvis du har en god en så ville jeg da gerne have opskriften

Denne er vildt god. Og holder sig frisk flere dage, rigtig snasket mmmmm

Kanelkage

190 gr. blødt smør og 600 gr. sukker røres sammen.

600 gr. mel, 6 tsk. kanel, 3 tsk. natron og 3/4 liter kærnemælk røres i.

Bages i en bradepande str 30*25 cm, ca. ½ time ved 200 gr. (varmluft)

Glasur:
75 gr. smeltet smør
375 gr. flormelis
3 tsk. vanillesukker
1½ spsk. kakao
6 spsk. stærk kaff

Anmeld

26. september 2011

patella

merethe skriver:

Jeg synes den her er super god og nem. Jeg er heller ikke så god til at bage

Banankage med valnødder:

250 g. rørsukker

4 æg, str. L

150 g smør

250 g. hvedemel

2 tsk. bagepulver

1 tsk. vaniljesukker

100 g. valnøddekerner

100 g. god mørk chokolade

3 store modne bananer

ovnfast fad eller form 20x30 cm

1. Tænd ovnen på 175 grader. Pisk rørsukker og æg hvidt og skummende. Smelt smørret, og afkøl det. Bland mel med bagepulver og vaniljesukker, og rør det i dejen sammen med smørret. Tilsæt hakkede valnøddekerner, hakket chokolade og mosede bananer.

2. Beklæd formen med bagepapir, og hæld dejen heri. Bag kagen midt i ovnen i ca. 45 minutter. Mærk efter med en kødnål om kagen er bagt. Hænger der dej ved, bages kagen lidt mere. 

3. Når kagen er afkølet kan man evt. smelte 200 g god chokolade over vandbad og smøre ovenpå kagen. Kagen er dog også rigtig god uden

Anmeld

27. september 2011

merethe

Jakob'sMor skriver:

Denne er vildt god. Og holder sig frisk flere dage, rigtig snasket mmmmm

Kanelkage

190 gr. blødt smør og 600 gr. sukker røres sammen.

600 gr. mel, 6 tsk. kanel, 3 tsk. natron og 3/4 liter kærnemælk røres i.

Bages i en bradepande str 30*25 cm, ca. ½ time ved 200 gr. (varmluft)

Glasur:
75 gr. smeltet smør
375 gr. flormelis
3 tsk. vanillesukker
1½ spsk. kakao
6 spsk. stærk kaff

ser lækker ud

Anmeld

27. september 2011

merethe

patella skriver:

Jeg synes den her er super god og nem. Jeg er heller ikke så god til at bage

Banankage med valnødder:

250 g. rørsukker

4 æg, str. L

150 g smør

250 g. hvedemel

2 tsk. bagepulver

1 tsk. vaniljesukker

100 g. valnøddekerner

100 g. god mørk chokolade

3 store modne bananer

ovnfast fad eller form 20x30 cm

1. Tænd ovnen på 175 grader. Pisk rørsukker og æg hvidt og skummende. Smelt smørret, og afkøl det. Bland mel med bagepulver og vaniljesukker, og rør det i dejen sammen med smørret. Tilsæt hakkede valnøddekerner, hakket chokolade og mosede bananer.

2. Beklæd formen med bagepapir, og hæld dejen heri. Bag kagen midt i ovnen i ca. 45 minutter. Mærk efter med en kødnål om kagen er bagt. Hænger der dej ved, bages kagen lidt mere. 

3. Når kagen er afkølet kan man evt. smelte 200 g god chokolade over vandbad og smøre ovenpå kagen. Kagen er dog også rigtig god uden

kan man bruge almindelig sukker istedet for rørsukker????

elsker banankage

Anmeld

27. september 2011

Mor Til Oktober Børn

merethe skriver:

Jeg har opskriften på nogle nemme kakaomuffins  og selvom de står nogle dage bliver de ikke tørre .. Jeg er begyndt at lave den som kage istedet, og den jeg lavede i fredags, var stadig ikk tør søndag aften  du kan lave den på 15-20 og så ca 30 min i ovnen

Anmeld

27. september 2011

Frøken J.

MillesMor111010 skriver:

Jeg har opskriften på nogle nemme kakaomuffins  og selvom de står nogle dage bliver de ikke tørre .. Jeg er begyndt at lave den som kage istedet, og den jeg lavede i fredags, var stadig ikk tør søndag aften  du kan lave den på 15-20 og så ca 30 min i ovnen

Opskrift!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.