AnneBJ skriver:
Hej du,
FElix var 3,5 mdr. da han begyndte på smagsprøver på grød. Da han var 4 mdr talte det som et måltid. Så snart hans mave var fin igen gik vi faktisk igang med 2. måltid for han var sulten. Det kom ret nemt, for da han begyndte at spise en hel portion grød (frem for bare at smage lidt, og så få flaske) begyndte jeg at give han sveskemos om eftermiddagen, for at hjælpe maven.
Da maven så klarede det selv (prøvede mig frem ved at udlade sveskemos hveranden dag) begyndte jeg at give kartoffelmos til aftensmad i stedet for frugt om eftermiddagen.
Han får stadig vælling. Han er næsten 6 mdr. nu. Det er muligt næringen er anderledes end i mme, og at mæthedsværdien burde være den samme, men det er det der får ham til at sove til kl. 7 om morgenen. Prøver vi med samme mængde mme vågner han kl 5...
Da min sp var der, da Felix var 4,5 måned fortalte hun at de i den alder helst ikke skal have mere end en liter mælk i døgnet. Får de det, skal man have gang i noget mere "fyldig" kost, altså fx et skemåltid mere. Jeg mener at Felix' alder (eller måske først 7-8 mdr.?) skal have 3/4 liter mælk i døgnet, resten skal være "almindelig" mad)
Men prøv dig frem.. Det har jeg gjort, og det er stadig lidt som vinden blæser, bortset fra hans grød til frokost og kartofler (+ noget) til aftensmad.
Spørg endelig hvis noget er uklart 
Tak for svar. Hun vågner også tidligere hvis hun får mme om aftenen. Hendes dag ser sådan ud.
Kl 12 : grød m. Mos i.
Og så sover hun kl 20 ca. Og vågner kl 6 spiser og sover indtil 9 og sådan går det hver dag.
Så ialt får hun næsten en liter mælk med vælling om dagen og et måltid skemad med vand til.
Så skal hun efter det jeg kan forstå dit indlæg ikke starte på mere skemad endnu?