Hertzum77 skriver:
Mon ikke man kan søge om at få noget af beløbet dækket, ligsom selve betalingen for pladsen i Børnehaven??
det er indregnet! det er os som betaler alm. takst som betaler for dem som har fripladser, deltidspladser , 25/35 timers moduler etc.
Her hjemme betyder det en stigning på 1000 kr. om mdr. så når vi rammer august 2009 skal vi betale 5100 kr. for 2 børn i inst.!!!! og hvad får vi?
- underbemandet stuer hvor alle ressourserne går til konfliktløsning og bleskift. derudover kan vi forvente 5 dage om ugen med rugbrød og gnavegrønt lavet af byens lokalcenter (ja jeg vil æde min galme hat på at jeg kunne smørre 2 madpakker til det halve om mdr.) derudover er der ikke i madordningen indregnet eftermiddagsmad, så sørme og vi ikke stadig skal smørre 2 madpakker om dagen! men hvad kan man også forvente af 17 snolde kr. om dagen?
i Århus kommune har de valgt det skal være omkostningsneutralt for kommunen, flot! hvem er det så der betaler for afrydning, pølsekurser (vikartimer)tilberedning etc. nååh ja det er pædagogerne der gør det, altså tiden der skulle bruges på vores børn i stedet for.... og oven i hatten har vi jo i forveje den famøse modulordning som stinker for vildt, og kan betyde at nogle forældre vil overveje om de nu alligevel har bruger for et 45 timers modul og måske kan nøjes med 35 timer da de nu skal til at betale 500 kr. mere. forståeligt men problemet er bare at der ikke skal mange forældre til at vælge et mindre modul før det koster i pædagogtimer, så endnu en forringelse!
det er bare så flot! lad os tage en beslutning om at indfører madordning i danmark men det skal være forældre der skal betale. men så burde det måske også være valgfrit?!?!?!
undskyld det sure opstød, men ser bare rødt!
//Natascia som sidder i forældrebestyrelsen og dagtilbudsbestyrelsen i mine børns inst.
Anmeld