Vanessa begyndt på grød.. mangler lige hjælp :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. september 2011

twiggi

Svesken er gegyndt på grød.. Risgrød..  Og det undre mig hvorfor hun rækker tungen ud, og holder den der?

Jeg vil ikke presse hende til at spise, hun får til frokost.
men de seneste par gange har hun spyttet hele molevitten ud igen og rækker tunge hele tiden. Hun er glad og smiler, og elsker hyggen omkring det.. Er gået i gang efter samarbejde med SP.

Nogen erfaringer? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

Fam. Madsen

NinaSophia skriver:

Svesken er gegyndt på grød.. Risgrød..  Og det undre mig hvorfor hun rækker tungen ud, og holder den der?

Jeg vil ikke presse hende til at spise, hun får til frokost.
men de seneste par gange har hun spyttet hele molevitten ud igen og rækker tunge hele tiden. Hun er glad og smiler, og elsker hyggen omkring det.. Er gået i gang efter samarbejde med SP.

Nogen erfaringer? :-)

hvor langtid sidene er det hun begyndet på grød.

for det første stykke tid rækekr din tungen ud, de skal jo lige lære det og det kan godt tage nogen uger

Anmeld

25. september 2011

AnneBJ

For at sutte mælk - enten ved bryst eller flaske, skal tungen fremad... derfor gør hun det

Anmeld

25. september 2011

twiggi

hvor langtid sidene er det hun begyndet på grød.

for det første stykke tid rækekr din tungen ud, de skal jo lige lære det og det kan godt tage nogen uger

meget langsom start for gennem 1½ uge. med et par dages pause for ikke at forhaste.

det er bare lidt svært at få grønden ind i munden når frøknen rækker tunge og ikke åbner munden. :-)

Anmeld

25. september 2011

Fam. Madsen

NinaSophia skriver:

meget langsom start for gennem 1½ uge. med et par dages pause for ikke at forhaste.

det er bare lidt svært at få grønden ind i munden når frøknen rækker tunge og ikke åbner munden. :-)

okay hun skal nok lære det.. prøv og give hende mælk af kop sammen med for så finder hun ud af at hun ikke får noget hvis tungen er ude  

men de er nu så skønne de børn, når de begynder og få grød

Anmeld

25. september 2011

Zeus

Fordi hun ikke kan lide det? Cajsa gjorde det også, men kun med risgrød/alt det andet fine grød.. Kom jeg med lidt ren frugtmos, så kunne hun sagtens finde ud af, hvordan mund og tunge skulle fungere sammen

Hun kom aldrig rigtig igang med risgrød/hirsegrød/?/?, hver gang jeg prøvede, så holdte hun tungen for.. Til sidst kogte jeg jordbær og brombær fra frost, siede vandet, og brugte det til at koge op på, og det ville hun til nød spise, men hun lærte aldrig at elske det.. Det var først da hun begyndte på kartoffelmos, at hun blev vild med maden (bortset fra frugtmos)..

Og det var både købt og hjemmelavet (fin) grød hun ikke gad..

Anmeld

25. september 2011

twiggi

Fam. Madsen skriver:

okay hun skal nok lære det.. prøv og give hende mælk af kop sammen med for så finder hun ud af at hun ikke får noget hvis tungen er ude  

men de er nu så skønne de børn, når de begynder og få grød

se den har hun fanget, hun drikker lystigt at et shotsglas med lunken vand, hun sidder og strækker hovedet frem mod sit shotsglas med vand ligså snart hun ser det og drikker lystigt..

Måske kan hun ikke lide maden??

Anmeld

25. september 2011

Fam. Madsen

Vanessas. skriver:

se den har hun fanget, hun drikker lystigt at et shotsglas med lunken vand, hun sidder og strækker hovedet frem mod sit shotsglas med vand ligså snart hun ser det og drikker lystigt..

Måske kan hun ikke lide maden??

er det risgrød du selv har lavet, for så kan det være det ikke er sødt nok til hende?

Modermælk og Modermælkserstaning er jo rigtig sødt  

Anmeld

25. september 2011

twiggi

Fam. Madsen skriver:

er det risgrød du selv har lavet, for så kan det være det ikke er sødt nok til hende?

Modermælk og Modermælkserstaning er jo rigtig sødt  

må prøve at lave det lidt sødere..

bare mærkeligt hun er totalt hooked på vand..

Anmeld

25. september 2011

Fam. Madsen

Vanessas. skriver:

må prøve at lave det lidt sødere..

bare mærkeligt hun er totalt hooked på vand..

det er jo ikke mad. maden skal bare være søder i starten for nogen.

min søn ville kun have det grød man køber for det er meget sødt og jeg kunne bare ikke få det så sødt når jeg selv lavede det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.