Doktor Doolittle skriver:
det er lige præcis hvad jeg er blevet 
Jeg har hjerne nok til at drive det vidt indenfor lægeverdenen (UNDSKYLD tilhængere af Janteloven), men jeg gider ikke mere. Min ph.d. gider jeg ikke gøre færdig, der mangler en større revision og et forsvar. Jeg gider ikke lave ekstra projekter. Faktisk gider jeg kun at passe mit job og blive en rigtig dygtig kliniker plus blive dygtig til visse procedurer, fx. laserbehandling, som jeg skal bruge når jeg engang åbner min egen praksis om ca. 3 år 
Pludselig er titler og prestige ligegyldige for mig, jeg er ellers helt anderledes opdraget. Andre der har prøvet noget lignende 
Jeg tror det skyldes min depression, efter jeg er kommet ovenpå igen er jeg bare blevet super kræsen med hvad og hvem jeg gider bruge mit liv på.
Jeg håber I alle har haft en fantastisk forrygende weekend, skønne mennesker 
fra Tina
Hmm... jeg vil ikke kalde dig ambitionsløs. Jeg vil sige, at dine ambitioner har ændret sig. Som jeg ser det, er det helt naturligt. Det er fuldstændig naturligt, at man har en form for ambition, når man er ung og har skyklapper på, men at det ændrer sig på et tidspunkt, når virkeligheden kommer nærmere og man oplever verdenen på en anden måde.
Jeg har selv ændret mit fokus mange gange i mit liv og nogen - selv min egen mand - vil måske kalde mig ambitionsløs. Men for mig, handler det 100% om at mit fokus har ændret sig. For mig er det vigtigste i mit liv, ikke karriere mere. Det er at være MIG, være en god mor, god hustru, være tro mod mig selv. Have et arbejde, som jeg er glad for at stå op til om morgenen og ikke de store penge eller den store karriere...
MEN - som dig, vil jeg gerne være selvstændig om nogen år, når jeg ikke har små børn mere. (nu skal jeg lige have en mere, før jeg roder mig ud i det med at leve af at være selvstændig). Men jeg har ingen ambitioner om at blive millionær, eller at mit firma skal blive et multinationalt selskab, med en kæmpe omsætning. - Så skal jeg nemlig gøre kål på de andre ting, der er vigtige for mig.
Så nej, jeg vil ikke kalde dig ambitionsløs, udfra hvad du skriver, men jeg vil sige, at dit fokus har flyttet sig og at du er tro mod dig selv og din famile. Det er flot og prisværdigt, hvis det betyder at din phd aldrig blvier færdig!! - så er det nok IKKE det du dør af

Men du dør, hvis du er utro mod dig selv (l)
Så GODT GÅET og kram
Anmeld