Savner sin onkel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. september 2011

KissMe

Jeg har en dejlig datter paa 4 mdr. som er en engel, men i de seneste tre uger har hun ofte vaeret ulykkelig og da jeg besoegte min bedstemor igaar sagde hun at det nok var fordi min storebror har vaeret i militaeret i fire uger ud af de obligatoriske 2 aar.

Kan det vaere rigtigt? og hvis ja, hvor laenge vil der saa gaa foer hun vaenner sig til at han ikke er her? og vil hun kunne acceptere at han flytter hjem igen efter de to aar?

Han kommer heldigvis hjem paa weekend paa fredag og efter der kan han besoege os en da med to-tre måneders mellemrum.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

Sofia

Bor I sammen, dig og din bror??

Anmeld

25. september 2011

Kamelia

KissMe skriver:

Jeg har en dejlig datter paa 4 mdr. som er en engel, men i de seneste tre uger har hun ofte vaeret ulykkelig og da jeg besoegte min bedstemor igaar sagde hun at det nok var fordi min storebror har vaeret i militaeret i fire uger ud af de obligatoriske 2 aar.

Kan det vaere rigtigt? og hvis ja, hvor laenge vil der saa gaa foer hun vaenner sig til at han ikke er her? og vil hun kunne acceptere at han flytter hjem igen efter de to aar?

Han kommer heldigvis hjem paa weekend paa fredag og efter der kan han besoege os en da med to-tre måneders mellemrum.

Nej, din datter på 4 mdr kan IKKE savne din bror og det er ikke derfor hun er ulykkelig. Det er helt normalt for et lille barn at have perioder hvor de er mere pjevs end ellers.

Det kan være tigerspring, hvor de sætter produktionen af mælk i vejret og derfor kræver at blive lagt mere til. Det kan være utryghed, ondt i maven, for meget uro osv osv..........men små babyer på 4 mdr savner ikke en onkel! 

Prøv at beskriv hvornår hun er ulykkelig og om du kan mærke hvad der stopper gråden.......måske kan vi hjælpe!

Knus

Anmeld

25. september 2011

twinboys

Kamelia skriver:

Nej, din datter på 4 mdr kan IKKE savne din bror og det er ikke derfor hun er ulykkelig. Det er helt normalt for et lille barn at have perioder hvor de er mere pjevs end ellers.

Det kan være tigerspring, hvor de sætter produktionen af mælk i vejret og derfor kræver at blive lagt mere til. Det kan være utryghed, ondt i maven, for meget uro osv osv..........men små babyer på 4 mdr savner ikke en onkel! 

Prøv at beskriv hvornår hun er ulykkelig og om du kan mærke hvad der stopper gråden.......måske kan vi hjælpe!

Knus

Anmeld

25. september 2011

KissMe

Kamelia skriver:

Knus

Hun kan begynde paa alle tider af doegnet, men altid naar hun vaagner (foer laa hun bare og lavede smaa lyde) ved aftensmadstid og igen naar vi skal i seng.

Grunden til at jeg taenke om min bedstemor havde ret var fordi at min bror sov paa samme vaerelse som hende og kom hjem fra arbejde kort foer aftensmaden.

Hun bliver bare ved med at graede, men vi fandt ud af at hvis en af de andre broedre tager hende og afspiller en video med vores "manglende" bror falder hun hurtigere til ro...

Anmeld

25. september 2011

GryHSB

Selvfølgelig kan det være savn efter onkel. Hvorfor skulle det ikke være det? Små børn er meget mere sensitive end vi går og tror, og hvis han har en "far"-agtig rolle, som det lyder til her; sover på samme værelse (dvs. hun er van til hans lugt og lyde) m.m. så er det da klart hun savner ham. Dog kan det også være mange andre ting, men synes faktisk det er dejligt i tænker over hendes følelser, for det behøver ikke altid "bare" være en prut der er i klemme eller tigerspring, når et barn er ked af det.

Jeg håber i finder en løsning; og ja nu lyder jeg nok lidt hippiagtigt, men hvis du er sikker på det er savn, så sæt ord på det. Evt. Du savner din onkel, det kan jeg godt forstå, jeg savner ham også. Eller noget i den stil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.