Pro ana

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. januar 2009

Diana...

Er der nogen der lige har set nyhederne på DR1?
Ang hjemmesider der er lavet det folk med spiseforstyrelser og gode råd til hvordan i kan blive tynder. jeg er helt måløs over de/hun kan finde på at lave en hjemme side og at den får lov at blive.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2009

Lullaby

jeg er helt måløs over de/hun kan finde på at lave en hjemme side og at den får lov at blive.
Tja, dem der laver den syntes jo nok at det er godt at være pro ana. Det er forfærdeligt at nogen er så fokuseret på deres vægt at de ligefrem sulter sig. Puha, håber aldrig at mine unger kommer i den situation. Hvilken afmagt man som forældre må føle.

Men men nu skal vi passe på vi ikke indfører censur. Vi er allerede godt igang (piratebay.org) som er lukket ned for os danskere. Jeg syntes absolut ikke, at det er okay at den er der men jeg syntes absolut heller ikke om censur. Vi er kommet længere end det.

Anmeld

25. januar 2009

Diana...

Anja Nørreslet skriver:

Tja, dem der laver den syntes jo nok at det er godt at være pro ana. Det er forfærdeligt at nogen er så fokuseret på deres vægt at de ligefrem sulter sig. Puha, håber aldrig at mine unger kommer i den situation. Hvilken afmagt man som forældre må føle.

Men men nu skal vi passe på vi ikke indfører censur. Vi er allerede godt igang (piratebay.org) som er lukket ned for os danskere. Jeg syntes absolut ikke, at det er okay at den er der men jeg syntes absolut heller ikke om censur. Vi er kommet længere end det.

Nå det sådan en side der så synes jeg godt man må lukke det. jeg har selv været syg i 4 år som barn og ved hvordan de tænker og netop derfor synes jeg at det burde forbydes med sådan en hjemme side der ikke nogen grund til at gi sådan nogen råd til nogen som er syge el ønsker og blive det.

Anmeld

25. januar 2009

Mette+Mathias

Jeg kan godt se hvad du mener, og anoreksi ER en forfærdelig forfærdelig sygdom, MEN...hvor går grænsen?? Skal man lukke sider med tips til at tune sin knallert så den bliver ulovlig? Skal man lukke sider med opskrifter på fed og usund mad? Skal man lukke hjemmesider som tilhører pizzariaer og grill-barer?

Det er ikke så nemt at finde ud af hvor grænsen går, - og det er jo forfærdeligt, for folk dør jo af anoreksi, - men det gør de jo også af mange andre ting ,og hvem skal bestemme hvad der er værst og hvilke sider der skal lukkes?

Anmeld

25. januar 2009

Diana...

Mette+Mathias skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener, og anoreksi ER en forfærdelig forfærdelig sygdom, MEN...hvor går grænsen?? Skal man lukke sider med tips til at tune sin knallert så den bliver ulovlig? Skal man lukke sider med opskrifter på fed og usund mad? Skal man lukke hjemmesider som tilhører pizzariaer og grill-barer?

Det er ikke så nemt at finde ud af hvor grænsen går, - og det er jo forfærdeligt, for folk dør jo af anoreksi, - men det gør de jo også af mange andre ting ,og hvem skal bestemme hvad der er værst og hvilke sider der skal lukkes?

Ej jeg synes altså der er stor forskel på at tune sin knallert på usund mad, pizzaria og grill bar også en side hvor der står man ikke skal spise mere end en knyttet næve og gerne må sulte sig selv et par dage osv prøve og konkurencer om hvor længe man kan gå uden og spise, der altså stor forskel... og jeg synes helt klart at grænsen går der, jeg synes det sygt meget sygt...

Anmeld

25. januar 2009

Stumpen

Skrækkeligt med sådan en side, men vil nu holde med en psykoterapeut/psykolog eller hvad hun var, der sagde at ved at lade siden forblive, så kan man nemmere finde frem til offrene end at de gemmer sig på "ulovlige" sider eller hvad det hedder på space-sprog..

Anmeld

25. januar 2009

Diana...

Stumpen skriver:

Skrækkeligt med sådan en side, men vil nu holde med en psykoterapeut/psykolog eller hvad hun var, der sagde at ved at lade siden forblive, så kan man nemmere finde frem til offrene end at de gemmer sig på "ulovlige" sider eller hvad det hedder på space-sprog..

Det rigtig sådan tænkte jeg ikke lige bliver bare så sur når jeg ser sådan noget når man selv har prøvet det...

Kram

Anmeld

26. januar 2009

Lullaby

Nå det sådan en side der så synes jeg godt man må lukke det. jeg har selv været syg i 4 år som barn og ved hvordan de tænker og netop derfor synes jeg at det burde forbydes med sådan en hjemme side der ikke nogen grund til at gi sådan nogen råd til nogen som er syge el ønsker og blive det.
Jeg havde også anoreksi som barn så du er absolut ikke den eneste. Jeg føler bare at man skal passe på at det ikke bliver for meget censur. Og hvem bestemmer hvor grænsen går? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.