Hvad har i af bøger til dreng på 3 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.416 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. september 2011

Karo

Min Søn elsker at læse og vi læser meget. Pt. er han meget peter pedal glad, men når vi engang er færdig med den så ved jeg ikke rigtigt hvad vi så skal læse.

Hvad har været et hit hos jer og hvad kan i anbefale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Pikku Myy

For det meste låner vi bare en kæmpe bunke bøger på biblioteket, og så har han et par favoritter blandt dem i en måneds tid, så jeg har ikke rigtig lige en idé til et "tema" lige som Peter Pedal. Men jeg kan da altid anbefale lidt forskelligt:

*Jakob Martin Strid laver nogle fantastiske, sjove bøger. Vi har selv "Da lille Madsens hus blæste væk", og den er favorit med jævne mellemrum.

Andreas Bræstrup Kirstein har lavet nogle rigtig gode bøger om"Poul og far", der sætter forholdet mellem barn og voksen lidt i relief. De er ikke lige så tekst"tunge" som Hr. Pedal, men rigtig gode til at snakke om...

*Dina Gellert har jeg også rigtig god erfaring med.

*Vi har faktisk også nogengange haft succes med Alfons Åberg, selvom den anbefales til lidt ældre børn...

Håber der var lidt du kan bruge. Ellers vil jeg anbefale en tur omkring biblioteket 

Anmeld

23. september 2011

SussieThyssen

Karo skriver:

Min Søn elsker at læse og vi læser meget. Pt. er han meget peter pedal glad, men når vi engang er færdig med den så ved jeg ikke rigtigt hvad vi så skal læse.

Hvad har været et hit hos jer og hvad kan i anbefale?

Pixibøger er altid et hit for de helt små, men også billedbøger med mange tegninger og let forståetlig tekst, der involverer tegningerne.

Peter pedal-bøger, Peter Plys, Bamse og Kylling, pege- og tekst-bøger som fx "Min allerbedste billedbog", Find Holger, Byggemand Bob, Jacob og Joakim, Amalie-bøgerne og Lillebjørn-bøgerne.

En rigtig god ide er at gå på loppemarkeder og ind i antikvariater og kigge efter børnebøger fra 80'erne og 90'erne.
Der er rigtigt mange børnebøger, som er suverent gode for småbørn i den alder. De holder sig til enkle ukompliserede søde tegninger og fortællinger, som 3 årige har brug for, hvor de lærer om ret og uret, former, farver og meget mere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. september 2011

Liva

Hej

Min søn er begejstret for alt, bare der er biler i:-) Vi læser Mik Mekanik, Biler bøger om lastbiler osv. Derudover kan han godt lide Alfons Åberg, Totte og Lotte-bøger og bøger med kendte tv-figurer som Bamse, Anna og Lotte, Carsten og Gitte...

Læser som oftest både for ham og min datter på 5, men dette er hvad han plejer at vælge..

Kh Liva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.