I hvor lang tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.742 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. september 2011

Raj

Jeg går jo og koger sutter hver gang de falder på gulvet og ellers en gang i døgnet. Har hørt man skal gøre det de første tre måneder. Hvordan gør I, og kan man virkelig stoppe derefter eller hvordan gør man lige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Silas&Mille

Jeg kogte Silas' sutter cirka hver anden eller tredje dag, sammen med flaskerne (kogte dog flasker hver dag da vi ikke havde så mange). Havde så også nogle stykker så det ikke var nødvendigt at skulle koge dem hele tiden.

Men jeg gik ikke så meget op i om sutterne blev kogt hver dag eller ej, han kunne sagten have den samme sut i 2-3 dage indenden blev kogt og det har han ikke tage skade af

Anmeld

23. september 2011

Raj

SilasMor skriver:

Jeg kogte Silas' sutter cirka hver anden eller tredje dag, sammen med flaskerne (kogte dog flasker hver dag da vi ikke havde så mange). Havde så også nogle stykker så det ikke var nødvendigt at skulle koge dem hele tiden.

Men jeg gik ikke så meget op i om sutterne blev kogt hver dag eller ej, han kunne sagten have den samme sut i 2-3 dage indenden blev kogt og det har han ikke tage skade af

Også hvis sutten kom på gulvet? Vi har kat og jeg får ikke lige støvsuget så meget som jeg burde, så tænker da at sutten i hvert fald skal skylles?

Anmeld

23. september 2011

Silas&Mille

RQK skriver:

Også hvis sutten kom på gulvet? Vi har kat og jeg får ikke lige støvsuget så meget som jeg burde, så tænker da at sutten i hvert fald skal skylles?

Vi havde tre katte da Silas var så lille og hvis en sut røg på gulvet røg den lige under vandhanen og så var den klar igen.

Silas har så heller ikke haft problemer med maven på nogen måde. Så om andre børn ville få det kan jeg ikke lige svare på. Ved at der er nogle barnemaver der er mere sarte end andres og det med vand fra vandhanen, også selvom det kun er lidt (har jeg hørt, er ikke 100 % sikker) kan give dem dårlig mave.

Vi har fra start af ikke villet gå alt få meget op i alle de dersens ting. Selvfølgelig har vi sørge for at flasker og sutter var rene når det blev brugt, men det skete altså et par gange da han var helt lille at flasken kun var vasket af i hånden og så skyllet godt, og det samme med sutterne. 

Anmeld

23. september 2011

Mor Til Julie<3

RQK skriver:

Jeg går jo og koger sutter hver gang de falder på gulvet og ellers en gang i døgnet. Har hørt man skal gøre det de første tre måneder. Hvordan gør I, og kan man virkelig stoppe derefter eller hvordan gør man lige?

Jeg kogte julie`s sutter og flaske hver eneste gang hun havde fået en flaske ...
Da det ikke er så lækkert og komme til en sut og flaske hvor der sidder gammel rester på ...

Så hver gang jeg brugte dem blev de kogt både dag og nat og gjorde det lige til hun holdte op med og få flaske ...

Anmeld

23. september 2011

Raj

Mor Til Julie<3 skriver:

Jeg kogte julie`s sutter og flaske hver eneste gang hun havde fået en flaske ...
Da det ikke er så lækkert og komme til en sut og flaske hvor der sidder gammel rester på ...

Så hver gang jeg brugte dem blev de kogt både dag og nat og gjorde det lige til hun holdte op med og få flaske ...

Okay, men nu ved jeg slet ingenting om flasker (jeg ammer), men de skal vel også være endnu mere rene? Kogte du sutterne i al den tid også?

Anmeld

23. september 2011

Mor Til Julie<3

Når, Okaiiii ...

Men jaah, jeg kogte hende`s sutter i hele de 19 måneder hun fik flaske ...

For hun ville ikke have sin flaske når der sad gammel rester på

Anmeld

23. september 2011

Raj

SilasMor skriver:

Vi havde tre katte da Silas var så lille og hvis en sut røg på gulvet røg den lige under vandhanen og så var den klar igen.

Silas har så heller ikke haft problemer med maven på nogen måde. Så om andre børn ville få det kan jeg ikke lige svare på. Ved at der er nogle barnemaver der er mere sarte end andres og det med vand fra vandhanen, også selvom det kun er lidt (har jeg hørt, er ikke 100 % sikker) kan give dem dårlig mave.

Vi har fra start af ikke villet gå alt få meget op i alle de dersens ting. Selvfølgelig har vi sørge for at flasker og sutter var rene når det blev brugt, men det skete altså et par gange da han var helt lille at flasken kun var vasket af i hånden og så skyllet godt, og det samme med sutterne. 

Ja det er jo nemlig lige det med de sarte maver. Tror ikke min dreng er så sart, men har jo heller ikke testet det endnu Har dog også skyllet sutten under vandhanen et par gange hvis der lige sad et kattehår på en ellers ren sut, og det har han da slet ikke taget skade af!

Anmeld

23. september 2011

Pige2009

RQK skriver:

Jeg var god til det i det første halve år, men må indrømme, at der bliver slækket lidt på det efterhånden

Anmeld

23. september 2011

Sitrani

RQK skriver:

Jeg ammer også lige som dig, så bruger ikke flakse... og koger sutterne ca. hver tredje dag - nogen gange kan der også gå lidt længere tid - er ikke den bedste til at huske det  Men det har min pige altså ikke taget skade af overhovedet.... Og ellers skyller vi også bare sutterne herhjemme, hvis de ryger på gulvet eller lign. Tror ikke det er det værste, så længe man har det nogenlunde rent - vi har ikke kat osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.