Pandekager m. grov mel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.252 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. september 2011

birthee

Jeg vil gerne prøve at gøre mine pandekager lidt sundere, kan man tilsætte fx. sigtemel til som en del af melet???

Ellers kom med jeres opskrift på pandekager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Mette.

birthee skriver:

Jeg vil gerne prøve at gøre mine pandekager lidt sundere, kan man tilsætte fx. sigtemel til som en del af melet???

Altså er det dessert pandekager eller mad pandekager?

Hvis sidstnævnte har jeg en rigtig god opskrift, som vi altid bager til pandekager med kødfyld og salat. Den er med grahamsmel og lidt hvedemel.

Anmeld

23. september 2011

AdamsMor

birthee skriver:

Man kan erstatte 1/3 af hvedemelen med anden mel og stadig ellers bruge samme opskrift. Det gælder alt bagværk

Anmeld

23. september 2011

Kindfed

Hvis du bruger 2/3 hvid hvede, fx, kan man næsten ikke smage forskellen.

Anmeld

23. september 2011

MortilCilas

Jeg brugte alm. mel men mest grahamsmel de bliver en anelse tunge, men smagte godt

Anmeld

23. september 2011

birthee

Mette. skriver:

Altså er det dessert pandekager eller mad pandekager?

Hvis sidstnævnte har jeg en rigtig god opskrift, som vi altid bager til pandekager med kødfyld og salat. Den er med grahamsmel og lidt hvedemel.

Det er dessertpandekager, men vil da rigtig gerne hvis du vil skrive din opskrift på madpandekager til mig  dem plejer jeg nemlig også at bage selv - en ordentlig stak så der er til en portion til fryseren så det er nemt næste gang

Anmeld

23. september 2011

Fru Aagaard

Når jeg bager dessertpandekager, så bliver det halv af hver. Halv hvedemel og fx halv grahamsmel, det gør dem ikke kun sundere, men også mere mættende. Synes vi

Du kan også bruge rugmel, sigtemel, flerkornsmel - vi har prøvet det hele - vender altid tilbage til grahamsmelet

Anmeld

23. september 2011

birthee

Fru Aagaard skriver:

Når jeg bager dessertpandekager, så bliver det halv af hver. Halv hvedemel og fx halv grahamsmel, det gør dem ikke kun sundere, men også mere mættende. Synes vi

Du kan også bruge rugmel, sigtemel, flerkornsmel - vi har prøvet det hele - vender altid tilbage til grahamsmelet

Kan man smage meget at der er en anden type mel i??? Min søn elsker nemlig pandekager, og har fået lov til at vælge aftensmad idag  Ved bare jeg nok får svært ved at få ham til at spise det, hvis de bliver meget grove/smager meget af den anden type mel...

Anmeld

23. september 2011

Fru Aagaard

birthee skriver:

Kan man smage meget at der er en anden type mel i??? Min søn elsker nemlig pandekager, og har fået lov til at vælge aftensmad idag  Ved bare jeg nok får svært ved at få ham til at spise det, hvis de bliver meget grove/smager meget af den anden type mel...

Hvis du bruger grahamsmel, så kan man da smage det, men stadigvæk er de virkelig lækre

Jeg vil tro det er nemmest at "snyde" ham med grahamsmelet frem for nogle andre da. Min datter fik bare ikke at vide første ganbg hvad der var i, og da hun sagde hun elskede dem, jamen, så fortalte jeg hvad der er i, og nu skal det bare i

Det vores hemmelige hjemmelavede gode pandekager Bedste bruger nu den samme opskrift, for de er MUMS...

Anmeld

23. september 2011

birthee

Fru Aagaard skriver:

Hvis du bruger grahamsmel, så kan man da smage det, men stadigvæk er de virkelig lækre

Jeg vil tro det er nemmest at "snyde" ham med grahamsmelet frem for nogle andre da. Min datter fik bare ikke at vide første ganbg hvad der var i, og da hun sagde hun elskede dem, jamen, så fortalte jeg hvad der er i, og nu skal det bare i

Det vores hemmelige hjemmelavede gode pandekager Bedste bruger nu den samme opskrift, for de er MUMS...

Vil du dele opskriften???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.