Han slår! Men ved han hvad han gør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

dorthemus

Jeg vil gerne uddybe mit svar til Sussie og håber TS kan bruge det også. Din dreng er 13 måneder gammel og har derfor ikke et sprog. Han er begyndt at lære om verden omkring ham og hvordan man opfører sig i et fællesskab. At tage ham ud af fællesskabet ved at give en timeout i et andet rum vil han slet ikke forstå. I den alder gælder loven om gentagelse...vi skal som voksne vise vejen og måden man er sammen på. Det er helt okay at sige NEJ jeg vil ikke have du slår og se alvorlig ud samtidig. Blir de ved så må man gentage det og sige/vise ae ae eller til sidst sætte dem ned på gulvet. Det kan godt tage lang tid før de forstår at det ikke er ok at slå for at komme i kontakt. Men det er vigtigt, i mine øjne, at man adfærdsregulerer i samme rum så barnet forstår at det er ADFÆRDEN der ikke er ok og ikke dem selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

K&S

dorthemus skriver:

Jeg vil gerne uddybe mit svar til Sussie og håber TS kan bruge det også. Din dreng er 13 måneder gammel og har derfor ikke et sprog. Han er begyndt at lære om verden omkring ham og hvordan man opfører sig i et fællesskab. At tage ham ud af fællesskabet ved at give en timeout i et andet rum vil han slet ikke forstå. I den alder gælder loven om gentagelse...vi skal som voksne vise vejen og måden man er sammen på. Det er helt okay at sige NEJ jeg vil ikke have du slår og se alvorlig ud samtidig. Blir de ved så må man gentage det og sige/vise ae ae eller til sidst sætte dem ned på gulvet. Det kan godt tage lang tid før de forstår at det ikke er ok at slå for at komme i kontakt. Men det er vigtigt, i mine øjne, at man adfærdsregulerer i samme rum så barnet forstår at det er ADFÆRDEN der ikke er ok og ikke dem selv.

Jeg tror bestemt heller ikke, de forstår time-out i den alder

Anmeld

23. september 2011

SussieThyssen

dorthemus skriver:

Time out i den alder?!!!! Ej Sussie, det er jeg lodret uenig med dig i det er gan simpelthen for lille til at forstå.

Jamen det er da helt i orden..det virket fint indtil nu i min verden, ingen problemer i den retning.

Anmeld

23. september 2011

dorthemus

SussieThyssen skriver:

Jamen det er da helt i orden..det virket fint indtil nu i min verden, ingen problemer i den retning.

Har du set mit svar længere oppe?

Anmeld

23. september 2011

LISBETH:-)

dorthemus skriver:

Enig i at det er vejen frem og forstår slet ikke at man kan foreslå time out til et så lille barn!

Anmeld

23. september 2011

SussieThyssen

dorthemus skriver:

Har du set mit svar længere oppe?

Ja nu har jeg.
Tak for det. Men derfor er jeg nu stadig ikke enig med dig.
Selvfølgelig sætter man ikke barnet ind i det andet rum og lukker døren..man sætter det på gulvet, derinde og går. Mere er der ikke til det.
Børneopdragelse er jo forskelligt i små og større træk, og du kan have lige så ret som jeg.

Anmeld

23. september 2011

dorthemus

SussieThyssen skriver:

Ja nu har jeg.
Tak for det. Men derfor er jeg nu stadig ikke enig med dig.
Selvfølgelig sætter man ikke barnet ind i det andet rum og lukker døren..man sætter det på gulvet, derinde og går. Mere er der ikke til det.
Børneopdragelse er jo forskelligt i små og større træk, og du kan have lige så ret som jeg.

Men hvad er det lige du lærer det barn??...du sætter det ned og går igen  I dine svar læser jeg ikke, at du hjælper barnet ved at sætte ord på hverken dets handlinger eller det du gerne vil lære det.

Jeg ville aldrig byde min egen datter det eller byde de vuggestuebørn jeg som pædagog passer til daglig.

Så nej vi blir ikke enige.

Anmeld

23. september 2011

heidi30

dorthemus skriver:

Helt enig min datter slog også meget da hun var omkring et år...jeg fik flade hver gang jeg krammede hende eller prøvede at få et kys...ikke særlig fedt Nu er hun 16 måneder og slår ikke mere. Hun giver kys og vil gerne kramme. Man må have tålmodighed og sige nej og av av det gør ondt på mor/far. Og blir han ved så sæt ham ned...på et tidspunkt forstår han at det ikke er ønskværdig adfærd

Tak for dit svar.

Dejligt at din datter er så kærlig nu, det ser jeg meget frem til at Malte også (forhåbenlig) blir. Det er nemlig ofte, som du også skrev, når jeg eller min kæreste lige vil give ham en krammer eller en møsser så får man en lige højre.

Krydser for at Malte er super hurtig igennem denne fase 

Anmeld

23. september 2011

SussieThyssen

dorthemus skriver:

Men hvad er det lige du lærer det barn??...du sætter det ned og går igen  I dine svar læser jeg ikke, at du hjælper barnet ved at sætte ord på hverken dets handlinger eller det du gerne vil lære det.

Jeg ville aldrig byde min egen datter det eller byde de vuggestuebørn jeg som pædagog passer til daglig.

Så nej vi blir ikke enige.

Jeg siger nej, og sætter barnet ind i et andet rum. Og jeg bruger dermed eskimoernes ældgamle pædagogik, nemlig at man afviser negativ adfærd. Det forstår et barn i den alder glimrende. Man viser det derved at man ikke accepterer den form for adfærd.
At der så sjældent går mere end et par minutter før det er på armen igen og får kys og kram, når det IKKE slår, lærer det hurtigt.

At forklare op ad vægge og ned ad stolper, er ikke altid nødvendigt, og det skal man heller ikke altid. Børn skal også lære at nej er nej uden yderligere diskussion.

Anmeld

23. september 2011

dorthemus

SussieThyssen skriver:

Jeg siger nej, og sætter barnet ind i et andet rum. Og jeg bruger dermed eskimoernes ældgamle pædagogik, nemlig at man afviser negativ adfærd. Det forstår et barn i den alder glimrende. Man viser det derved at man ikke accepterer den form for adfærd.
At der så sjældent går mere end et par minutter før det er på armen igen og får kys og kram, når det IKKE slår, lærer det hurtigt.

At forklare op ad vægge og ned ad stolper, er ikke altid nødvendigt, og det skal man heller ikke altid. Børn skal også lære at nej er nej uden yderligere diskussion.

Det handler da ikke om at forklare op og ned af stolper

Det vil vist bare ikke forstå det jeg skriver, så slut herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.