hjælp til sunde boller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. september 2011

AnnePedersen

hej.

jeg har en pige på 15 mdr der ikke rigtig vil spise om morgen når jeg kommer med havregrød eller øllegrød.
men boller er et hit. men dem jeg normalt bager er jo bare alm boller med kerner. jeg vil gerne have det er sunde boller hun skal spise.

har i en opskrift??? en der er nem nok og bare skal i maskinen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

birthee

Jeg plejer at bruge den her opskrift:

3 dl mælk

50 g gær

1 tsk salt

1 tsk sukker

50 g margarine (jeg bruger flydende becel)

ca 500-600 gram mel...

det hele blandes sammen og formes til 12 boller. derefter sættes de på abgepapir på en plade, sættes i midten af den kolde ovn, ved 220 grader i ca. 20 min...

Jeg gør så det at jeg skifter 100-150 gram af hvedemelet ud med en anden type mel, fx hvid hvede, sigtemel, speltmel eller lignende... så giver det lidt mere mæthed... ellers plejer jeg at tilsætte 100 gram bageblanding fra urtekram - det er altså også godt...

Anmeld

22. september 2011

Hollybaby

Put havregryn, kerner og groft mel, samt alm hvedemel, olivenolie,  evt kardemomme, rosiner mm. i dejen. Lav en klæg dej, som hæver et par timer, eller koldhæv den natten over i køleskabet, så behøver du heller ikke bruge så meget gær, som jo ikke er sundt. Brug to skeer til at forme dej klumperne ned på bagepapir.

Anmeld

22. september 2011

Vidunderligeunger

hold dig fra alt hvad der hedder margarine, mælk og hvedemel - så skal de nok blive sunde. Put gulerødder, rosiner, kerner ol. i..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.