Danmarks indsamlingen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du doneret penge til Danmarks indsamlingen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

757 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. januar 2009

DK

Hej
Sidder og ser Danmarks Indsamlingen.

Efter jeg er blevet mor, kan jeg slet ikke holde ud og se alle de små sultne børn, og giver altid noget til indsamlinger. Jeg har også været i Afrika, Malawi og Zambia, og set hvor godt at brønde der er doneret fra den vestlige verden fungerer frem for beskidte vand(mudder)huller, og undervisning til kvinderne omkring hvordan man optimerer landbrug (gødning, vandning m.m.)!

Jeg tror og håber at det hjælper. Ikke fra hånden til munden, men målrettet hjælp med jord til dyrkning, vaccinationer eller uddannelse. Jeg er sikker på at mine 500 kr. vil gøre en forskel, hvis vi alle sammen løfter i flok!!

Hvad er jeres mening? Er det vand på en gås, eller en selvfølgelighed at hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2009

Diana...

Jeg er os en af dem der næsten altid gir lidt men ligge idag nope der har jeg ikke, da vores konto er i nul da vi skulle ud og have de sidste ting til vores baby som gerne skulle komme ud inden for en måned...

Anmeld

24. januar 2009

Mca<3

Diana/Claus skriver:

Jeg er os en af dem der næsten altid gir lidt men ligge idag nope der har jeg ikke, da vores konto er i nul da vi skulle ud og have de sidste ting til vores baby som gerne skulle komme ud inden for en måned...

Uha kan tilslutte mig dig

Anmeld

24. januar 2009

Tina2

Ja, selvfølgelig giver vi også.... Kan godt undvære lidt penge for dem der bare ikke har noget som helst....
Synes det er frygteligt at se de små børn dernede fra :-( Uretfærdigt som verden er fordelt!

Anmeld

24. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har det sku meget svært med det. For at være 110% ærlig. Jeg har det rigtig svært, når vi har børn i vores nærhed, som har det adhelvede til. Når vi har grønlandske børn, der går sultne i seng. - At det altid er Afrika, der bliver fremhævet... Der er masser af andre steder i sydamerika, asien osv. der har det adhelvedes til. mmm...

jeg ahr svært ved at der skal piskes en stemning op og laves et kæmpe show, for at vi hjælper én lille bitte del af verdenen, som har fået hjælp og hjælp og hjælp i rigtig mange år, men der sker jo ikke noget. Ingenting. Det går nærmere bare den modsatte vej. Så vil det batte nu? jeg ved det ikke. Derfor giver jeg ikke i denneher indsamling. Jeg vil hellere bruge mine penge på MyC4 eller i en invistering i grøn energi, som er vores fælles jord, vores fælles fremtid. Hvis jorden dør, dør vi alle. Også alle dem i Afrika.

Jeg er ved at invistere 25000 kr, i vedvarende energi projekter. Det er der, hvor jeg føler jeg kan redde verdenen. Jeg får nærmere bare lidt kvalme, af at alle de kendte, vil have et spot i rampelyset og får glorier om hovedet...

MEN -Jeg er ikke uenig i at de har det skrækkeligt dernede... Jeg ved bare helt ærlig ikke om det her hjælper noget i det store billede.

KRAM

Anmeld

25. januar 2009

Pia.

Havde ikke set din debat - så har oprettet en magen til.... !!!

Anmeld

25. januar 2009

Louise mortil4

Nej vi har ikke deltaget i indsamlingen, for det første har vi ikke råd overhovedet, selv om deh ar det slemt dernede så er det for mig vigtigere at mine egen unger får mad inden jeg begynder at gi vores sparsomme penge til andre.

For det 2. så stoler jeg ikke en skid på dem der står bag indsamlingen. Det har gang på gang været oppe at pengene ikke bliver brugt til det der var meningen og at mange af dem går til administration i stedet for at gavne folk der har brug for det. Kunne jeg være 100 % sikker på at pengene gik til at hjælpe børn og andre der har brug for dem, og havde vi pengene til det, så ville jeg gerne gi et bidrag, men indtil da sker der ikke noget herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.