Hej piger.
Hvor er det dejligt at blive mor, og det er sjovt det falder en så naturligt. Men man tror rigtig man ved alt, men det er faktisk skidesvært..
- Min søn bliver ammet, forleden dag utrolig mange gange, hvilket resulterede i meget gråd og urolighed.. jeg tænker han har spist alt for meget. Men fra idag har han sovet helt vildt - han vågner lige kort, bliver ammet i 5-10 min, så sover han ved brystet.. når jeg så rør på mig, bryder han ud i gråd. Han kan ikke komme af med afføring og kan se han presser og presser. Men er han sulten igen? Jeg forstår ikke hvordan man ser forskel om han er mæt eller sulten

- Mit ene bryst render SÅ meget når jeg ammer... igennem mit uld indlæg. Nogle fif?
- Burde man allerede nu prøve at lave en rytme, selvom det nærmest er umuligt?
Han bruger i øvrigt sut, da min SP mente han havde et stort suttebehov.
Håber nogle kan gi gode råd og fif, for det er SÅ svært om han er mere sulten eller om han bare vil sove med sutten (som han spytter ud efter han er faldet i søvn).
hej 
1.. det er normalt med ammebørn at der faktisk kan gå helt op til 14 dage mellem afføringen. hos os var det så efter hver amning, men børn er forskellige. men prøv evt at give ham lidt lactulose og se om det ikke hjælper, han er jo ikke så gammel og maven og tarmene skal lige vende sig til at de skal arbejde med noget andet end fostervand, så det kan sagtens være derfor der er lidt mavekneb..
2. har du et almindeligt indlæg inde i uldindlægget,, det er det der er meningen, og så skifter du det ud efter hver amning...
3. nej bare tag det som det kommer,, er han sulten giv ham bryst, og når han skider så skifter du ham, osv.. det er ikke så vigtigt med rytme andet end om natten hvor man anbefaler mindre service altså, amning i mørke (eller med en meget svag lampe tændt) ingen snak med baby, og ingen bleskift med mindre der er lort i.. for så vender du dit barn til at der er forskel på nat og dag.. men det er nok den eneste rutine i bør have. og så bare ud og trille ind imellem osv...
håber mit svar gav dig lidt ro i sindet 
og med hensyn til sutten. det er fint han bruger den. for han har ikke rigtig nogen stopknap når det kommer til mad, han spiser så længe der er serveret.. hvis han ikke vågner når den er spyttet ud så er det ikke nødvendigt at han får den ind i munden igen.. for så kan han sagtens klare sig uden når han sover.. men du skal tænke over at du ikke skal amme ham konstant, når han falder i sævn så tager du stille og roligt brystet ud af munden på ham, for at undgå svamp osv...
Anmeld