Til jer der er blevet gift på rådhuset...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.136 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. september 2011

Lotus86

Hvordan fejrede i jeres dag?

Vi er måske lidt ved at opgive drømmen om et "rigtigt" bryllup, da vi ikke lige kan se hvor vi skal få pengene fra, når et hus står på listen, og vi ikke vil undvære alle vores rejser, og bestemt ikke vil låne penge til et bryllup, så det lette og billige alternativ er jo rådhuset, men ved bare ikke hvordan vi så skulle fejre det, så det stadig bliver en speciel dag.

Hvad gjorde i? Og har i nogensinde fortrudt, at det ikke blev til et kirkebryllup med alt hvad der hører til?

-Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

Pia.

Lotus86 skriver:

Vi er måske lidt ved at opgive drømmen om et "rigtigt" bryllup, da vi ikke lige kan se hvor vi skal få pengene fra, når et hus står på listen, og vi ikke vil undvære alle vores rejser, og bestemt ikke vil låne penge til et bryllup, så det lette og billige alternativ er jo rådhuset, men ved bare ikke hvordan vi så skulle fejre det, så det stadig bliver en speciel dag.

Hvad gjorde i? Og har i nogensinde fortrudt, at det ikke blev til et kirkebryllup med alt hvad der hører til?

-Nanna

Et rådhus bryllup er også et RIGTIGT Bryllup...

Jeg er gift på rådhuset og det var en fantastisk dag.. vi gjorde det ikke pga. pengene men for os var et Bryllup ikke nødvendigvis en dag hvor vi skulle bruge mange mange tusinde kroner og være hvid brud med stor fest... Vi valgt mine forældre som vidne (som man jo skal have med) - efterfølgende spiste vi fire frokost hjemme ved os og om aften var vi ude og fejre det med familien på resturant ... Det var en skøn dag og jeg husker det hele som var det i går på trods af det er snart er 13 år siden jeg blev gift...

Dejlig dag Og aldrig fortrudt... De mennesker som betød mest var der jo og det er jo i bund og grund det der gøre dagen til den bedste at man fejre det med de mennesker man holder af...

Knus Pia.

Anmeld

22. september 2011

Sommersko

Ville gerne have haft det der helt store bryllup, men ville aldrig finde de 100.000 kr, det helt sikkert ville løbe op i - vi ville hellere priotere pengene på et hus, vores børn osv.

For os var det ikke så vigtigt at blive gift som sådan, mere for at sikre hinanden og få papir hinanden, hehe :-)

Vi blev gift 20.10.2010 - samme måned hvor vi også havde været sammen i 10 år  Vi havde inviteret vores forældre + søskende med ned på rådhuset (lidt bedsteforældre viste sig også..) Efter vielsen fik vi taget lidt billeder af svigerfar, og så tog vi alle ned og spiste frokost. Herefter var det forbi, mine forældre passede vores datter, og så tog min mand og jeg udenbys og fik lavet en fælles tattovering, i stedet for en vielsesring, tog ud og spiste og der efter hjem. Fredagen efter inviterede vi forældre og søskende hjem til middag. Vildt hyggeligt, og ikke noget vildt (var også gravid med barn nr. 2)

Vi har ikke fortrudt overhovedet, og kan snart holde 1 års bryllupsdag

Anmeld

22. september 2011

GitteC78

Vi blev gift på rådhuset lørdag d 28 maj i år, for snart 4 mdr siden. Hold da op tiden flyver afsted...

Selve vielsen var meget hyggeligt . Byrådsmedlemmen læste selve vielsen op, vi vekslede ringe og skrev under på ægteskabserklæring. Kommunen gav en gave samt drikkevarer som vi kunne skåle i.

Vi havde bestilt en 3 retters menu på et hotel, som vi spiste med den nærmeste familie. Og sluttede dagen af hjemme hos os hvor vi fik bryllups kage og pakke gaver op.

Det eneste der kunne have gjort dagen endnu bedre var vejret, det regnede hele dagen . Rigtigt surt. Ville ellers gerne have nydt noget af dagen udenfor. Men vi havde en rigtigt dejlig dag. Vi havde heller ikke råd til et stort bryllup, men det kostede os alligevel 10000 kr (for ringe, mad og mandens tøj). Mine forældre betalte mit.

Anmeld

22. september 2011

2babygirls

Lotus86 skriver:

-Nanna

Altså vi var så snedige at holde det MEGA hemmeligt, og valgte at sige til vores forældre at vi gerne ville fejre vores 4års dag med dem.
Det ville de gerne, og de mødte spændte op til "brunch" men jeg stod i helt hvidt tøj, og så spurgte min mor om jeg skulle konfirmeres haha...
Vi svingede så ind til rådhuset og så gættede de det, og tud brølede alle sammen.
Vi spiste så med vores forældre bagefter, og tog så selv videre til Rømø som vi elsker, for at nyde resten af dagen og se en solnedgang over vandet og spise aftensmad som mand og kone.

Vi drømmer stadig om et kirkebryllup, men det bliver mindre og mindre vigtig da vi også ønsker et hus.

Anmeld

22. september 2011

L.J.L

Lotus86 skriver:

-Nanna

Vi havde verdens bedste dag da vi blev gift, på rådhuset. I vores verden var det langt mere romantisk med et rådhusbryllup end et kirkebryllup, så vi fortryder absolut intet! Ville aldrig kunne se mig selv gå op af kirkegulvet i en lang hvid kjole, og udover det er jeg alt for nærrig til at give så mange penge for et kirkebryllup.

Vores bryllup kostede maks 15000,- inkl ALT også bryllupsrejsen og tøj.

Vi sagde ja til hinanden i et lille lokale på Odense rådhus med alle gæsterne til festen stuvet sammen og alle hujede og klappede da vi havde sagt ja (det må du vidst ikke i en kirke)

vi holdt bagefter festen i svigerforældrenes dejlige have, med lækker buffet og vores tætte venner/familie. vi var omkring 35 mennesker.

Hvis man synes at rådhuset er for kedeligt, kan man jo gøre som min søster og hendes mand gjorde, de blev gift i skoven af en fra rådhuset og holdt festen i et selskabslokale i nærheden, også rigtig romantisk

Anmeld

22. september 2011

norenberg

Nu har jeg prøvet begge dele...og hold da op et rådhus bryllup er en flad fornemmelse...vi holdte efterfølgende fest for de 25 nærmeste på et hotel...men det var slet ikke det samme fortrød virkelig....at blive gift på rådhuset er efter min mening bare registreret partner skab...

Anmeld

22. september 2011

Pia.

L.J.L skriver:

Vi havde verdens bedste dag da vi blev gift, på rådhuset. I vores verden var det langt mere romantisk med et rådhusbryllup end et kirkebryllup, så vi fortryder absolut intet! Ville aldrig kunne se mig selv gå op af kirkegulvet i en lang hvid kjole, og udover det er jeg alt for nærrig til at give så mange penge for et kirkebryllup.

Vores bryllup kostede maks 15000,- inkl ALT også bryllupsrejsen og tøj.

Vi sagde ja til hinanden i et lille lokale på Odense rådhus med alle gæsterne til festen stuvet sammen og alle hujede og klappede da vi havde sagt ja (det må du vidst ikke i en kirke)

vi holdt bagefter festen i svigerforældrenes dejlige have, med lækker buffet og vores tætte venner/familie. vi var omkring 35 mennesker.

Hvis man synes at rådhuset er for kedeligt, kan man jo gøre som min søster og hendes mand gjorde, de blev gift i skoven af en fra rådhuset og holdt festen i et selskabslokale i nærheden, også rigtig romantisk

.....

Mine "svigermor" blev gift her i sommers i deres egen have i telt - fantastisk smukt ... de havde fået borgmesteren til at komme og det var lige så smukt som havde det været I en Kirke

- men jeg har det fuldstædnig som dig og er meget enig...

Anmeld

22. september 2011

L.J.L

Pia. skriver:

.....

Mine "svigermor" blev gift her i sommers i deres egen have i telt - fantastisk smukt ... de havde fået borgmesteren til at komme og det var lige så smukt som havde det været I en Kirke

- men jeg har det fuldstædnig som dig og er meget enig...

Anmeld

22. september 2011

Pia.

norenberg skriver:

Nu har jeg prøvet begge dele...og hold da op et rådhus bryllup er en flad fornemmelse...vi holdte efterfølgende fest for de 25 nærmeste på et hotel...men det var slet ikke det samme fortrød virkelig....at blive gift på rådhuset er efter min mening bare registreret partner skab...

Det kommer vist an på hvordan man holder det og hvilken relation man normalt har til en Kirke  ... jeg tror ikke på kirkebrylluper og mit bryllup var lige så rigtigt i mine øjne som folk der går op af et kirkegulv... hele dagen var fantastisk og jeg har ikke så stort behov for at være centrum så måske også derfor at mit rådhus Bryllup var det bedste for mig... men jeg syntes ikke der er den store forskel på om det er Kirke eller rådhus - du siger ja begge steder og lover hinanden at leve sammen til den bitre ende

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.