At stimulere 10 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.139 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. september 2011

Anonym trådstarter

Hej hvordan stimulere i baby på 10 mdr ? Jeg selv leger med hende på gulvet med legetøj osv. Men er der ikke også "gymnastik" øvelser som kan hjælpe hende ekstra ? Vil gøre det bedste for min datter men er lidt i vildrede. Og hvad består babys måltid af ? Får han/hun stadig grød ? (supermarkeder)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

sarahb

Vi leger med bolde, det elsker han. Så går vi rundt hvor vi holder ham i armene, ellers leger vi fangeleg så han kravler afsted. Stabler klodser osv.
Grød er der intet af her.
Morgenmad: brød med smør (da han slet ikk vil ha grød) eller yougurt.
Mellem måltid; skorpe eller brød
Frokost: varm mad. Alt muligt: kartofler pasta frikadeller fisk ja u name it.
Mellemmåltid: frugt, kiks osv.
Aftensmad: som vi andre spiser.

Anmeld

22. september 2011

foto på lærred

Anonym skriver:

Hej hvordan stimulere i baby på 10 mdr ? Jeg selv leger med hende på gulvet med legetøj osv. Men er der ikke også "gymnastik" øvelser som kan hjælpe hende ekstra ? Vil gøre det bedste for min datter men er lidt i vildrede. Og hvad består babys måltid af ? Får han/hun stadig grød ? (supermarkeder)

prøv evt at låne denne bog på biblioteket, den giver et par ider:

http://www.saxo.com/dk/item/mette-vainer-wegloop-leg-med-din-baby-indbundet.aspx

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager, dåbsinvitationer og julekort

Anmeld

22. september 2011

Zeus

Her er Cajsa i Dp, så der er masser af stimulation der

Men bortset fra det, så prøver vi at lære hende lidt nye ting, nu hvor hun begynder at få en forståelse for tingene.. Vi er ved at lære hende "skraldespand", at her smider man bleer og servietter ud, og hun er lige så stille begyndt at slippe bleen, når vi åbner lågen nu.. Eller hun hjælper til når vi vasker flasker. Så sidder hun ved siden af, og smider flasker og låg op i opvaskebaljen.. Går med hende - hvor vi holder hende i hånden.. Hvis vi er ude og gå tur, for hun lov til selv at kravle ved siden af, og bestemmer retningen for hvor vi skal hen. Lige præcis dét eeeeelsker hun, selv at kravle ved siden af, og selv bevæge sig rundt Spille med bold. Jeg ruller den hen til hende, og hun giver mig den tilbage.. Eller også spiller hun selv bold, hvor hun kravler og bruger håndryggen til at slå den videre..

Og hun er også 10 mdr

Anmeld

22. september 2011

Mor1012

Anonym skriver:

Jeg følger lige med.. min emilie er også 10 mdr

Anmeld

22. september 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Kan du ikke ringe og spørge din sundhedsplejerske? De skal jo oplyse om sådan noget med kost og stimulering

Og så kan du købe Sundhedsstyrelsens bog om kost til børn fra 0-3 år på bl.a. apoteket. Den er ikke ret dyr, men virkelig god!
Der står hvad et barn har brug for på de forskellige alderstrin og der er opskrifter og idéer til måltider (både hoved- og mellemmåltider)!

Mht. stimulering/aktivering så er der også flere bøger om emnet, og man kan gå til babysvømning, tumlastik, rytmik, baby sensory (søg evt. på nettet). Man kan få mange idéer af at gå én gang på et hold, fordi man får nye input til lege og motorisk træning med barnet!

Og så husk, at barnet ikke konstant skal aktiveres og stimuleres. At du skal se på dit barn, hvad det har lyst til og hvornår!

Anmeld

22. september 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Vores dreng spiste i øvrigt stort set alt i den alder! Grød (hjemmelavet med spelt, havregryn og/eller boghvede osv., eller købegrød indimellem), youghurt naturel med havregryn (engang imellem med lidt frugt).

Anmeld

22. september 2011

landskronagade

Vores datter havde brug for meget stimulation da hun var 10 måneder, ellers blev hun frustreret og gav udtryk for at hun ikke kunne komme af med alt den energi, som hun havde i kroppen. 

Vi brugte meget den dvd der hedder "Stimulastik" (tror jeg den hedder) hvor der er flere idéer til fysiske øvelser, der støtter barnets motoriske og kognitive udvikling. Hun bruger den stadig i en alder af 2 år og elsker øvelserne, selvom det er babyer, der er fremstillet på dvd'en.

Sanglege, som i alle de gode gamle: "Tommelfinger tommelfinger, hvor er du?", "Dralasangen", "Jeg er en lille undulat" osv. hvor man gør fagterne sammen var en succes.

Alle steder med andre børn fx legepladsen og storcentrer, legestuen, og biblioteket hitter vildt hver gang, især hvis hun selv måtte gå rundt, men alt det gør du garanteret i forvejen  Eller så bare en tur i bussen eller toget, er underholdning.

Pøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.