Sidder de stille og spiser???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. januar 2009

Cris

Nu har jeg brugt for råd fra dem, som er blevet klogere med at se deres egne børn vokse. Min søn er næsten et år. Til hver måltid, sidder han og undersøger maden, prøver selv at spise og tykker bedre og bedre. Men efter 5 min, gider han ikke mere og skriger. De første par gange troede jeg, at han ikke længere var sulten. Men det var mærkeligt, at han var mega sulten til næste måltid. Så fand jeg ud af det, at han ikke gider at sidde. Han kommer ned på gulvet, kravler og går langs ting og jeg følger med og giver ham mad. På den måde spiser han nogle pæne portioner. Hvad synes I, skal jeg bare blive ved med at give ham mad ”on the go” og på et eller andet tidspunkt ville han sidde stille eller er jeg i gang med at starte en dårlig vane? Har nogle af jer erfaret det samme? Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2009

Pia

Læke sad også meget urolig da hun havde den alder..
Samtidig lå hun i den lave ende af vægtkurven, så jeg syntes det var svært når hun ikke spiste..
Lægen sagde så, at jeg kunne være helt sikker på, at hun kom og sagde til når hun var sulten uanset alder..
Så tænkte jeg jo fair nok, så får hun et bid når hun kommer hen til bordet, eller en skive brød med i hånden når hun gik rundt..

Men det tog så kun lige tre uger, så opdagde jeg at jeg var helt galt på den der..
For pludselig kunne man se på hende at hun bare syntes det var sjovt og gå rundt og spise og hun ville slet slet ikke op i sin stol..
Så vi valgte og stoppe med det ..
Hun skulle selvfølgelig lære og sidde pænt og stille og spise ( inden for en rimlig grænse, de er jo små i den alder)..
Så vi valgte at hun kun fik mad når hun sad ved bordet og det varede ikke mange dagen inden hun fandt ud af at det var sådan det var,..

samtidig var det jo så ikke spor smart når vi var ude nogen steder..
Man kan jo ikke forvente at andre syntes det er ok at ens barn går rundt med mad i hånden og munden.
Og vi sad jo aldrig stille, for hvor var hun nu med maden og hvor meget spiste hun??
Samtidg har vi hund og ham gik hun og fodre med maden og dte var jo heller ikke smart..

Men børn sidder jo urligt i den alder og vil undersøge alt ting..
Men derfor skal de jo lære fra små af, at man sidder pænt ved bordet og at det er ved bordet at hoved måltiderne indtages..

Så jo det er nok en dårlig vane efter min mening..
Men børn er meget forskellige og skal takles forskelligt.
Så jeg tror bare i skal finde det der fungere bedste for jer og jeres søn.

Kh Pia

Anmeld

23. januar 2009

Cris

Tak for din hurtig svar, Pia. Jeg kan sagtens forstå din mening og du har nok ret i. Måske skal han spise de der 5min og så er det slut, når han vil ud at kravle. Han kan altid få nogle mellem måltider i hånden (frugt osv) og når han er sulten nok, måske ville han sidde i længere tid. Er der nogle flere der stemmer på "dårlig vane"? For på den anden side er de meget små endu, de forstå ikke så meget endu. Jeg håber, at jeg høre flere meninger om det, for jeg er 1.gang mor og ikke rigtig ved, hvordan det bliver, når de bliver lidt størrer...

Anmeld

23. januar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Mad er ved bordet og ikke fodring på tur Han skal nok sige til når han er sulten, og blive ved bordet til han er mæt De er nogle små uro i den alder.

Anmeld

23. januar 2009

Miamaja

crv skriver:

Nu har jeg brugt for råd fra dem, som er blevet klogere med at se deres egne børn vokse. Min søn er næsten et år. Til hver måltid, sidder han og undersøger maden, prøver selv at spise og tykker bedre og bedre. Men efter 5 min, gider han ikke mere og skriger. De første par gange troede jeg, at han ikke længere var sulten. Men det var mærkeligt, at han var mega sulten til næste måltid. Så fand jeg ud af det, at han ikke gider at sidde. Han kommer ned på gulvet, kravler og går langs ting og jeg følger med og giver ham mad. På den måde spiser han nogle pæne portioner. Hvad synes I, skal jeg bare blive ved med at give ham mad ”on the go” og på et eller andet tidspunkt ville han sidde stille eller er jeg i gang med at starte en dårlig vane? Har nogle af jer erfaret det samme? Tak!

Ja, lidt... min guldklump er en lille energi bundt siden ganske spaed og derfor spiser han lige det han vil have hurtigt og ned vil han. saa det med at sidde og nyde maden er ikke noget han er saa go' til.

Anmeld

24. januar 2009

Anja

- skriver:

Ja, det går de, når de går ned er det slut.

Dog, har de lov til at komme op og spise af deres egen mad igen så længe vi spiser, men når der bliver taget af er det slut.

Men måltiderne spises ved bordet.

Syntes jeg de skal lære...

Sådan gør vi også. De får ikke mad, når de har forladt bordet, men så længe vi stadig sidder der, så er de velkomne til at komme og sætte sig til bords og spise videre.

Anmeld

24. januar 2009

Cris

Ok, så er I allesammen enig om det. Og hvad med snacks? I den alder er det ok at de får en banan i hånden, eller en halv æple eller en kiks eller så noget? Eller synes I at de skal sidde og spise også deres mellem måltider? Tak allesammen for jeres svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.