Læke sad også meget urolig da hun havde den alder..
Samtidig lå hun i den lave ende af vægtkurven, så jeg syntes det var svært når hun ikke spiste..
Lægen sagde så, at jeg kunne være helt sikker på, at hun kom og sagde til når hun var sulten uanset alder..
Så tænkte jeg jo fair nok, så får hun et bid når hun kommer hen til bordet, eller en skive brød med i hånden når hun gik rundt..
Men det tog så kun lige tre uger, så opdagde jeg at jeg var helt galt på den der..
For pludselig kunne man se på hende at hun bare syntes det var sjovt og gå rundt og spise og hun ville slet slet ikke op i sin stol..
Så vi valgte og stoppe med det ..
Hun skulle selvfølgelig lære og sidde pænt og stille og spise ( inden for en rimlig grænse, de er jo små i den alder)..
Så vi valgte at hun kun fik mad når hun sad ved bordet og det varede ikke mange dagen inden hun fandt ud af at det var sådan det var,..
samtidig var det jo så ikke spor smart når vi var ude nogen steder..
Man kan jo ikke forvente at andre syntes det er ok at ens barn går rundt med mad i hånden og munden.
Og vi sad jo aldrig stille, for hvor var hun nu med maden og hvor meget spiste hun??
Samtidg har vi hund og ham gik hun og fodre med maden og dte var jo heller ikke smart..
Men børn sidder jo urligt i den alder og vil undersøge alt ting..
Men derfor skal de jo lære fra små af, at man sidder pænt ved bordet og at det er ved bordet at hoved måltiderne indtages..
Så jo det er nok en dårlig vane efter min mening..
Men børn er meget forskellige og skal takles forskelligt.
Så jeg tror bare i skal finde det der fungere bedste for jer og jeres søn.
Kh Pia
Anmeld