sommerbarn<3 skriver:
Hej tak for dit svar.
Der kom jo en ordenlig lorte ble. Og bagefter havde han det meget bedre. Lægen sagde jeg skulle fortsætte med movicol, selv når der var kommet gang i det. Det har jeg så ikke gjort. Vil ikke have han får så ondt igen, og sp har sagt ok for det.
Han er dog lidt pylret, og vil ikke falde i søvn selvom han er meget træt, medmindre jeg lægger mig i min seng med ham og holder om ham og beroliger til at sover. Er bange for at det er det movicol der har gjort han ikkke vil sove, for det begynde at virke da han skulle sove til middag, og han græd og græd, og siden har han ikke ville falde i søvn selv. Så synd.
Jeg giver flaske inden natten, fordi der tilsyneladene ikke er mælk nok hen på aftenen, så sover han bedre når han får lov at blive godt mæt inden han skal sove.
Godt der er kommet "hul igennem", men ærgeligt det var så hårdt for din lille prins!
Jeg kan heller ikke se nogen grund til at fortsætte med Movicol pga forstoppelse, men nu er der gang i ham igen og så er min (kan kun fortælle hvad jeg ville have gjort
) ide, at du evt prøver at vente lidt næste gang, selvom han ikke har skidt i en uge, det er altså slet ikke usædvanligt. Men derimod er det måske en mulighed for dig, at droppe mme flasken om aftenen og prøve noget nyt, for at holde gang i amningen. Jeg gør det nu, med min søn på 7 mdr (og har gjort det siden han var 3 mdr) at han får alt det bryst han kan rumme om aftenen inden han skal sove, ligesom du gør, men i stedet for at give ham en flaske mme, så finder du det rigtige tidspunkt i din drengs søvn, hvor du simpelthen tager ham op, mens han ligger og sover og ammer ham til natten. Jeg startede med at putte min dreng om aftenen, i hans egen seng, hvorefter jeg så lagde mærke til hvornår han sov allerbedst og tog ham så op og ammede ham. Min søn var meget sensitiv da han var 3 mdr og vågnede meget let, det gjorde han også i starten, men endte med at sove videre og egentlig slet ikke vågne mens han spiste. Så får du ham mættet uden at gå på kompromis. 
En anden mulighed kan være at du får mælken til at løbe til, inden du lægger din søn til. Altså sidder og pumper mælken ned så han er klar til at spise med det samme og ikke først skal arbejde for det. Til sidst kunne det være at han igen foretrak brystet så meget at han gerne vil arbejde for det.
Jeg har også hørt at børnene ikke bryder sig om smagen af mælk hvis moderen har menstruation, så det kunne måske også være en forklaring, men det ved du jo bedst selv