amning, forsteppelse eller sult...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. september 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

ihh er sådan i tvivl om alting lige nu. Aner ikke om det er fordi han har fået for ldt mad eller han om han har forstoppelse eller om det er normalt at der går så længe mellem han skider lige pluselig.

det startede med han ikke havde afføring i 3 dage (han plejer at have to gange dagligt) Så begyndte jeg at give mme (1 flaske hver aften) og ellers fortsatte amningen om dagen. Men der kom stadig ikke noget. Nu gider han ikke ligges til brystet, eller han kræver det hver time, men når jeg ligger han til bliver han sur. Han spiser kun lidt af gangen, men vil til igen kort efter. Tænkte det kunne være på grund af forstoppelse han ikke kunne have så meget af gangen og derfor ikke kunne blive mæt, fordi han føler sig fuld i maven.

Nu har han ikke skidt i 7 dage og fået movicol siden igår af lægen.

Føler mig som en rigtig dårlig mor, at jeg ikke kan vurdere om det er fordi han har fået for meget eller for lidt.

Nå men idag (anden dag på movicol) kom en ordenlig omgang afføring, tyndt, orange/brun og ildelugtene.

Men han har grædt og grædt hele dagen, han var glad intil det skidt begyndte at virke. Øv. Og har det så skidt med at droppe amningen, men føler ikke jeg kan mætte ham, men synes bare det er så trist hvis jeg tager fejl og egentlig har mælk nok.

Ved ikke noget lige nu.. Læger og sygeplejesker modsiger hinanden

Hjælp os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg synes at du skulle kontakte din sundhedsplejeske og få hende til at kigge på ham. Jeg ved at hvis man fuldtidsammer, så kan der godt gå flere dage imellem afføring, men jeg ved ikke hvordan det er når man både ammer og giver erstatning.

Anmeld

22. september 2011

Angelspot

sommerbarn<3 skriver:

ihh er sådan i tvivl om alting lige nu. Aner ikke om det er fordi han har fået for ldt mad eller han om han har forstoppelse eller om det er normalt at der går så længe mellem han skider lige pluselig.

det startede med han ikke havde afføring i 3 dage (han plejer at have to gange dagligt) Så begyndte jeg at give mme (1 flaske hver aften) og ellers fortsatte amningen om dagen. Men der kom stadig ikke noget. Nu gider han ikke ligges til brystet, eller han kræver det hver time, men når jeg ligger han til bliver han sur. Han spiser kun lidt af gangen, men vil til igen kort efter. Tænkte det kunne være på grund af forstoppelse han ikke kunne have så meget af gangen og derfor ikke kunne blive mæt, fordi han føler sig fuld i maven.

Føler mig som en rigtig dårlig mor, at jeg ikke kan vurdere om det er fordi han har fået for meget eller for lidt.

Nå men idag (anden dag på movicol) kom en ordenlig omgang afføring, tyndt, orange/brun og ildelugtene.

Men han har grædt og grædt hele dagen, han var glad intil det skidt begyndte at virke. Øv. Og har det så skidt med at droppe amningen, men føler ikke jeg kan mætte ham, men synes bare det er så trist hvis jeg tager fejl og egentlig har mælk nok.

Hjælp os

Vil lige starte med at sige, at så vidt jeg har fået fortalt, så er det altså helt normalt at din søn ikke har skidt i en uge. Min søn havde en periode hvor der gik 14 dage imellem og en enkelt gang gik der en måned. Og alle sagde det var ok, så længe han ikke havde gener ved det. Og han sked bare en almindelig ble den første gang efter. Dog var han kun brystbarn, men tænker ikke at den ene flaske mme kan gøre den store forskel.

Nå, men jeg tænker lige umiddelbart at han afviser dit bryst, da det er meget nemmere at sutte af flaske. Hvordan kan det være du giver ham en flaske mme om dagen?

Hvis han har ondt er det kun godt at snakke med lægen som du har gjort. Men jeg tænker at drengen er sulten og ikke har tålmodighed til at spise hos dig.

I det hele taget synes jeg personligt ikke man skal prøve medicin til sin baby før det er sidste udvej. Men kan godt følge dig i at man gør alt det bedste for sin baby. Måske er det helt normalt at han har lidt mavekneb, det har jeg også hvs jeg er sulten. Men det behøver ikke nødvendigvis betyde at han har forstoppelse. Ikke når jeg tænker på hvor tit der kunne gå laaaang tid imellem lortebleerne hos Oliver.

Kan se det er et par dage siden du skrev, hvordan går det nu??

Anmeld

22. september 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Vil lige starte med at sige, at så vidt jeg har fået fortalt, så er det altså helt normalt at din søn ikke har skidt i en uge. Min søn havde en periode hvor der gik 14 dage imellem og en enkelt gang gik der en måned. Og alle sagde det var ok, så længe han ikke havde gener ved det. Og han sked bare en almindelig ble den første gang efter. Dog var han kun brystbarn, men tænker ikke at den ene flaske mme kan gøre den store forskel.

Nå, men jeg tænker lige umiddelbart at han afviser dit bryst, da det er meget nemmere at sutte af flaske. Hvordan kan det være du giver ham en flaske mme om dagen?

Hvis han har ondt er det kun godt at snakke med lægen som du har gjort. Men jeg tænker at drengen er sulten og ikke har tålmodighed til at spise hos dig.

I det hele taget synes jeg personligt ikke man skal prøve medicin til sin baby før det er sidste udvej. Men kan godt følge dig i at man gør alt det bedste for sin baby. Måske er det helt normalt at han har lidt mavekneb, det har jeg også hvs jeg er sulten. Men det behøver ikke nødvendigvis betyde at han har forstoppelse. Ikke når jeg tænker på hvor tit der kunne gå laaaang tid imellem lortebleerne hos Oliver.

Kan se det er et par dage siden du skrev, hvordan går det nu??

Hej tak for dit svar.

Der kom jo en ordenlig lorte ble. Og bagefter havde han det meget bedre. Lægen sagde jeg skulle fortsætte med movicol, selv når der var kommet gang i det. Det har jeg så ikke gjort. Vil ikke have han får så ondt igen, og sp har sagt ok for det.

Han er dog lidt pylret, og vil ikke falde i søvn selvom han er meget træt, medmindre jeg lægger mig i min seng med ham og holder om ham og beroliger til at sover. Er bange for at det er det movicol der har gjort han ikkke vil sove, for det begynde at virke da han skulle sove til middag, og han græd og græd, og siden har han ikke ville falde i søvn selv. Så synd.

Jeg giver flaske inden natten, fordi der tilsyneladene ikke er mælk nok hen på aftenen, så sover han bedre når han får lov at blive godt mæt inden han skal sove.

Anmeld

22. september 2011

louisevl

sommerbarn<3 skriver:

Hjælp os

Åh kender godt det med at et barn bare græder og græder når det bliver langt til brystet. Det er simpelthen ikke sjovt

Men ud fra hvordan du beskriver det, tror jeg han synes maden kommer for langsomt fra brystet...Jeg Oplevede det samme med Jakob, han havde prøvet at få flasken et par gange og efter dette kunne jeg ikke få ham til at spise ved mig mere. Når jeg lagde ham til græd han, men jeg kunne godt få ham til at spise lidt...Men han gav hele tiden slip efter et kort stykke tid og hver gang græd han. Efter 2 dage med skrigeri måtte jeg opgive amningen, da jeg ikke orkede det mere samt at han slet ikke fik nok at spise ved mig, fordi han var blevet alt for utålmodig når han skulle have bryst

Det blev lige en lidt lang smøre, men måske det også er det der er sket for din dreng. Men håber da at du kan fortsætte amningen, hvis det er det du vil

Anmeld

23. september 2011

Angelspot

sommerbarn<3 skriver:

Hej tak for dit svar.

Der kom jo en ordenlig lorte ble. Og bagefter havde han det meget bedre. Lægen sagde jeg skulle fortsætte med movicol, selv når der var kommet gang i det. Det har jeg så ikke gjort. Vil ikke have han får så ondt igen, og sp har sagt ok for det.

Han er dog lidt pylret, og vil ikke falde i søvn selvom han er meget træt, medmindre jeg lægger mig i min seng med ham og holder om ham og beroliger til at sover. Er bange for at det er det movicol der har gjort han ikkke vil sove, for det begynde at virke da han skulle sove til middag, og han græd og græd, og siden har han ikke ville falde i søvn selv. Så synd.

Jeg giver flaske inden natten, fordi der tilsyneladene ikke er mælk nok hen på aftenen, så sover han bedre når han får lov at blive godt mæt inden han skal sove.

Godt der er kommet "hul igennem", men ærgeligt det var så hårdt for din lille prins!

Jeg kan heller ikke se nogen grund til at fortsætte med Movicol pga forstoppelse, men nu er der gang i ham igen og så er min (kan kun fortælle hvad jeg ville have gjort ) ide, at du evt prøver at vente lidt næste gang, selvom han ikke har skidt i en uge, det er altså slet ikke usædvanligt. Men derimod er det måske en mulighed for dig, at droppe mme flasken om aftenen og prøve noget nyt, for at holde gang i amningen. Jeg gør det nu, med min søn på 7 mdr (og har gjort det siden han var 3 mdr) at han får alt det bryst han kan rumme om aftenen inden han skal sove, ligesom du gør, men i stedet for at give ham en flaske mme, så finder du det rigtige tidspunkt i din drengs søvn, hvor du simpelthen tager ham op, mens han ligger og sover og ammer ham til natten. Jeg startede med at putte min dreng om aftenen, i hans egen seng, hvorefter jeg så lagde mærke til hvornår han sov allerbedst og tog ham så op og ammede ham. Min søn var meget sensitiv da han var 3 mdr og vågnede meget let, det gjorde han også i starten, men endte med at sove videre  og egentlig slet ikke vågne mens han spiste. Så får du ham mættet uden at gå på kompromis.

En anden mulighed kan være at du får mælken til at løbe til, inden du lægger din søn til. Altså sidder og pumper mælken ned så han er klar til at spise med det samme og ikke først skal arbejde for det. Til sidst kunne det være at han igen foretrak brystet så meget at han gerne vil arbejde for det.

Jeg har også hørt at børnene ikke bryder sig om smagen af mælk hvis moderen har menstruation, så det kunne måske også være en forklaring, men det ved du jo bedst selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.