Spise selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2011

Anonym trådstarter

Hvor gamle var jeres børn, da de fik lov til selv at spise mad f.eks. ris, ærter, fisk med fingrene? Her mener jeg iført spise"dragt".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Mor Christa

victor gør det nu, han er 9 mdr .. Han får altid lov at spise selv, hvis han viser interesse for det. Nogen gange vil han også bare gerne ha' jeg gør det. Men for det meste er han nysgerrig og vi lselv. Han er lige begyndt at få lov at sidde med tallerkenen også. Han er rigtig dygtig. Han spiser ALT med fingrene, også rugbrød osv  
Hvis jeg putter rugbrød på gaflen, og giver gaflen ti lham, så putter han den i munden, spiser rugbrødet og afleverer gaflen igen hehe
Han begyndte at få lov at spise med fingrene sådan rigtigt da han var omkring 7 mdr . 

Anmeld

20. september 2011

MorEllen

Marie er 7,5 måned, og plejer at spise rugbrød, kogt kartoffel, små bananstykker osv selv.. vi mader hende tit i starten, så vi ved hun har fået i sig en del, også spiser hun ræsten selv. Grød og mos giver vi hende, selv om hun meget gerne vil hjælpe til...

Anmeld

20. september 2011

henh01

Noam er 10 mdr og han spiser selv rugbrød osv - alt der kan spises med fingrene. Det med ske og gaffel er ikke så godt endnu

Anmeld

20. september 2011

*Sofie*

Anonym skriver:

Hvor gamle var jeres børn, da de fik lov til selv at spise mad f.eks. ris, ærter, fisk med fingrene? Her mener jeg iført spise"dragt".

Malou fik lov meget tidligt. Da hun var omkring 6 mdr sad hun med en ske og forsøgte at få den ind i munden, mens jeg madede hende med en anden ske.
Alt andet end grød brugte hun fingrene til.
Ja, det var virkelig et svineri, og der var mad over alt. På gulvet, på væggene og på hende selv. Men hun havde virkelig en fest, og jeg synes det var vigtig for hendes motorik og fornemmelse for maden at hun fik lov
At jeg så sku vaske gulv 3 gange om dagen tog jeg med

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

Morellen skriver:

Marie er 7,5 måned, og plejer at spise rugbrød, kogt kartoffel, små bananstykker osv selv.. vi mader hende tit i starten, så vi ved hun har fået i sig en del, også spiser hun ræsten selv. Grød og mos giver vi hende, selv om hun meget gerne vil hjælpe til...

Ok. Så i giver hende mad først for at være sikre på at hun får nok. Det er nemlig også det jeg har tænkt, da min dreng mest leger med maden og der kommer mere på gulvet end i munden på ham. God idé at i mader hende først!

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

Malou fik lov meget tidligt. Da hun var omkring 6 mdr sad hun med en ske og forsøgte at få den ind i munden, mens jeg madede hende med en anden ske.
Alt andet end grød brugte hun fingrene til.
Ja, det var virkelig et svineri, og der var mad over alt. På gulvet, på væggene og på hende selv. Men hun havde virkelig en fest, og jeg synes det var vigtig for hendes motorik og fornemmelse for maden at hun fik lov
At jeg så sku vaske gulv 3 gange om dagen tog jeg med

Så i lader hende ikke spise grød selv endnu vel?

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

MissChrista skriver:

victor gør det nu, han er 9 mdr .. Han får altid lov at spise selv, hvis han viser interesse for det. Nogen gange vil han også bare gerne ha' jeg gør det. Men for det meste er han nysgerrig og vi lselv. Han er lige begyndt at få lov at sidde med tallerkenen også. Han er rigtig dygtig. Han spiser ALT med fingrene, også rugbrød osv  
Hvis jeg putter rugbrød på gaflen, og giver gaflen ti lham, så putter han den i munden, spiser rugbrødet og afleverer gaflen igen hehe
Han begyndte at få lov at spise med fingrene sådan rigtigt da han var omkring 7 mdr . 

Spiser han eksempelvis kartoffelmos med fingrene?

Anmeld

20. september 2011

*Sofie*

Anonym skriver:

Så i lader hende ikke spise grød selv endnu vel?

Hun er over 2 år nu
Men jeg mener at kunne huske at da hun blev omkring 1 år var hun rasende hver gang jeg prøvede at made hende med ske.
Da hun var så lille holdt jeg altid øje med hvor meget af maden der kom ind i munden og hvor meget der røg ved siden af

Anmeld

20. september 2011

Mor Christa

Anonym skriver:

Spiser han eksempelvis kartoffelmos med fingrene?

Han har fået lov at prøve, men det kører ikke så godt, så når det er sådan noget i den stil, så spiser han det med ske. Så putter jeg det på skeen og så putter han det selv i munden. Men med fast føde, feks kyllinghe stykker, pasta osv, det får han lov selv at sidde med .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.