Synes du, at børn med briller er et handicap?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

AdamsMor

Slet ikke!

Synes faktisk det ser rigtig sødt ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Rikke Houmøller Thaarup

Min datter har +8 på begge øjne. Normalt ville jeg ikke betragte det som et handicap, men det er det for hende. Blot et hun har lært at leve med.. Hun kan jo ikke fungere uden sit hjælpemiddel. Altså hendes briller...

Anmeld

27. september 2011

AA10

morethanperfect skriver:

Nææ det syns jeg ik .. Det er jo heller ikke et handicap for voksne .. 

Anmeld

27. september 2011

Mi

Min datter har +6 og +8, og har haft briller fra hun fyldte tre år. Det har ikke været et handicap for hende, for hun har set lige godt med og uden briller. Men det har været bøvlet for mig og irriterende for hende selv. Nu hvor hun er 7 år, kan hun ikke længere kompensere for det dårlige syn og er afhængig af sine briller. Det er stadig ikke et handicap, for det påvirker jo ikke hendes hverdag, men hun er bevidst om at det er anderledes end de fleste andre, og ønsker sig inderligt at hun ikke brugte briller. Heldigvis er der flere i hendes årgang på skolen og i hendes klasse som bruger briller, og hun har jo nogle virkelig smarte briller. Men jeg ville ønske for hende at hun kunne undværer dem

Anmeld

27. september 2011

eElak

har stemt andet. 

Jeg vil ikke sige at det er et handicap, men det er heller ikke normalt. Det er en defekt på ens syn, som man har brug for udstyr til, men vil ikke sidestille det med et handicap, for det kan (desværre) være så negativt ladet. 

Jeg kan så ikke se "noget galt" i at børn har briller, det er jo blot en ting de har brug for i dagligdagen, og ikke noget de skal ses ned på over.  

Anmeld

27. september 2011

FrkLarsen

LiChris skriver:

Ja, som afstemningen lyder: Synes du, at børn med briller er et handicap?

Personligt, så synes jeg at det er meget normalt efterhånden, både min søn og mig selv har briller.. Måske derfor jeg ikke ser det som noget problem..

Hva sir i?

Slet ikke 

Anmeld

27. september 2011

chael

LiChris skriver:

Ja, som afstemningen lyder: Synes du, at børn med briller er et handicap?

Personligt, så synes jeg at det er meget normalt efterhånden, både min søn og mig selv har briller.. Måske derfor jeg ikke ser det som noget problem..

Hva sir i?

Slet ikke. Syntes ikke det er et problem.

Mine egne unger har ikke briller, men der er et par stykker i deres institution der har. Og det er jo mere eller mindre normalt med briller og de bliver ikke drillet med det.

Tvært imod. Og herhjemme gør vi meget ud af, at det er ok og at man ikke er anderledes bare fordi man har briller.

Men det er jo også nærmest mode idagens dk med briller. Så man lægger ikke mærke til det på samme måde længere- syntes jeg

*Camilla 39+6

Anmeld

14. november 2011

gray

Det kommer an på hvor slemt synet er. Der er jo helt sikkert at betegne som et handicap hvis et barn har minus 10-12 på sine øjne. Man skal huske på at et barm med så nedsat syn IKKE kan se bare fordi de har fået briller. Synet er bedre men ikke normalt....

Anmeld

30. maj 2013

Mimbi

Hej

Jeg synes ikke at min dreng er handikappet fordi han ikke har perfekt syn!! Han har en styrke på henholdsvis +8 og +9

Da vi have fået briller til ham og om aftene da han skulle til at sove ville ham ikke af med brillerne og siden da har han hver morgen spurgt "mor, må jeg få mine briller"

Hverken min søn eller jeg har set det som et handekap, men jeg har og så havt briller sinden jeg var 5 år og min søn siden han var 2 år I dag er han næste 7 år og elsker sine briller

Anmeld

30. maj 2013

Moma

Har stemt nej. Synes børn er så søde med briller. Men er de MEGET nærsynede (eller langsynede) kan det da være et handikap. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.