Hjælp, 8 mdr baby syg og vil ikke spise.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.125 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. september 2011

Benjamins'mor

Hej allesammen.

Har virkeligt brug for hjælp. Min søn er syg med høj feber og er samtidig forkølet. Har siden kl. 06.00 kun fået 7 skeer grød i ham, 3 små stykker bolle og 50 ml mælke erstatning. Udover det spiste han sin godnat flaske kl. 22.00 igår aftes. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Koen.

min datter er ikke syg og hun har ikke engang spist så meget hun er morgenmads nægter pt

Du skal ikke været bekymret for hvad han spiser, så længe han får noget væske ind så er det det vigtigste

Rigtig god bedring med ham

Anmeld

19. september 2011

Benjamins'mor

tanja. skriver:

min datter er ikke syg og hun har ikke engang spist så meget hun er morgenmads nægter pt

Du skal ikke været bekymret for hvad han spiser, så længe han får noget væske ind så er det det vigtigste

Rigtig god bedring med ham

Okay. Han plejer bare at få grød kl. 6.15 ca, og så 175 ml mælk kl. 9.30.

Anmeld

19. september 2011

Koen.

benjamins'mor skriver:

Okay. Han plejer bare at få grød kl. 6.15 ca, og så 175 ml mælk kl. 9.30.

de kære små har det ligesom os når vi er syge, så har man bare ikke det vilde lyst til mad men det er bare at tilbyde noget indimellem og så rigeligt væske

Anmeld

19. september 2011

Isabella_mor

benjamins'mor skriver:

Hej allesammen.

Har virkeligt brug for hjælp. Min søn er syg med høj feber og er samtidig forkølet. Har siden kl. 06.00 kun fået 7 skeer grød i ham, 3 små stykker bolle og 50 ml mælke erstatning. Udover det spiste han sin godnat flaske kl. 22.00 igår aftes. 

det vigtigste er ikke mad når der er feber. men væske.. så det er normalt at de ikke vil spise særlig meget.. sørg hellere for at der kommer masse væske indenbors. vand og mme... vil ingen af delene ned så kan du forsøge med saftevand.. og evt også noget suppe...evt hønsekødsuppe uden grøntsager.. bare alm klar suppe... evt med melboller i.. 

og så klæd dit barn af så han evt kun har ble og måske en tynd body på.. hvis det er du er utryg så ring til lægen og hør hvad du gør.. men du får måske det samme at vide. og så får du måske at vide at du gerne må give lidt panodil hvis det er..

god bedring med bettemanden.

Anmeld

19. september 2011

Gaia

Bland en liter vand med en teske salt, lad det opløses og ta derefter en dl af det og bland lidt saft i. Derefter giver du ham lidt af gange, ca samme antal ml som hans vægt så kan du løbende ovr dagen give ham det væske. Det genopretter salt og sukkerbalancen ( pedialyte hedder det de giver på børneafd.) bruges på børneafd. Hvis barnet ik vil spise eller drikke. Kan du dog slet ik få noget i ham synes jeg du skal kontakte lægen og evt. Se om i kan komme op på børneambulatoriet og få pedialyte. Jeg harværet afsted 2 gange med min pige fordi hun ikke ville drikke eller spise. En fire timers tid eft hun er blevet madet med pedialyte ( gives i en sprøjte i minden hvert 5 min i 4 timer) har hun været i markant bedring simpelthen et mirakelmiddel . En anden tin er at et lille barn har faktisk kun brug for en dl mad pr måltid og taget i betragtning at din søn er syg, såsynes jeg han har spise fint. Vi andre har jo heller ikke ltst til mad når vi er syge så etpres ham. Acceptere at han ik er sulten. Det vigtigste er at han drikker giv evt. Ludt chokolade på en bolle. Her skal man altså se stort på sukker osv. Det handler mere om at han får lidt ind end hvad han spiser God bedring med ham og er du utryg så ring lægen kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.