nyeste projekt færdigt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.512 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. september 2011

skønneunger

nyeste projekt dette er et tæppe som en herinde fra har bestilt, og endelig blev det færdigt.

er der andre end mig som syntes det tager et ondt år at hækle firkanterne sammen? eller er jeg bare langsom?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Dinna88

HAHAHAH! Jeg er så nedern; jeg syr firkanterne sammen..... 

Men hvor er det fint! Love, love, love it! 

Der har du lige reddet mit tæppe faktisk: jeg er igang med at lave 15x15 firkanter der er ensfarvede men jeg skal bruge så mange forskellige farver (fordi jeg ikke havde råd til nok på 1 gang, og indfarvningen erj o ikke den samme) så jeg må bruge den råhvide jeg havde tænkt mig at lave kanter med... Så jeg laver da bare sorte kanter i stedet for - hvor er du genial 

Anmeld

17. september 2011

skønneunger

Dinna88 skriver:

HAHAHAH! Jeg er så nedern; jeg syr firkanterne sammen..... 

Men hvor er det fint! Love, love, love it! 

Der har du lige reddet mit tæppe faktisk: jeg er igang med at lave 15x15 firkanter der er ensfarvede men jeg skal bruge så mange forskellige farver (fordi jeg ikke havde råd til nok på 1 gang, og indfarvningen erj o ikke den samme) så jeg må bruge den råhvide jeg havde tænkt mig at lave kanter med... Så jeg laver da bare sorte kanter i stedet for - hvor er du genial 

haha

hmmm sy dem siger du, kunne være jeg skulle prøve det næste gang, har sat mig i hovedet at jeg vile lave et stort tæppe i firkanter altså 180*140 ca men hold da op jeg gruer for den dag jeg skal sætte det sammen

Anmeld

17. september 2011

Dinna88

skønneunger skriver:

haha

hmmm sy dem siger du, kunne være jeg skulle prøve det næste gang, har sat mig i hovedet at jeg vile lave et stort tæppe i firkanter altså 180*140 ca men hold da op jeg gruer for den dag jeg skal sætte det sammen

Puha, jeg hæklede mit første projekt sammen - og gør det aldrig igen! Jeg sætter bare firkanterne sammen, som ligger de i en bunke; så kan du se hvor garnsnoren skal ind, så de bliver lige

Forstår dig godt - det er desværre det ufede ved disse hjemmelavede lækkerier! Men go for it alligevel Jeg skal lave 91 lapper.. Jeg har lavet 7 haha. Dét synes jeg er det mest nedslående. 

Forresten - bliver dine forkanter HELT lige? Jeg hækler forholdsvis jævnt, tjekker ved hvert hjørne, men de vil bare ikke blive 100 % lige. Min mor siger at det er stort set umuligt, og jeg kan se at de tæpper min mormor har lavet i tidernes morgen heller ikke er lige, selvom hun er ret garvet. 

Anmeld

17. september 2011

skønneunger

Dinna88 skriver:

Puha, jeg hæklede mit første projekt sammen - og gør det aldrig igen! Jeg sætter bare firkanterne sammen, som ligger de i en bunke; så kan du se hvor garnsnoren skal ind, så de bliver lige

Forstår dig godt - det er desværre det ufede ved disse hjemmelavede lækkerier! Men go for it alligevel Jeg skal lave 91 lapper.. Jeg har lavet 7 haha. Dét synes jeg er det mest nedslående. 

Forresten - bliver dine forkanter HELT lige? Jeg hækler forholdsvis jævnt, tjekker ved hvert hjørne, men de vil bare ikke blive 100 % lige. Min mor siger at det er stort set umuligt, og jeg kan se at de tæpper min mormor har lavet i tidernes morgen heller ikke er lige, selvom hun er ret garvet. 

91 får helt sved på panden.

nej jeg syntes ikke de bliver helt lige men det hjælper meget på det når man laver kant på, dette blev betydeligt mere lige end mit første med en løs kant, denne gang lavede jeg 2 runder med almindelige masker og så en runde med de der "dutter" som pynt.

Anmeld

17. september 2011

Dinna88

skønneunger skriver:

91 får helt sved på panden.

nej jeg syntes ikke de bliver helt lige men det hjælper meget på det når man laver kant på, dette blev betydeligt mere lige end mit første med en løs kant, denne gang lavede jeg 2 runder med almindelige masker og så en runde med de der "dutter" som pynt.

Det må du nok sige 

Ah, okay! Super smart. Jeg regner med at lave kanter på alle firkanterne, og så en kant på det store tæppe. Dog ikke i det samme mønster, men i noget der danner tre rækker lige.. Mønster Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det. Men jeg har da cirka et år til det; lidt betryggende! Kan lave to firkanter på 1 dag so far.

Anmeld

17. september 2011

Mira0911

Hvor er det fint...  Det må dælme da have taget enormt lang tid at lave? 

Anmeld

17. september 2011

skønneunger

Dinna88 skriver:

Det må du nok sige 

Ah, okay! Super smart. Jeg regner med at lave kanter på alle firkanterne, og så en kant på det store tæppe. Dog ikke i det samme mønster, men i noget der danner tre rækker lige.. Mønster Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det. Men jeg har da cirka et år til det; lidt betryggende! Kan lave to firkanter på 1 dag so far.

lyder som du har god tid ja, jeg har nogle projekter liggende som jeg har haft nogle år nu

Anmeld

17. september 2011

skønneunger

Mira0911 skriver:

Hvor er det fint...  Det må dælme da have taget enormt lang tid at lave? 

tjooo tager en del tid det her har taget 2 ugers tid, men så har der været nogen aftener jeg ikke har arbejdet på det.

det værste er farvskift hele tiden det tager sin tid og så hæfte ender urrgh

Anmeld

17. september 2011

Mira0911

skønneunger skriver:

tjooo tager en del tid det her har taget 2 ugers tid, men så har der været nogen aftener jeg ikke har arbejdet på det.

det værste er farvskift hele tiden det tager sin tid og så hæfte ender urrgh

Det er da alligevel gået hurtigt at lave på 2 uger.. Hvis det var mig tror jeg det havde taget 100 år... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.