Til jer der ikke kunne amme- hvad gjorde i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. september 2011

lycly

Ja, så kommer der lige endnu et indlæg fra mig om det her amme-helvede jeg er i lige pt. Det bare fordi det påvirker mig meget og jeg er så i tvivl om hvad jeg skal gøre. 

se evt tråden her:  https://www.baby.dk/debat/134096pi1/amning/tror-ikke-at-jeg-har-maelk-nok--hjaeaelp-.aspx

Jeg har tænkt lidt på at prøve at erstatte et af hendes måltider med en flaske. Som et eksperiment, for at se om hun ændrer adfærd, om hun slapper mere af. Altså om hun bliver mæt. 

Men til jer som ikke kunne amme og derfor måtte bruge flaske: hvordan fandt I ud af at I ikke kunne amme? Hvad var det der gjorde at I vidste at flaske var den eneste løsning? Mere bare så jeg ved hvilke "tegn" jeg skal kigge efter og om jeg evt kan udelukke at jeg ikke kan amme hende mæt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

BabyThilde

Jeg ammede vores datter i ca 5 uger, efter det blev hun simpelthen så ked/sur og begyndte bare at banke hovedet ind i brystet, hun græd hele tiden og vi kunne ikke rigtig få hende til at falde til ro, og hun kunne ikke helt koncentrere sig om at tage brystet. Vi blev nødt til at pakke hende i barnevognen midt om natten for det var den eneste måde at få hende til at falde til ro. Det var sådan i 14 dage, og det gjorde bare så ondt i hjertet, for følte bare jeg prøvede alt. Og lagde hende til meget meget ofte, men intet hjalp. Så jeg gav hende en dag en flaske, og der gik ikke en time så havde jeg min engel igen :-) Men prøvede derefter at få amningen op og kører fuld tid igen, men det fungerede ikke rigtig, så lige så stille begyndte flasken at overtage og det var den bedste løsning her. Håber du finder ud af det, ved hvor frusterende det kan være. Men børn får jo også appetitspting.

Anmeld

16. september 2011

Clisolka

LunaLykke skriver:

Ja, så kommer der lige endnu et indlæg fra mig om det her amme-helvede jeg er i lige pt. Det bare fordi det påvirker mig meget og jeg er så i tvivl om hvad jeg skal gøre. 

se evt tråden her:  https://www.baby.dk/debat/134096pi1/amning/tror-ikke-at-jeg-har-maelk-nok--hjaeaelp-.aspx

Jeg har tænkt lidt på at prøve at erstatte et af hendes måltider med en flaske. Som et eksperiment, for at se om hun ændrer adfærd, om hun slapper mere af. Altså om hun bliver mæt. 

Men til jer som ikke kunne amme og derfor måtte bruge flaske: hvordan fandt I ud af at I ikke kunne amme? Hvad var det der gjorde at I vidste at flaske var den eneste løsning? Mere bare så jeg ved hvilke "tegn" jeg skal kigge efter og om jeg evt kan udelukke at jeg ikke kan amme hende mæt.

Uh, jeg havde en baby der faktisk ikke fik noget at spise de første par dage, så hun var ret ked af det. Jeg bad og tryglede om noget MME en nat jeg gik rundt på riget. Jeg havde rendt rundt 3 timer og hun var sulten (jeg havde ikke fået mælk i brysterne) 

Hun blev suppleret med MME de første par timer af hendes liv pga. hendes blodsukker - og blev fuldt flaskebarn da hun var 6 uger gammel 

Jeg havde slet ikke nok mælk i brysterne, så til slut opgav jeg og gav flasker fuldtid. Jeg prøvede at malke ud, men kunne max få 50 ml ud på 15 min af begge bryster 

Isabella blev et meget gladere barn, jeg blev gladere - og faderen var mindre frustreret 

Anmeld

16. september 2011

Janni.

LunaLykke skriver:

Med Silas opdagede vi det ved at han begyndte at tabe sig. Så jeg ammede først alt hvad han kunne tage, og suplerede med flaske efterfølgende. 

Så det var måske en idé at prøve det før du erstatter et helt måltid med flasken? Det var det råd, jeg fik af min SP.

Hvordan er hendes søvn? Silas sov meget meget lidt i starten. Om natten sov han rimeligt, jeg ammede liggende så lagde knap mærke til når knægten var sulten og krævede mere 

Anmeld

16. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
LunaLykke skriver:

Da jeg gik over på flaske med mine børn, var det fordi jeg synes de virkede urolige. Når de sov, sov de ikke længe (ikke mere end max 30 min).

Vi har kunne mærke en ændring fra første flaske! mere ro. Et veltilpas spædbarn. 

Hvis du vælger flaske, så start forsigtigt. feks efter et amme måltid kan der gives feks 50 ml i flaske. Hvis hun viser stor appetit og spiser det hele, så gør det igen efter 2. amme måltid....Du vil ret hurtig selv kunne mærke en stor forskel, hvis det er fordi hun er sulten.

Kender ALT til at kæmpe med amningen, og husk endelig at den gode mor ikke sidder i brysterne

Anmeld

16. september 2011

Mother-love

Jeg vidste jeg ikke kunne amme fordi jeg om aftenen el. Sidst på eftermiddagen overhovedet ikke havde noget mælk i mine bryster til hende kunne slet ikke presse noget ud. Jeg stoppede med at amme da Isabella var en månede. For selvom jeg hele tiden fik af vide at hun bare skulle ligges til brystetfor at øge produktionen. Så blev den ikke øget fordi hun spiste så meget. Men allerede da hun var to dage gammel havde jeg ikke noget råmælk til hende fordi jeg ikke kunne nå at producere nyt inden hun ville have igen. Den måde vidste jeg det på. Og da hun kom på flaske begyndte hun at sove igennem om natten og har gjort det lige siden

Anmeld

16. september 2011

tudliq

jeg vil lige sige at det aldrig lykkedes mig at malke mere end 100 ml ud - hvis hun fx sprang et måltid over - og ja... udmalkning - der havde jeg bare ingen mælk...

men pigen tog 500g på om ugen til at begynde med hehehe  - så jeg tror ikke at hvor meget man kan malke ud er nogen indikation af hvor meget man producerer...

grøn afføring kan være galde i afføringen - ved laktoce intolerance - det kan babyer nemt få hvis de sutter for meget af det tynde for mælk - det går over når de få den fede mælk med. det kan også være at du er en smule lactose intolerant og når du spiser /drikker mælkeprodukter så overproducerer du så barnet nørmest "drukner"  fordi det sprøjter / løber hurtigt.  

hvis du ofte har fyldte amme indlæg eller ja - du ved selv om du "lækker" meget hehe   men det ville også give et uroligt barn der vil/vil ikke amme 

for mig hjalp det gevaldigt at blok amme. dvs lade hende amme det hun villle - men kun det ene bryst - 4 timer senere skiftede jeg bryst...   dvs. 4 timer til hvert bryst, baby bestemmer hvor ofte.     ( jeg startede med 8 timer på hvert bryst for at nedsætte produktionen - det virkede )  

så jeg tror absolut ikke du producerer for lidt - måske nærmere for meget så guldklumpen kløjes i det og ikke når ind til den fede mælk - som andre også har skrevet ...

god fonøjelse og håber det kommer op at køre til jeres begges glæde  

Anmeld

16. september 2011

Turtles

Vores søn har fra start af fået mælkeerstatning (mme) da min mælk ikke var løbet til.
Så allerede på hospitalet fik han mme af et lille bære (snapseglas) og jeg måtte sidde med malkemaskinen som en anden malke ko og prøve at få det til at løbe til..
Det lykkedes endelig men så kunne lillemanden ikke finde ud af og sutte da han suttede på sin tunge..
Jeg hylede og hylede fordi at jeg følte at jeg ikke kunne give min søn mad.
Da vi kom hjem og han endelig begyndte at spise hos mig, havde jeg desværre ikke mælk nok, så vi måtte supplere men mme efter hvert måltid..
Efter 3½ mdr måtte jeg opgive og holde mig til at give ham flaske, for selvom jeg sad med malke maskinen kom der bare ikke mælk nok
Men vigtigst er jo at de små bliver dejlige mætte.
Når jeg ser tilbage på det idag han er nu 1år og 7 mdr. Tror jeg at jeg stressede alt for meget når jeg skulle amme og måske derfor mælken ikke ikke rigtig løb til??
Så hvis du selv føler at hun ikke blir ordenlig mæt så prøv med mme efter du har ammet. Spiser hun det så var hun ikke mæt, og så er det måske en ide at give hende en flaske inden hun skal sove så hun blir dejlig mæt og træt?
Håber det kunne hjælpe?? Go weekend

Anmeld

16. september 2011

Livas mor

Jeg forsøgte desperat at amme Liva i de første 8 dage.. Mælken løb aldrig rigtig til, så hun fik kun lidt råmælk og skreg konstant de 7 dage af sult.. De sidste to dage var hun meget passiv og sov meget af dagen væk! Jeg var grædefærdig og følte aldrig at det ville lykkedes.. Så ringede til ammeambulatoriumet kl. 23 om aftenen og sagde "Det kan godt være i har lukket, men jeg kommer nu og i har bare at gøre noget!!!!".

Så troppede op med Liva, mens Zakarias tog på døgnapoteket efter Nutramigen (mme) og sutteflasker.. Snakkede med alletiders jordemoder og hun sagde til mig at jeg ikke skulle føle det som en falliterklæring at jeg ikke kunne amme og at sutteflasken måske bare var det eneste rigtige for mig, og at vi nu skulle prøve at give Liva en flaske.. Vi lavede diskrete 60 ml, satte den til munden og det lille menneske slubrede i sig som aldrig før og tømte flaksen på rekordtid og gik ud som et lys bagefter.. Så det var tegnet for os, en lille pige der var mæt og glad og en mor som kunne slappe af, fordi jeg vidste at Liva nu fik den næring hun behøvede!

Anmeld

16. september 2011

sbs78

Alle mine tre piger har været flaskebørn. jeg danner bare ikke ret meget mælk. Med min den første tabte hun sig 600g de første 14 dage. prøvede alt men det hjalp bare ikke. Så derfor blev mine piger flaskebørn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.