Se nu siger jeg også at du skal stikke ham en sut ind i mellem. For det fik jeg at vide, både af sygehus, og sp'er...
Jeg ammede ikke i starten, men malkede ud da Lilje er født før tid, og sutteteknik ikke var udviklet helt...
Jeg fik at vide der skal gå mellem 3 og 4 timer mellem deres måltid, fordi de skal mærke de er sultne... Jeg gjorde som du, lod hende sutte heletiden og så igen. Da vi nåede jul havde jeg ammet ca en måned, og jeg havde sååå ondt lige pludselig. Jeg var ved læge, og fik konstateret svamp, kom i behandling og det hjalp bare IKKE...
Efter 1½ måned hvor jeg til sidst sad og tudede over amning var jeg en torsdag aften ved lægevagten, og han kunne da lige fortælle jeg IKKE havde svamp, men massevis sår og revner istedet. Jeg skulle IGEN bruge ammebrikker. Fredag var jeg i MG og snakkede med tøserne om det, først måtte jeg smide ammebrikken af HEL*** til, for Lilje slugte masser af luft, og mælken løb i stedet ned af mig (dette selvom vi var startet ud med at bruge ammebrik, og senere salp af med den)
Tøserne fra min mg fortalte om brandsårsplaster sammen med den salve jeg havde fået af vagtlægen, og 2 dage senere var der INTET...
Tag til læge, find ud af om du har svamp, revner eller noget, for det kan altså ødelægge lysten til at amme desværre
Anmeld