Spiser i flere timer, av av aaaav!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2011

mika.F

STN skriver:

Kan jeg godt forstå.. Men prøv at anskaf dig en ammebrik! Det er altså guld værd, når det gør ondt... Den beskytter din brystvorte, selvom din søn ligger og suger hele tiden... Den ser lidt voldsom ud, fordi den ser ud til at være for stor til hans mund, men de små kan suge den flad, så det passer til deres lille mund... Det brugte jeg, og det hjalp rigtig meget
Desuden kan det godt tage 1 måneds tid inden ens brysvorter bliver hærdet nok til, at de ikke bliver ømme, så tror det er helt normalt.... Hold ud

Min suttebrik fik jeg af vide jeg skulle smide ud da jeg var å hospitalet og amningen gik godt, de sagde at den nok var med til at gøre sådan at han ikke fik suttet helt nok ud fordi der skulle være hårdere arbejde, den var ellers så rar at arbeje med! Det værste, syns jeg selv, r at det ikke bare er ømme brystvorter men hele brystet der gør ondt, sådan virkelig"nu græde jeg" ondt, og så blir de blålige efter en halv time...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Sitrani

mika.F skriver:

Min suttebrik fik jeg af vide jeg skulle smide ud da jeg var å hospitalet og amningen gik godt, de sagde at den nok var med til at gøre sådan at han ikke fik suttet helt nok ud fordi der skulle være hårdere arbejde, den var ellers så rar at arbeje med! Det værste, syns jeg selv, r at det ikke bare er ømme brystvorter men hele brystet der gør ondt, sådan virkelig"nu græde jeg" ondt, og så blir de blålige efter en halv time...

mærkeligt, at de sagde sådan..... jeg måtte da gerne bruge den til min datter, og hun var altså ikke ret gammel, da jeg fik sådan en suttebrik Mærkeligt...
Det kan gøre rigtig ondt, og din søn må da også sutte mere, end hvad min datter måske gjorde, hvis din brystvorter ligefrem bliver blå af det.... Hvis jeg var dig, ville jeg spørge min Sundhedsplejerske, om ikke du godt må bruge den suttebrik.... ellers er det da ikke til at holde ud!

Anmeld

16. september 2011

Maja88

mika.F skriver:

Det gjorde også før, men det så km sundhedsplejersken og sagde at vi skulle stoppe med at give ham sut til de mente at han tog rigtigt på.. Suk

ej ved du nu hvad... min SP er meget for man har overskuddet og siger en amning MAX må tage 30MIN!

Anmeld

16. september 2011

Maja88

mika.F skriver:

Det gjorde også før, men det så km sundhedsplejersken og sagde at vi skulle stoppe med at give ham sut til de mente at han tog rigtigt på.. Suk

ej ved du nu hvad... min SP er meget for man har overskuddet og siger en amning MAX må tage 30MIN!

Anmeld

16. september 2011

VIPpigen

Se nu siger jeg også at du skal stikke ham en sut ind i mellem. For det fik jeg at vide, både af sygehus, og sp'er...

Jeg ammede ikke i starten, men malkede ud da Lilje er født før tid, og sutteteknik ikke var udviklet helt...

Jeg fik at vide der skal gå mellem 3 og 4 timer mellem deres måltid, fordi de skal mærke de er sultne... Jeg gjorde som du, lod hende sutte heletiden og så igen. Da vi nåede jul havde jeg ammet ca en måned, og jeg havde sååå ondt lige pludselig. Jeg var ved læge, og fik konstateret svamp, kom i behandling og det hjalp bare IKKE...

Efter 1½ måned hvor jeg til sidst sad og tudede over amning var jeg en torsdag aften ved lægevagten, og han kunne da lige fortælle jeg IKKE havde svamp, men massevis sår og revner istedet. Jeg skulle IGEN bruge ammebrikker. Fredag var jeg i MG og snakkede med tøserne om det, først måtte jeg smide ammebrikken af HEL*** til, for Lilje slugte masser af luft, og mælken løb i stedet ned af mig (dette selvom vi var startet ud med at bruge ammebrik, og senere salp af med den)

Tøserne fra min mg fortalte om brandsårsplaster sammen med den salve jeg havde fået af vagtlægen, og 2 dage senere var der INTET...

Tag til læge, find ud af om du har svamp, revner eller noget, for det kan altså ødelægge lysten til at amme desværre

Anmeld

16. september 2011

mika.F

STN skriver:

mærkeligt, at de sagde sådan..... jeg måtte da gerne bruge den til min datter, og hun var altså ikke ret gammel, da jeg fik sådan en suttebrik Mærkeligt...
Det kan gøre rigtig ondt, og din søn må da også sutte mere, end hvad min datter måske gjorde, hvis din brystvorter ligefrem bliver blå af det.... Hvis jeg var dig, ville jeg spørge min Sundhedsplejerske, om ikke du godt må bruge den suttebrik.... ellers er det da ikke til at holde ud!

Tja, enerelt syns jeg bare at det at sidde og amme 1 1/2-3 timer af fangen er uudholdeligt! Så ja, jo, kunne være meget rart i det mindste at få sutte suttebrikken tilbage igen, selvom han spiser som en gris med den pÅ!

Anmeld

16. september 2011

Philla

Det er skrubforvirrende med alle de informationer, som man får fra sygehus + SP omkring amning. Jeg hørte også på, hvor længe en amning må tage, hvor meget den lille måtte sove mellem måltiderne mv. Her kører amningen optimalt. Dvs, den lille tager på - og det må være målet. Børn er ikke ens, og derfor tror jeg ikke på, at man kan rådgive ensrettet. Så mit råd er, find den måde mht amning, som fungerer hos jer. (= jeres baby tager på i vægt). Jeg ammer fra 10 min. til 40 min., der går max. 3-4 timer mellem hver amning. Jeg kører et bryst færdigt og det tager ca. 3-4 amninger. Herefter skifter jeg bryst. Det er den fede mælk, som får vores kære små til at tage på.

PS - når det gør ondt i brystvorten, så kigger jeg op i loftet og tæller til ti - det hjælper at fjerne fokus

Anmeld

16. september 2011

Sitrani

mika.F skriver:

Tja, enerelt syns jeg bare at det at sidde og amme 1 1/2-3 timer af fangen er uudholdeligt! Så ja, jo, kunne være meget rart i det mindste at få sutte suttebrikken tilbage igen, selvom han spiser som en gris med den pÅ!

det er dælme også længe! Spiser han hele tiden, eller ligger han bare med brystet i munden..???

Anmeld

16. september 2011

mika.F

STN skriver:

det er dælme også længe! Spiser han hele tiden, eller ligger han bare med brystet i munden..???

Udover de små standard pauser så spiser han hele tiden... Og det er bare så trættende, men når sundhedsplejersken siger jeg bare skal lade ham spise tør jeg jo næsten ikk gøre andet end bare lade ham ligge, men, av av av!

Anmeld

16. september 2011

tudliq

puuuhhh ha - av !!!   havde lykkeligt glemt alt om blå bryster ...

stakkels dig...

altså sålænge han er sulten og gerne vil amme - og han ikke tager ret meget på. så er det nok ikek en god ide at give ham sut eller den slags istedet. drengen trænger jo til føde og er heldihvis også interesseret i at spise

jeg havde det præcis ligesom dig. bortset fra at min pige bleev federe og federe hehe - men hun græd hjerteskærende hvis hun ikke fik lov...    

jeg udviklede en teori om at mine bryster blev blå når hun spiste mere end jeg allerede havde produceret og jeg skulle producere "på stedet"   det holdt heldigvis op da hun var omkring 7-8 uger...  der kunne stadig være dage hvos det skete men jeg nåede at slippe af med smerten inden den kom igen...

jeg havde god hjælp af en varmepude dims...  sådan en man normalt fryser men som kom i mikro ovnen istedet og så lå på det øverste af mit bryst op ad skulderen når hun ammede og det var værst...  og så var min mand  sød til at varme den igen og igen så jeg efter amningen kunne side i sofaen og varme hele området ordentligt igennem pakket godt ind...  jeg ved ikke med dig - men jeg blev også enormt træt af at sidde blottet HELE tiden...

og igen - på et tidspunkt er det gået over og du har glemt smerten men din søn har fået de vigtige stoffer der er i modermælk...    

kram til dig - kan tydeligt huske hvor aldeles ondt det gør...  i øjeblikke kan smerten overdøve kærligheden til guldklumpen...

hold ud - det er det værd - det bliver bedre. med garanti!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.